De cartier

Între Lacuri/ Strada Mureșului, inundată după fiecare ploaie. Primăria colectează sesizări, iar proprietarii sunt lăsați cu ochii în soare

Aversele din ultima perioadă au transformat strada Mureșului, din imediata apropiere a noului parc Între Lacuri, într-o baltă imensă. Desigur, această situație poate fi regăsită în mai toate cartierele clujene, însă în acest caz discutăm despre o stradă cu probleme semnificative la sistemul de canalizare, aspecte ce au făcut obiectul unor nenumărate sesizări către administrația locală prin toate mecanismele de reclamații. În acest sens, localnicii au încercat să aducă în atenția Primăriei situația cu care se confruntă de câțiva ani de zile prin intermediul e-mailului promovat chiar de către edilul Emil Boc: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, dar și prin intermediul aplicației MyCluj sau chiar prin înregistrarea directă a sesizărilor în cadrul Primăriei.

Până în prezent, membrii unei asociații de proprietari de pe strada Mureșului au încercat în fel și chip să semnaleze situația disperată în care se găsesc, înregistrând 12 sesizări. În acest răstimp, Primăria colectează reclamațiile cetățenilor, dar întârzie în privința luării unor măsuri concrete. 

Cu mai bine de un an în urmă, Ziar de Cluj semnala aceleași probleme pe strada Mureșului. 

CITEȘTE ȘIStradă inundată după o ploaie de vară. Canalizarea refulează, iar localnicii se luptă cu forțele naturii VIDEO

Proprietarii din zonă, care au plătit prețuri piperate pentru a-și achiziționa un apartament în acest cartier, sunt acum victimele fără voie ale unei situații cel puțin ciudate: chiar dacă au semnalat în repetate rânduri disfuncționalitățile și problemele specifice sistemului de canalizare, agravate de construcțiile din zonă, reprezentanții Primăriei și-au permis cel mult să aplice o serie de amenzi, fără a rezolva problema de fond.

Astfel, după cum semnalează membrii unei asociații de proprietari de aici, din cauza lucrărilor la un nou ansamblu imobiliar din zonă, sistemul de canalizare a fost blocat, iar la fiecare ploaie, strada este cuprinsă de ape, transformându-se într-o mare baltă.

„La fiecare ploaie, noi îndurăm un lac în fata blocului. Tot jegul din apă vine pe proprietatea noastră privată. 

Să fim ințeleși, ne aflăm în cartierul Între Lacuri, 2000 eur/mp, la câțiva metri de noul parc Între Lacuri cu care se mandreste Primaria.

Am făcut nenumărate sesizări la Primarie, mi s-a răspuns că s-au respectat regulile, iar când s-au găsit probleme, au fost amendați. Sincer, nouă nu ne pasă de amenzi, ne pasă de strada și jegul pe care îl indurăm.

Avem 11 sesizari complete și una in curs… Acum, de aproximativ o lună, s-au făcut săpături la capătul străzii. Mai vine și pământul de acolo”, notează membrii unei asociații de proprietari de pe strada Mureșului, din cartierul Între Lacuri, grav afectați de lucrările de la un nou bloc ridicat în zonă, astfel încât la fiecare ploaie, canalizarea refulează, iar strada este cuprinsă de ape. Din cauza situației care durează de mai bine de un an de zile, structura blocului este afectată. 

Imaginile de mai jos au fost surprinse recent, după ploile abundente din ultima perioadă.

După cum puteți observa, strada este plină de apă, iar mizeria datorată săpăturilor reprezintă o imagine constantă.

Deși Primăria Cluj-Napoca a pus la dispoziția cetățenilor mai multe mecanisme de sesizare a problemelor cu care se confruntă, prin intermediul aplicațiilor MyCluj ori a adresei de e-mail: lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, la care doar primarul Emil Boc are acces nemijlocit, problemele cu care se confruntă clujenii în diverse cartiere ale orașului sunt în continuare tergiversate, iar soluțiile întârzie să apară. 

Adresa de mail lucruricaremaenerveaza@yahoo.com a fost lansată la începutul anului trecut, prilej cu care Emil Boc anunța că locuitorii oraşului vor putea să-şi exprime nemulţumirea legată de lucruri cotidiene care îi deranjează:

„Am luat decizia de a propune clujenilor şi o altă modalitate de comunicare cu cetăţenii, alături de aplicaţia MyCluj, de sesizările pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, de cele pe Facebook, astfel încât am înfiinţat o adresă de email – lucruricaremaenerveaza@yahoo.com, la care doar eu am acces şi doar eu am parola.

Îi invit pe clujeni să scrie lucruri punctuale, mărunte, care îi enervează în oraş, pe care le-au văzut şi îi deranjează şi care pot fi îmbunătăţite repede, cu bani puţini”, a spus primarul Emil Boc.

Acesta a explicat că redirecţionează mesajele primite către serviciile de specialitate din primărie, pentru a fi rezolvate.

Din păcate, unele situații care au fost sesizate în mod repetat de către clujeni nu-și găsesc rezolvarea nici măcar la mai bine de un an de când au fost semnalate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *