Rautacisme

Florestiul poate intra in Cartea Recordurilor pentru cea mai ingusta centura ocolitoare din lume

Noua centura ocolitoare Floresti-Grigorescu e aproape gata. Pe fostul drum agricol s-a turnat asfaltul, s-au facut podetele, rigolele de scurgere, ce mai, florestenii in curand se vor putea da in voie pe proaspata minicentura.

Centura a fost realizata din fonduri europene si asa cum am fost obisnuiti pana acum, la realizarea ei s-au folosit numai materiale de calitate superioara. Din imaginile de mai sus se poate vedea cat de bine arata zonele de refugii, faptul ca centura beneficiaza de toate conditiile si chiar e foarte lata, aceasta avand nici mai mult nici mai putin de 5 metri latime.

“Este vorba de drumul  din partea de Nord a localitatii, care va merge pana la limita teritorial administrativa cu municipiul Cluj Napoca, zona Grigorescu – Donath.  De acolo este treaba Primariei Cluj Napoca sa realizeze eventuale conexiuni cu arterele din municipiu, noi nu ne amesteca in treburile primariei clujene. Ar fi impropriu spus o centura de legatura, pentru ca e vorba de un drum de exploatare agricola, cu o latime de cinci metri, realizat pe fonduri europene, drum care va fi acoperit cu un strat de rulare special, pentru trafic mai greu, un fel de macadam fara a intra in detalii tehnice. Bineinteles, dupa realizarea drumului si conectarea cu Cluj Napoca, putem discuta despre o investitie din fonduri proprii pentru a-l aduce mai aproape de idea de centura, adica sa realizam o asfaltare corespunzatoare”, a declarat primarul Florestiului, Horia Sulea, pentru Foaia Transilvana, inainte de inceperea lucrarilor.

Adica, noi ce sa intelegem de aici? Ca drumul este destinat traficului greu? La o simpla socoteala vedem ca o dubita are in latime minim 2.45 m. Asta inseamna ca doua vehicule ce trec una pe langa cealalta au nevoie de 4,9 m plus oglinzi si spatiu de manevra. Nu mai punem la socoteala vehiculele mari, cum sunt tirurile care pe vestita centura n-au nicio sansa de evitare in cazul unui autovehicul ce s-ar apropia din sens opus. In conditiile acestea, saracii soferi care vor folosi de acum centura ocolitoare, vor fi nevoiti sa se strecoare la propriu prin urechile acului. Ce sa mai vorbim de faptul ca din cele relatate de floresteni, se pare ca drumul are in marea lui majoritate doar 4 m latime. Oare restul de un metru pana la 5, cat era pe proiect, in buzunarele cui a intrat? Desigur, gura lumii adevar graieste dar nu intotdeauna, asa ca, in acest caz, ne vom deplasa frumusel la fata locului pentru a verifica veridicitatea informatiilor, mai ales ca din cate se „zvoneste prin sat”, se pare ca pe drumul respectiv s-au practicat si niscaiva retrocedari ilegale de teren asta pentru ca surse din comuna ne-au povestit cum unii cetateni s-au trezit cu bucati lipsa din curtile proprii, fara sa fie anuntati in prealabil.

Mai ramane de vazut si in ce fel se va pune in functiune aceasta minicentura. Variante ar fi, una dintre ele, de-a dreptul europeana, include sensul unic si traficul alternant. Florestenii chiar au venit deja cu solutii in acest sens, propunand ca dimineata sa fie accesul liber dinspre Floresti spre Cluj si seara invers. Acum, desigur, tot ce mai trebuie e sa fie si ascultati de primarul Florestiului, dar banuim ca acest lucru nu se va intampla prea curand.

Sursa foto: Adrian Rangu Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *