Din oras

ISU Cluj si-a actualizat planurile de interventie dupa accidentul aviatic din Apuseni

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Cluj, care a intervenit alaturi de ISU Alba, coordonatorul actiunilor de salvare, la accidentul aviatic din ianuarie din Muntii Apuseni a acordat o atentie deosebita planurilor de actiune in caz de accident aviatic. Planurile reactualizate au fost puse in practica la diverse aplicatii la care au participat reprezentantii institutiei.

Surse din cadrul ISU Cluj au aratat pentru Ziar de Cluj ca dupa accidentul aviatic din Apuseni, unde interventia autoritatilor a fost deficitara planurile de interventie au fost reactualizate cu accent deosebit pe cazuri de accident aviatic.

“Exista proceduri pentru diverse tipuri de interventie, planuri si protocoale care se reactualizeaza periodic. La reactualizarea lor s-a acordat o atentie mai mare la interventiile in caz de accident aviatic. Acest plan implica mai multe structuri, impreuna cu acestea s-au stabilit concret care sunt zonele cu acces greu, zonele care prezinta conditii ostile vietii. S-au precizat in mod clar care sunt atributiile si responsabilitatile fiecarei institutii in parte si s-au facut demersuri pentru introducerea tuturor structurilor care au responsabilitati si se pot implica in aceste cazuri sa fie introduse in Comitetul judetean pentru situatii de urgenta”, ne-a precizat sursa.

Apoi teoria a fost pusa in practica in cadrul mai multor aplicatii si exercitii pe teren.

“Au fost actiuni in care s-au pus in aplicare detaliile din planurile de actiune actualizate. Am avut o aplicatie in aceasta vara la Arieseni in colaborare cu Unitatea Speciala de Aviatie. S-a simulat un accident rutier cu numar ridicat de victime, unde a fost necesar inclusiv transport aviatic. Am mai avut o actiune la Maguri-Racatau cu Salvamontul, au fost si exercitii forestiere, unde s-a pus accent pe exercitii de harta si orientare. Anul viitor vom avea exercitii cu Aeroportul. Vrem sa fim cat mai eficienti acolo unde este nevoie de noi”, a subliniat sursa citata.

Ancheta in dosarul accidentului aviatic este departe de a fi finalizata, cu toate ca a trecut aproape un an de la tragedia in care pilotul Adrian Iovan si studenta Aura Ion si-au pierdut viata.

„In continuarea cercetarilor privind accidentul aviatic produs la data de 20 ianuarie 2014, in Muntii Apuseni, echipa de procurori a Sectiei parchetelor militare, desemnata cu efectuarea actelor de urmarire penala in cauza, a procedat, in perioada 27 octombrie – 7 noiembrie 2014, la audierea a 9 martori, reprezentând persoane din cadrul scolii Superioare de Aviatie Civila, angajati ai ROMATSA si ai Ministerului Transporturilor”, arata Parchetul inaltei Curti de Casatie si Justitie (PICCJ), intr-un comunicat de presa transmis agentiei Mediafax.

S-au cerut informatii cu privire la indatoririle de serviciu ale angajatilor care aveau atributii in operatiunile de cautare si salvare.

„In raport de datele rezultate din aceste activitati, va fi readaptat si planul de ancheta in vederea solutionarii cu celeritate a cauzei”, a precizat PICCJ.

Initial cercetarile in dosarul accidentului din Apuseni erau derulate de Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia, dar si-a declinat competenta, in 4 februarie, din cauza ca trebuie audiate persoane din institutii centrale ale statului cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta.

Procurorul general al Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, declara atunci ca in cazul accidentului aviatic din Apuseni exista „suspiciunea unei conduite culpabile din partea unor persoane care au facut parte din celulele de criza, persoane care au calitatea de ministru”.

In 11 februarie, procurorii Sectiei Parchetelor Militare au dispus, prin ordonanta, inceperea urmaririi penale in rem pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu.

In 17 februarie a fost inceputa urmarirea penala si pentru infractiunile de neluare si nerespectare a masurilor legale de securitate si sanatate in munca, precum si pentru incalcarea de catre personalul aeronautic civil a indatoririlor de serviciu.

“Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) arata ca un factor important care a dus la producerea accidentului din muntii Apuseni a fost reprezentat de conditiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului”, mai arata sursa citata.

Foto: ziuadecj.realitatea.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *