Din oras

Emil Boc a intors-o ca la Ploiesti. Garajele din Cluj-Napoca nu vor mai fi demolate in actualul sau mandat

In plenul sedintei extraordinare de azi a Consiliului Local primarul Emil Boc a explicat consilierilor locali de ce garajele din Cluj-Napoca nu vor putea fi demolate in actualul mandat, asa cum a promis in 2014. Principala cauza invocata de edil a fost ca situatia juridica a terenurilor pe care au fost ridicate cu autorizatie o buna parte a garajelor nu permite Primariei sa faca investitii in construirea de posibile parkinguri pe structura usoara sau amenajarea de parcari suplimentare.

Singurul proiect de hotarare a Consiliului Local Cluj-Napoca de azi care a starnit o dezbatere inainte de a fi votat a fost proiectul de hotarare Regulamentul de inchiriere a terenului pentru parcarile, garajele sau copertinele aflate pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca.

Dupa ce Calin Hintea, decanul Facultatii de Stiinte Politice din cadrul UBB, a prezentat in plenul sedintei  sinteza privind strategia de dezvoltare a municipiului pe urmatorii 5 ani si votarea strategiei de catre consilierii locali, Claudia Anastase, consilier PSD, i-a ridicat la fileu lui Emil Boc mingea fierbinte a situatiei garajelor de pe raza municipiului Cluj-Napoca.

“Ce facem, pe baza datelor pe care le avem cu cele peste 10.793 de garaje si copertine, care am admis cu totii ca afecteaza calitatea vietii clujenilor? Pornind de la premisa ca stiu ca v-ati aratat sustinator in 2014 al ideii demolarii garajelor, un termen care nu inseamna ca nu presupune constructie, dar presupune o decizie radicala. In 2015 ati revenit, ati nuantat punctul de vedere, si as vrea sa va intreb care este punctul de vedere sau care sunt intervalele de timp in care sa gestionam problemele juridice ale municipiului, astfel incat sa putem lua o decizie serioasa cu privire la acest aspect?”, a intrebat in plen Claudia Anastase.

In replica Emil Boc a oferit un raspuns de senzatie care explica in mod evident de ce pana in prezent nu au fost demolate, asa cum a promis in 2014, garajele din municipiul Cluj-Napoca.  

“Solutia, din nefericire nu se afla doar la Primarie, ci se afla in cadrul legal existent. Toate amplasamentele de parkinguri prevazute pe locatiile garajelor existente sunt intr-o forma sau alta obiectul unui proces de revendicare, restituire sau contestatie in instanta. Potrivit legilor in vigoare inca nu putem antrena niciun fel de actiune care sa vizeze constructia de parkinguri pe locul actualelor garaje. In concluzie, in masura in care se vor elibera suprafete ocupate astazi de garaje din punct de vedere juridic, sa fie clare suprafetele respective, vom putea incepe gradual constructia unor solutii alternative de parkinguri supraterane acolo unde, repet, solutia legala ne permite acest lucru”, a fost raspunsul oferit de Emil Boc.

Potrivit datelor la zi, in municipiul Cluj-Napoca exista 10.973 de garaje sau copertine si 200 de parcari construite in regie proprie de catre cetateni.

“Calculatia absolut logica pe care dumneavoastra v-ati intemeiat sustinerea intentiei de a renunta la garaje in municipiul Cluj-Napoca a fost ca la 2 garaje am reusi sa mai facem 3 parcari. Practic noi am mai castiga 5.400 de parcari din acele 10.973 de garaje si copertine si parcari in regie proprie. In toate locurile in care sunt cantonate aceste 10.973 de garaje intalnim problema aceasta juridica? „, a intrebat in plen Claudia Anastase.

Emil Boc nu a semnat nicio autorizatie de infiintare de garaje in Cluj-Napoca de cand este primar. Cu toate acestea pe cele 25 de locatii, pe care sunt amplasate garaje, identificate de catre municipalitate, situatia juridica a terenului este incerta si supusa de cele mai multe ori unor cereri de revendicare sau unor termene in instanta.

“In 10 ani de zile nu am semnat niciun fel de autorizatie pentru un garaj in municipiul Cluj-Napoca. De cand sunt primar, de doua mandate si 6 luni, nu am apropbat un garaj in municipiu. Din nefericire situatiile acestea juridice si prevederile acestea din lege, care dupa parerea mea trebuie schimbate foarte repede cel putin in Transilvania, pentru ca nu ne putem realiza lucrarile de modernizare a strazilor, nu putem realiza lucrari de modernizare pe proiecte europene  pentru ca daca acolo este o revendicare, nimic nu se poate face. La fel este si cu garajele din 25 de locatii pe care le-a analizat. Din cele 25 niciuna nu este curata de sarcini juridice, revendicari, restituiri sau dispute in instanta si in acest moment incercam sa le curatim juridic ca dupa aceea treptat sa demaram acest proces. Este de durata si in masura ce vom avea situatie juridica din punct de vedere clar vom interveni cu solutiile, fie de parcari fie de parkinguri supraterane”, a afirmat Emil Boc.

In iulie 2014, primarul Emil Boc a declarat ca prin demolarea a doua garaje se poate obtine un loc de parcare in plus declansand o adevarata isterie in randul detinatorilor de astfel de constructii. 

“Mai trebuie facute canalizari si trotuare, dar urmatorul pas in 2015-2018 trebuie demolate garajele si din doua garaje faci trei locuri de parcare”, a afirmat in vara anului trecut Emil Boc.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *