Din oras

Extinderea străzilor Borhanci și Bună Ziua se mai amână o tură. BOC anunță o “limită” pentru autorizațiile de construire

Scris de 855

Anul trecut, Clujul a pierdut 28 de milioane de euro din cauza revoluției fiscale. Cel mai probabil că și în acest an sumele rezultate din cotele părți din impozitul pe venit la nivelul municipiului Cluj-Napoca vor rămâne în contul bugetului național. După cum a afirmat Emil Boc, invitat fiind la un post de radio local, aceasta este cauza pentru care proiectele de infrastructură majore au fost întârziate. Proiecte întârziate sunt destule, precum extinderea străzilor Borhanci sau Bună Ziua. Strada Soporului va deveni, în viitor, una cu 4 benzi, iar întreg cartierul, unul spectaculos, asemenea cartierului Mănăștur.

Până va reuși municipalitatea clujeană să ducă la îndeplinire aceste promisiuni, aceasta face uz de scuza perfectă: banii Clujului sunt reținuți de Guvern în bugetul național. Pentru al doilea an.

Aceasta nu poate însemna decât faptul că atâta timp cât revoluția fiscală va continua, infrastructura municipiului Cluj-Napoca va fi suspendată: un proiect suspendat. Iar responsabilitatea nu mai este ”locală”, ci ”națională”.

Între timp, în cartierele Borhanci și Bună Ziua, blocurile răsar ca ciupercile după ploaie. Se construiește în neștire, cu și fără treabă.

Ce a decis în acest sens Primăria? 

”Când se va emite autorizația de lărgire a străzilor Bună Ziua și Borhanci, se vor emite și autorizații de construcție”, a declarat Emil Boc. 

Dar când? Asupra acestui aspect, Emil Boc nu s-a pronunțat.

Din contra, edilul clujean le-a pus gând rău constructorilor: acesta a anunțat că urmează să fie emisă o Hotărâre de Consiliu local prin care să fie limitate construcțiile din aceste zone.

”În Borhanci și Bună Ziua se vor limita construcțiile. Va fi și o hotărâre de Consiliu local”, a adăugat Boc. 

Preocuparea municipalității pentru limitarea construcțiilor din Bună Ziua a mai fost făcută publică și în anul 2018, dar acest aspect nu i-a limitat, de facto, cu nimic pe dezvoltatorii imobiliari. Aceștia au continuat să-și vadă de treabă.

Să nu știe stânga de dreapta? Să nu știe Emil Boc ce se întâmplă pe teren?

Cum se poate construi într-un oraș european, precum Clujul, fără autorizație de construire? Iar dacă în Borhanci și în Bună Ziua se ridică blocuri de zor, aceasta înseamnă că aceste avize au fost emise? Sau nu? 

”Se fac studiile de trafic și până la sub 20 de apartamente pe proiect s-a permis construcția și s-a emis autorizații de construcție, pentru că nu se aduce un impact major la trafic, dar peste nu se poate”, a precizat Emil Boc. 

Prin urmare, se poate. Sub 20 de apartamente pe proiect.

Oricum, după obținerea avizelor necesare, dezvoltatorii imobiliari vor mai putea adăuga câteva etaje, câteva apartamente. Oricum, municipalitatea nu are inspectori care să lucreze pe teren. 

Prin urmare, luând în considerare modul în care au fost emise autorizații de construire în 2018, aspect confirmat de Emil Boc, precum și modul în care s-a lucrat pe teren, construcțiile vor continua. 

Deocamdată însă, cel puțin formal, acestea vor fi limitate printr-o Hotărâre de Consiliu local. Dar o ”limitare” nu înseamnă neapărat blocarea totală a construcțiilor. Deci, se poate.

Cum rămâne însă cu extinderea străzilor Bună Ziua și Borhanci? Cheia acestor proiecte pare să rezide exclusiv în banii reținuți în bugetul național. Prin urmare, nu se poate.

Dacă nu pot fi extinse străzile, nu se mai emit nici autorizații de construire. Dacă municipalitatea clujeană nu poate, nici alții n-au voie. 

CITEȘTE ȘIDin nou încep lucrările la strada Bună Ziua? Atâta lărgesc băieții aceștia biata stradă, că ne e frică ce-are să cadă din ea!

Strada Borhanci nu poate fi urnită din loc. Din cauza unei porțiuni de teren. Un teren care aparține Guvernului.

În final, Guvernul se va ocupa și de extinderea străzii Borhanci.

Un singur bai cu strada Borhanciului. Boc: “Este o porțiune de teren care ține de Guvern”. Scenariul din Bună Ziua se repetă în Borhanci

Primăria va impune doar o ”limită” pentru autorizațiile de construire.

P.S.: Alianța Vestului nu face nimic în acest sens? Poate reușește Ilie Bolojan să ne asfalteze niște străzi și să le mai lărgească nițel. Și Oradea a rămas fără bani. Doar că Bolojan, poate…



ULTIMA ORĂ

  • Acum 55 mins Cooltura
    O nouă reușită a Teatrului Național Cluj! „O noapte furtunoasă”, aplaudată din picioare de sala arhiplină
  • Acum 2 hours In vizor
    Tișe, pus la punct fără echivoc de Boc în problema unificării U Cluj cu CFR
  • Acum 4 hours Analiza
    Mituri spulberate – unul dintre cele mai periculoase județe! Clujul ocupă locul 4 pe țară ca număr al accidentelor de mașină
  • Acum 23 hours Eveniment
    Cod galben de ploi torențiale, descărcări electrice, vijelii, grindină și inundații în județul Cluj
  • Acum 1 day Vocea ta
    Unul dintre cei mai respectați fani U-iști, reacție după eșecurile pe linie: „Nu ți-e rușine obrazului, Ovidiu Vasu?”
  • Acum 1 day In vizor
    La Cluj, ritmul de creștere a prețurilor imobiliare a încetinit. Sibiul este noua vedetă a scumpirilor
  • Acum 1 day Eveniment
    Accident rutier în Apahida între un autoturism și un autotren
  • Acum 1 day Justitie
    În ciuda declarațiilor de la dosarul de violență publică al lui Bone Ferenc, judecătorul care l-a condamnat cu suspendare a considerat că a fost un caz singular. ”Cazul singular” a dus la o crimă oribilă
  • Acum 1 day Din oras
    Cluj Napoca: Un incendiu puternic a cuprins barăcile din Pata Rât, zona mărginașă a orașului de la groapa de gunoi, unde locuiesc sute de persoane
  • Acum 1 day Politica
    Dacian Cioloș s-ar fi decis: Pleacă din USR și face alt partid. Va fi urmat de mai mulți europarlamentari și parlamentari
  • Acum 2 days Din oras
    Începe vara festivalieră! ”Cluj Pride”, festivalul minorităților sexuale, se va desfășura anul acesta între 6 și 12 iunie
  • Acum 2 days Rautacisme
    Mare minune la Cluj! Au reînceput pe bune lucrările la podul Porțelanului
  • Acum 2 days Rautacisme
    În Clujul Verde, de „Vinerea Verde”, care împlinește imediat un an, până și primarul Boc era să plătească bilet aiurea-n tramvai!
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE