In vizor

Lansat cu mulți fotografi la Cluj, ”Programul Rabla” se dovedește un fiasco: din 5000 de ”oferte” doar 2000 și-au găsit beneficiarii

Programul Rabla Local a fost lansat la Cluj, vineri, 21 aprilie, în prezența Ministrul Mediului Tanczos Barna, care a participat la deschiderea programului pentru care, în acest an, s-au pus la bătaie fonduri în valoare de 240 milioane de lei. Primăria Cluj-Napoca se angaja să scoată din oraș un număr de 5.000 de autovehicule uzate, prin acest program. 

  • Programul se încheie în data de 31 august, în mai puțin de o săptămână, iar până acum numărul clujenilor care au decis să-și caseze mașina veche contra a 3.000 de lei nu a ajuns la 2.000, a recunoscur primarul Emil Boc de la microfonul unei emisiuni de chitanțier în care pompează bani publici să-și facă PR.

Programul a fost demarat în sfârșitul lunii aprile, iar Însuși Domnia Sa, Excelentul Maestru și Primar pe Veșnicie, a găsit o explicație pentru lipsa de interes a clujenilor pentru ”Rabla locală”: ”e vară”. De aceea numărul celor care s-au înscris pe platforma AFM nu depășește 2.000 la Cluj-Napoca.

”E vară și poate că lumea nu e atât de receptivă. Dar sunt convins ca va crește numarul înscrierilor în această perioadă. A fost un mare interes pentru acest program pe parcursul timpului”.

Da, e-o vară nespus de frumoasă la Cluj… Dar nu aceasta este explicația lipsei de interes a clujenilor, cât bătaia de joc a infrastructurii rutiere incoerente și ”reabiltate” în bătaie de joc din municipiu, lipsa de parcări și lipsa de respect față de posesorul de mașină, plătitor de taxe și impozite locale după acea mașină, a acestei non-administrații publice locale.

Ce să faci cu 3000 de lei? Să-ți casezi mașina mai veche de 15 ani, fără obligativitatea de a achiziționa o mașină nouă? Păi, în Cluj-Napoca și mașinile noi-nouțe sunt practic casate și scoase din circulație de către non-administrația Emil Boc care desființează otova locuri de parcare și taie dreptul posesorului de mașină de a rula pe drumurile plătite din taxele și impozitele plătite local.

Că mai bine se cumpără motorină de la firme de cumetrie prin încredințare directă să aibă ce arde Compania de Transport Public Local.

CITEȘTE ȘI: CTP Cluj-Napoca a ars motorină de zeci de milioane de euro, luată fără licitație de la compania Oscar Downstream. Din categoria să facem Clujul neprietenos pentru mașinile personale, ca să devină prietenos pentru conturile lui Alin Niculae

CITEȘTE ȘI: Compania de Transport Public Local face anunț în presa de chitanțier, după ce Ziar de Cluj a demonstrat că arde motorină de zeci de milioane de euro, luată prin achiziție directă de la compania Oscar Downstream. Iar presa de chitanțier nu marchează cu P (așa, deontologic)

Așa că nu e de mirare că asistăm la încă un fiasco al unui program guvernamental de marketing. De care s-a agățat să-și bage fața în fotografie și Emil Boc. Dacă iese, să se bată cu cărămiduța-n piept. Dacă nu iese, să găsească el o explicație și-apoi să vândă și acest fiasco drept o mare realizare patronată de Însuși El.