Rautacisme

În timp ce Emil Boc anunță că vom avea autobuze fără șofer, Clujul are șoferi fără autobuz

„Când vom vedea la Cluj primul autobuz fără șofer?”, a fost întrebat astăzi Emil Boc, la un post de radio local.

„Când licitația va fi finalizată, probabil în această primăvară. Și e un semnal foarte clar în primul rând că orașul menține direcția, să-i spunem, verde, nepoluantă, dar și cu o componentă de inteligență artificială, că până la urmă aici este un amestec de ce înseamnă dimensiune verde, nepoluantă, dar și inteligență artificială, care la Cluj are ingredientele succesului datorită clasei excepționale de talente de inovare pe care o avem și a universității Babeș-Bolyai, a Universității Tehnice, a celorlalte universități clujene, a clusterelor de inovare și IT din Cluj, a ecosistemului care există aici.

Este un climat propice pentru ceea ce înseamnă inovare, IT, pentru ce înseamnă inteligență artificială, hub al inovării și slujbele bine plătite ale viitorului. De aici vor veni: din inovare, din inteligență artificială și acest autobuz va fi un prim semnal că acest oraș este racordat la timpul prezent şi la timpul viitor, aș putea spune.

Știți ce are Clujul ca avantaj uriaş faţă de toate oraşele din România şi se compară cu marile ecosisteme de inovare, la scară mai mică, din lume, și v-am dat exemplu de mai multe ori în emisiunea dumneavoastră, cu Silicon Valley sau cu Bostonul. De unde au ei ecosistemul acesta uriaș de inovare, că toți marii giganți mondiali în tehnologia avansată își leagă numele de Silicon Valley sau de Boston? Pentru că au universități. Are Silicon Valley Stanfordul, are Bostonul Harvardul, MIT-ul. Aceste centre creează ecosistemul de inovare.

Într-un limbaj mai pe înțelesul tuturor, înseamnă că oameni din profesii diferite, un arhitect, cu un IT-ist, cu un medic, cu un arhitect, am spus, cu un muncitor din asistență socială, cu un student la asistență socială, adică elite din diverse domenii se întâlnesc în același ecosistem, lucrează împreună și creează lucruri noi. Acesta e marele avantaj pe care îl are și Clujul, că oferă acest cadru de manifestare pentru talente de la artă, muzică, design, arte creative, până la IT, până la științe umaniste, drept, medicină, politehnică, medicină veterinară și creează lucrurile acestea care țin de domeniul viitorului”, a răspuns Emil Boc.

Așadar, Clujul se poate bate, cumva, de la egal la egal, cu marile centre de inovare ale lumii. Silicon Valley are Stanfordul, Bostonul are Harvardul, iar Clujul are Universitatea Tehnică, cu care Primăria a contractat servicii de consultanță de 135 000 de lei pentru pregătirea licitației de achiziție de autobuze autonome. Un astfel de autobuz costă aproximativ 350 000 de euro și transportă 10-12 călători, costul, raportat la eficiență, fiind astfel unul colosal. Dar, scopul achiziționării a astfel de autobuze nu este îmbunătățirea, eficientizarea transportului public, ci eficientizarea imaginii electorale a primarului.

În prezent, Clujul are, în unele cartiere, șoferi fără autobuz, locuitori obligați să se deplaseze cu mașina personală pentru că nu au deloc linii de transport public în zonele în care locuiesc, ori pentru că liniile existente sunt insuficiente.

În loc să îmbunătățească eficiența transportului public existent, clujenii bulucindu-se în autobuze și în tramvaie, la orele de vârf, în plină pandemie, Emil Boc ne anunță că vom avea autobuze fără șofer, care vor avea o capacitate redusă de transport și vor încurca mai mult traficul. În plus, autobuzele fără șofer pot fi de-a dreptul periculoase.

Citiți mai multe detalii aici:

Dilemele morale ale viitoarelor autobuze fără șofer din Cluj: pe cine omoară, când nu pot evita un accident?

În timp ce Emil Boc anunță că vom avea autobuze fără șofer, Clujul are șoferi fără autobuz. E fain la Cluj!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *