Din oras

Cum se transforma Primaria in noua Salprest Rampa

In septembrie administratia locala anunta cu surle si trambite solutia de un milion de euro pentru criza gunoaielor din Cluj-Napoca: o rampa temporara, construita de regia Primariei pe o suprafata de 4.000 de metri patrati, suficienta pentru a depozita deseurile orasului timp de doi ani, pana cand ar trebui sa fie gata Centrul Integrat de Deseuri. Pentru asta s-au alocat nu mai putin de 4,6 milioane de lei. Apoi, la o luna de la alocarea acestei sume, aceeasi Primarie a pus la bataie 5,7 milioane de lei pentru achizitionarea de utilaje pentru rampa temporara de deseuri, operata de Regia Autonoma a Domeniului Public, subordonata municipalitatii. Intre timp, s-a eliberat o autorizatie de constructie, tot in luna octombrie, pentru extinderea rampei temporare, astfel ca suprafata acesteia s-a triplat, iar capacitatea de stocare s-a extins la patru ani. Mai mult, se pare ca regia Primariei nu se opreste aici, au de gand sa mai achizitioneze terenuri in zona.

„Criza gunoaielor a fost cea mai mare provocare de cand sunt primar al acestui oras, de aproape 10 ani. Este o solutie pentru municipiul Cluj-Napoca, nu vom mai primi deseurile altor alte localitati. A costat 4,6 milioane de lei, a fost facuta pentru a rezolva problema clujenilor si nu pentru a crea profit”, a declarat Emil Boc la deschiderea rampei temporare.

Apoi s-a gandit sa vina in ajutorul RADP si sa cumpere niste utilaje pe care muncitorii sa le foloseasca pe rampa temporara, upa ce a subventionat cu 4,6 milioane de lei Regia Autonoma a Domeniului Public pentru realizarea acesteia.

Astfel, se vor cumpara un finisor asfalt pe senile, mai multe autospeciale de mare tonaj, un cilindru de 12 tone, o vidanja cu spalare sub presiune, autocamioane, prescotainere, instalatie de peletizare automata, incarcator frontal pentru gunoaie, masina de ridicat containere de gunoi, containere de gunoi, containere tip birou pentru organizare de santier, excavator cu greifer, presa de balotat.

Pentru activitatea de pe rampa nu s-a facut licitatie, si se ocupa de acestea tot RADP. Intre timp, in 29 octombrie s-a eliberat o autorizatie pentru extinderea rampei.

“De la inceput a fost gandirea sa ne pregatim pentru 3-4 ani, tinand cont pe deoparte ca raspunsul Consiliului Judetean ne trimite undeva estimativ catre finalul anului 2017 si pe de alta parte, conform declaratiilor din presa se duc catre anul 2019. In aceasta situatie noi a trebuit sa ne facem o gandire de perspectiva. Acei 4.000 de metri patrati, care practic utili erau vreo 2.600, ne asigurau pe un an si jumatate. De la inceput ne-am hotarat ca va trebui sa mai achizitionam pamant fiindca o rampa, o baza de productie este cu atat mai utila cu cat are spatiu mai mare pentru a-si efectua activitatile. Sunt activitati de colectare, de selectare, de cantarire, de miscare de utilaje in interior. Cu cat era mai mica cu atat pericolul de accidente era mai mare. De la inceput ne-am hotarat sa cumparam, mai ales ca erau persoane care detineau acte pe terenurile din zona respectiva, cu care am intrat imediat in discutii, s-au facut expertize pentru pretul pe zona respectiva si am achizitionat terenul. Nu am putut face documentatia pentru autorizatie intrucat respectivii nu aveau actele de proprietate finala. In momentul in care le-au obtinut, am facut contractul de vanzare-cumparare, am obtinut inca 8.000 de metri patrati si ne-am dezvoltat la nivelul la care suntem acum, la 12.200 de metri patrati. Putem depozita estimativ 350.000 de tone, ceea ce inseamna cel putin 3 ani si jumatate. Tinand cont ca noi pe langa depozitare recuperam din materiale reciclabile si scade cantitatea depusa, ne ducem peste 4 ani”, a punctat directorul regiei, Ion Pantelimon.

Acesta a subliniat ca extinderea a fost solutia mai ieftina, fata de amenajarea unei noi rampe, in momentul in care aceasta s-ar fi umplut, iar CMID nu era gata. Mai mult, RADP are in vedere extinderea si mai mult a rampei pe viitor. Deja s-a eliberat un cerificat de urbanism in acest sens in luna noiembrie.

“Am facut demersuri sa mai achizitionam teren, tocmai pentru a ne desfasura activitatea in conditii cat mai sigure”, a mai spus Pantelimon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *