De cartier

În cartiere, benzile dedicate pentru BUS sunt proiectate în viitor: «În Zorilor nu sunt suficiente linii de bus pentru a face proiectul rentabil… Astăzi trebuie să gândim metropolitan»

Autoritățile dezvoltă viziunea «metropolitană» în materie de transport public, însă întâmpină dificultăți în privința introducerii benzilor dedicate transportului public în cartierele municipiului. Astfel, după cum recunosc reprezentanții administrației locale, benzile de BUS în cartiere sunt proiectate în viitor.

Dacă în cartierul Mănăștur noile benzi pentru BUS ar putea fi realizate odată cu așa-numita supra-lărgire a arterei Moților-Mănăștur, în cartierul Zorilor introducerea de noi linii de transport se dovedește a fi, deocamdată, un proiect prea puțin rentabil.

Benzile dedicate pentru BUS, în cartierul Zorilor, programate în viitor:

„În Mănăștur vom extinde liniile dedicate de BUS odată cu modernizarea.
În Zorilor nu sunt suficiente linii de bus pentru a face proiectul rentabil. Trebuie să vedem, să avem mai mult echilibru, să avem mai multe linii de transport în comun.
Am depus, cu Primaria Floresti, proiectul pentru 18 autobuze pentru zona metropolitană.
Trebuie să gândim astăzi metropolitan, nu doar pentru granițele municipiului Cluj-Napoca”, a apreciat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale.

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, pentru ca proiectul benzilor de BUS dedicate să fie unul rentabil este necesar un flux de cca 40 de busuri/h, însă deocamdată Compania de Transport Public Cluj, aflată în subordinea Primăriei, nu dispune de o asemenea capacitate.

Recent, edilul Emil Boc a anunțat că, în parteneriat cu administrația locală a satului Florești, Primăria Cluj-Napoca a depus proiecte pentru achiziționarea unui număr de 18 autobuze electrice.

Acestea vor fi achiziționate „pentru municipiu și zona metropolitană”.

CITEȘTE ȘI: Transport electric prin 2028 și un acord «metropolitan» Cluj-Florești în valoare de 73 milioane de lei