Anul trecut, Clujul a pierdut 28 de milioane de euro din cauza revoluției fiscale. Cel mai probabil că și în acest an sumele rezultate din cotele părți din impozitul pe venit la nivelul municipiului Cluj-Napoca vor rămâne în contul bugetului național. După cum a afirmat Emil Boc, invitat fiind la un post de radio local, aceasta este cauza pentru care proiectele de infrastructură majore au fost întârziate. Proiecte întârziate sunt destule, precum extinderea străzilor Borhanci sau Bună Ziua. Strada Soporului va deveni, în viitor, una cu 4 benzi, iar întreg cartierul, unul spectaculos, asemenea cartierului Mănăștur.
Până va reuși municipalitatea clujeană să ducă la îndeplinire aceste promisiuni, aceasta face uz de scuza perfectă: banii Clujului sunt reținuți de Guvern în bugetul național. Pentru al doilea an.
Aceasta nu poate însemna decât faptul că atâta timp cât revoluția fiscală va continua, infrastructura municipiului Cluj-Napoca va fi suspendată: un proiect suspendat. Iar responsabilitatea nu mai este ”locală”, ci ”națională”.
Între timp, în cartierele Borhanci și Bună Ziua, blocurile răsar ca ciupercile după ploaie. Se construiește în neștire, cu și fără treabă.
Ce a decis în acest sens Primăria?
”Când se va emite autorizația de lărgire a străzilor Bună Ziua și Borhanci, se vor emite și autorizații de construcție”, a declarat Emil Boc.
Dar când? Asupra acestui aspect, Emil Boc nu s-a pronunțat.
Din contra, edilul clujean le-a pus gând rău constructorilor: acesta a anunțat că urmează să fie emisă o Hotărâre de Consiliu local prin care să fie limitate construcțiile din aceste zone.
”În Borhanci și Bună Ziua se vor limita construcțiile. Va fi și o hotărâre de Consiliu local”, a adăugat Boc.
Preocuparea municipalității pentru limitarea construcțiilor din Bună Ziua a mai fost făcută publică și în anul 2018, dar acest aspect nu i-a limitat, de facto, cu nimic pe dezvoltatorii imobiliari. Aceștia au continuat să-și vadă de treabă.
Să nu știe stânga de dreapta? Să nu știe Emil Boc ce se întâmplă pe teren?
Cum se poate construi într-un oraș european, precum Clujul, fără autorizație de construire? Iar dacă în Borhanci și în Bună Ziua se ridică blocuri de zor, aceasta înseamnă că aceste avize au fost emise? Sau nu?
”Se fac studiile de trafic și până la sub 20 de apartamente pe proiect s-a permis construcția și s-a emis autorizații de construcție, pentru că nu se aduce un impact major la trafic, dar peste nu se poate”, a precizat Emil Boc.
Prin urmare, se poate. Sub 20 de apartamente pe proiect.
Oricum, după obținerea avizelor necesare, dezvoltatorii imobiliari vor mai putea adăuga câteva etaje, câteva apartamente. Oricum, municipalitatea nu are inspectori care să lucreze pe teren.
Prin urmare, luând în considerare modul în care au fost emise autorizații de construire în 2018, aspect confirmat de Emil Boc, precum și modul în care s-a lucrat pe teren, construcțiile vor continua.
Deocamdată însă, cel puțin formal, acestea vor fi limitate printr-o Hotărâre de Consiliu local. Dar o ”limitare” nu înseamnă neapărat blocarea totală a construcțiilor. Deci, se poate.
Cum rămâne însă cu extinderea străzilor Bună Ziua și Borhanci? Cheia acestor proiecte pare să rezide exclusiv în banii reținuți în bugetul național. Prin urmare, nu se poate.
Dacă nu pot fi extinse străzile, nu se mai emit nici autorizații de construire. Dacă municipalitatea clujeană nu poate, nici alții n-au voie.
Carevasăzică, străzile cu pricina mai pot aștepta. Nu sunt bani. Guvernul e de vină. Până atunci vor fi făcute niște studii de pre-fezabilitate, de vreo 3 milioane de euro, pentru metrou. Apoi pentru tren metropolitan și centura ocolitoare. Proiecte mai ample.
Strada SOPORULUI va fi asfaltată înainte sau după ce va finaliza Emil Boc LINIA DE METROU? VIDEO
Strada Borhanci nu poate fi urnită din loc. Din cauza unei porțiuni de teren. Un teren care aparține Guvernului.
În final, Guvernul se va ocupa și de extinderea străzii Borhanci.
Primăria va impune doar o ”limită” pentru autorizațiile de construire.
P.S.: Alianța Vestului nu face nimic în acest sens? Poate reușește Ilie Bolojan să ne asfalteze niște străzi și să le mai lărgească nițel. Și Oradea a rămas fără bani. Doar că Bolojan, poate…