De cartier

În cartiere, benzile dedicate pentru BUS sunt proiectate în viitor: «În Zorilor nu sunt suficiente linii de bus pentru a face proiectul rentabil… Astăzi trebuie să gândim metropolitan»

Scris de 550

Autoritățile dezvoltă viziunea «metropolitană» în materie de transport public, însă întâmpină dificultăți în privința introducerii benzilor dedicate transportului public în cartierele municipiului. Astfel, după cum recunosc reprezentanții administrației locale, benzile de BUS în cartiere sunt proiectate în viitor.

Dacă în cartierul Mănăștur noile benzi pentru BUS ar putea fi realizate odată cu așa-numita supra-lărgire a arterei Moților-Mănăștur, în cartierul Zorilor introducerea de noi linii de transport se dovedește a fi, deocamdată, un proiect prea puțin rentabil.

Benzile dedicate pentru BUS, în cartierul Zorilor, programate în viitor:

„În Mănăștur vom extinde liniile dedicate de BUS odată cu modernizarea.
În Zorilor nu sunt suficiente linii de bus pentru a face proiectul rentabil. Trebuie să vedem, să avem mai mult echilibru, să avem mai multe linii de transport în comun.
Am depus, cu Primaria Floresti, proiectul pentru 18 autobuze pentru zona metropolitană.
Trebuie să gândim astăzi metropolitan, nu doar pentru granițele municipiului Cluj-Napoca”, a apreciat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale.

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, pentru ca proiectul benzilor de BUS dedicate să fie unul rentabil este necesar un flux de cca 40 de busuri/h, însă deocamdată Compania de Transport Public Cluj, aflată în subordinea Primăriei, nu dispune de o asemenea capacitate.

Recent, edilul Emil Boc a anunțat că, în parteneriat cu administrația locală a satului Florești, Primăria Cluj-Napoca a depus proiecte pentru achiziționarea unui număr de 18 autobuze electrice.

Acestea vor fi achiziționate „pentru municipiu și zona metropolitană”.

CITEȘTE ȘI: Transport electric prin 2028 și un acord «metropolitan» Cluj-Florești în valoare de 73 milioane de lei



ULTIMA ORĂ

  • Acum 2 hours Justitie
    Cică abia se descurcă cu banii, dar a preluat afacerea de milioane de la fostul consilier judeţean Traian Florinel Cuc, judecat pentru evaziune
  • Acum 2 hours Sanatate
    Clujul, din nou, în topul COVID
  • Acum 2 hours Sanatate
    Numărul cazurilor COVID crește alarmant. Anunțul ministrului Sănătății: “Numărul de decese, din fericire, rămâne mic” (…) “Estimăm o creștere a infectărilor”
  • Acum 3 hours Politica
    Noroc cu Daniel Buda că mâncăm porcul “ieftin şi bun”: “Fără subvenții, un kg de carne de porc ar costa 60 de euro”. Şi cât ar fi costat dacă clasa politică nu ar fi distrus întreaga Agricultură, din România?
  • Acum 3 hours Cooltura
    Cea mai recentă premieră a Naționalului clujean: teatru pe tonalități de alarmă antiaeriană cântată la saxofon
  • Acum 5 hours Editorial
    În maximum 30 de zile Rareş Bogdan nu va accepta ceva. Orice, numai să fie într-o zi de marţi. Ca să „scârţi-scarţi”!
  • Acum 6 hours Din oras
    IPOCRIZIILE LUI EMIL BOC: Una fumăm în spaţiul public, alta în scris, oficial. Nu a reuşit să ia Băile Someşeni? Băile Someşeni pot să piară!
  • Acum 8 hours Sport
    U Cluj a fost ciuca bătăilor în stagiul de pregătire din Austria
  • Acum 19 hours General
    Gazeta de Cluj a câștigat procesul intentat de un contabil cercetat pentru evaziune
  • Acum 1 day In vizor
    UN ADEVĂRAT SUCCES AL LUCRĂRILOR DE REȚELE DE ALIMENTARE CU APĂ din Cluj: În 12 localități, oamenii primesc apă cu ”porția”
  • Acum 1 day Rautacisme
    După cum era de așteptat, Parcul de Est ”VA FI”, ”VA AVEA” (cândva, cumva), dar, deocamdată, ARE NEVOIE DE 96 de milioane de euro pentru a fi creat. Încă o poveste peste care bate vântul viitorului
  • Acum 1 day Sport
    ÎN RITMUL ACESTA, NE AȘTEAPTĂ PLAY-OFF-OFF-UL: Universitatea Cluj, la a treia înfrângere în stagiul din Austria. Clujenii n-au marcat niciun gol
  • Acum 2 days In vizor
    Clădirea Filialei BCR Cluj-Napoca este scoasă la vânzare din 2019. Acum Emil Boc zice că o cumpără din motiv de metrou
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE