In vizor

„Jurnalul Municipal”, „Scânteia” primarului Boc, a fost distribuit în 2020 într-un singur număr electoral

Jurnalul Municipal, „Scânteia” Primăriei Cluj-Napoca, a fost editat, tipărit și distribuit anul acesta într-un singur număr, în luna august. Publicația, realizată din fonduri publice, a apărut exact la timp ca să poată fi considerată una de promovare electorală, cu toate că nu ar fi moral ca primarul în funcție, Emil Boc, să își facă campanie cu un jurnal municipal care îi prezintă, pe banii alegătorilor, realizările (din fișa postului).

Campania electorală pentru alegerile locale a început oficial pe data de 28 august. Reprezentanții Pro-România Cluj i-au bătut ieri obrazul lui Emil Boc pentru distribuirea Jurnalului Municipal în plină campanie electorală. Și poștașii au fost revoltați că au fost puși să distribuie fițuica de campanie a Primăriei.

„Ca urmare a informațiilor apărute în 31 august 2020, în presa locală, cu privire la distribuirea publicației Jurnalul Municipal în perioada campaniei electorale, facem următoarea precizare:

în conformitate cu termenele contractuale stabilite în contractul încheiat între instituția noastră și Poșta Română, termenul limită până la care trebuia să se facă distribuția publicației amintite era data de 27 august 2020”, au comunicat reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

De ce, dacă Jurnalul Municipal nu ar fi unul vădit electoral, ar fi stabilit Primăria lui Emil Boc, în contractul încheiat între municipalitate și Poșta Română, ca termenul limită până la care să se facă distribuția acestuia să fie până în ultima zi de dinaintea începerii oficiale a campaniei electorale? Nu tocmai pentru a nu putea fi acuzat primarul de campanie neonestă?

Numărul din august al Jurnalului Municipal conține, pe prima pagină, 5 realizări mărețe ale primarului, pe pagina 2 un articol despre revenirea lebedelor în Parcul Central, plus poze cu primarul și cu viceprimarul lansând lebedele la apă, pe pagina 3 un editorial al primarului, pe paginile 4 și 5 gratuitățile și facilitățile acordate, prin grația primarului, către pensionari și studenți, pe paginile 6 și 7 tramvaiele și autobuzele mov cu care Primăria a modernizat transportul în comun, pe pagina 8 promisiunile că vom avea metrou ș.a.m.d. Cu alte cuvinte, uitați ce a făcut primarul Emil Boc și câte va mai face dacă îl realegeți!

Dacă, în 2009, Jurnalul Municipal se mai numea și „de informare cetățenească”, în 2020 s-a renunțat până și la această precizare. Publicația lunară în 2009 a Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca a devenit acum una anuală, editată și distribuită doar în prag de alegeri.

Ziar de Cluj a solicitat Primăriei Cluj-Napoca să ne informeze din ce fonduri este redactat, tipărit și distribuit Jurnalul Municipal Cluj-Napoca, în baza căror criterii este decisă, în fiecare an, luna (lunile) editării, pe baza căror criterii și de către cine este decis conținutul editorial, cât a costat redactarea, tipărirea și distribuirea Jurnalului Municipal Cluj-Napoca nr. 98/2020, din luna august a acestui an. Vom reveni cu răspunsurile Primăriei, imediat ce le vom primi, probabil, după alegeri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *