In vizor

În timp ce primarul Boc promite 18 autobuze electrice pentru zona metropolitană, spre „Chintău” se circulă tot pe scaune jegoase, cu autobuze diesel

Primarul Emil Boc i-a îndemnat astăzi pe clujeni să pună accentul pe lucrurile pozitive, să se bucure de lucrurile mărunte, oferind și un exemplu deloc mărunt de motiv de bucurie cetățenească: Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 18 autobuze electrice pentru clujenii din tot Clujul, „tot Clujul” însemnând și zona metropolitană.

„Haideți să punem accent pe lucrurile pozitive, să ne bucurăm de lucrurile mici, mărunte, uite, cum a fost și… am convocat o ședință de Consiliu Local să cumpărăm 18 autobuze electrice… pentru cine? Pentru clujenii din tot Clujul, că-s în Florești, că-s în Apahida, că sunt în Baciu, nu contează! Sunt pentru Cluj! Dar cumpărăm 18 autobuze electrice. Și aici, privirea noastră este: Clujul metropolitan! Noi puteam să zicem: domne, banii ăștia-s alocați Clujului, gata, aicea numai Cluj-Napoca! Nu! Ne-am gândit: care e prioritatea majoră? Că știm bine că transportul public și mobilitatea este cea mai mare prioritate a clujenilor, că, oriunde întrebi, trafic, mobilitate sunt pe agenda tuturor!”, a declarat edilul, la un post radio.

Inițiativa primarului era necesară, având în vedere faptul că, în cel de-al cincilea său mandat, autobuzele care deservesc „tot Clujul”, adică zona metropolitană, sunt vechi, poluante și jegoase.

Linia 39, de exemplu, circulă pe traseul Piața Mihai Viteazul – Valea Chintăului, cu autobuze pe ale căror scaune ți-e greață să te așezi. Imaginile de mai jos au fost realizate astăzi, nu în anii ’90:

Primarul Boc a anunțat, în 26 aprilie, și pe pagina sa de promovare electorală de Facebook, achiziția celor 18 autobuze electrice pentru zona metropolitană.

„Prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană municipalitatea urmărește dezvoltarea mobilității intermodale. Asigurarea unui sistem de transport în comun eficient, accesibil și durabil reprezintă o prioritate pentru Primărie. Achiziționarea de mijloace de transport ecologice, nepoluante, precum și implementarea de politici publice menite să încurajeze utilizarea transportului în comun contribuie la creșterea calității vieții cetățenilor și la construirea unui mediu urban atractiv și sustenabil”, a precizat primarul.

La secțiunea de comentarii, unii clujeni i-au propus și alte soluții, mai futuriste:

„Telecabine pe cablu, transport public deasupra Clujului până în capătul comunei Florești, Baciu, Aeroport, Apahida, Feleac ar fi frumos. S-ar reduce aglomerația cred.”

Alții au reproșat:

„Numai 48 a rămas tot pe modelul vechi verde, ce mai contează, mai trece pe Muncii unul nou din an în Paști!”

„Să sperăm că cele îmbâcsite de murdărie și rable se vor retrage.”

„Am intrat în Cluj-Napoca pe la Chintău, drum plin de găuri, fără șanțuri și borduri, «catastrofă metropolitană». Urât, foarte urât și murdar. Intrarea în oraș nu e deloc atractivă și primitoare. Păcat!”

„Când o să achiziționeze și drumuri?”

„Asfaltați străzile!!! Că sunt pline de gropi! Lăsați autobuzele.”