La finalul anului trecut procurorii DNA au facut perchezitii la Primaria Cluj-Napoca vizand contractul de ticketing incheiat cu firmele CS Vision si Ramb Sistem SRL. Dosarul vizeaza fapte de coruptie savarsite in perioada 2012-2015. Se pare ca societatea CS Vision a beneficiat si de alte “facilitati” de la municipalitate, cum ar fi un contract de 2 milioane de lei de la CTP prin negociere fara anunt de participare, cand aceleasi obiecte trebuiau sa fie deja achizitionate printr-un alt contract.
In speta, in 2014, Primaria a cumparat 40 de autobuze articulate de la Solaris, care trebuiau dotate cu validatoare de bilete, pentru aproape 50 de milioane de lei. Intr-un final vehiculele au venit fara dotarile agreate din contract, iar Compania de Transport a achizitionat validatoarele de la CS Vision, cu alte 2 milioane de lei. Intrebarea la care inca asteptam raspuns din partea Primariei este daca s-a achitat integral suma prevazuta in contract, in ciuda lipsei validatoarelor.
Practic in 27 iunie 2014 Primaria Cluj-Napoca a atribuit contractul de Furnizare autobuze articulate noi pentru transportul in comun in zona metropolitana Cluj-Napoca pentru 49,6 milioane de lei.
“Autobuzele se vor echipa cu validatoare duale card ISO 14443 Type A si Type B si bilete de hartie dimensiune 27mm x 80mm, 100g/mp, minim cate 6 bucati/autobuz, un computer de bord, suportii necesari pentru montarea echipamentelor si cablajul aferent . Validatoarele se monteaza in zona usilor de acces calatori si in spatiul interior al vehiculului. Validatoarele vor avea un soclu de montaj care include informatia privind locatia de instalare ( adresa IP, linie vehicul, etc), astfel incat procedura de inlocuire a validatoarelor sa nu necesite operatiuni de configurare. Toate dispozitivele vor fi compatibile cu sistemul e-ticketing ce se implementeaza in prezent in municipiul Cluj-Napoca. Echipamentele trebuie sa functioneze cu software-ul sistemului e-ticketing fara sa necesite modificari ale acestuia. In acest scop, ofertantul va lua legatura cu furnizorul sistemului e-ticketing pentru stabilirea detaliilor tehnice”, se arata in caietul de sarcini.
“In cadrul contractului de livrare, in valoarea de 49.626.600 RON, autobuzele Solaris trebuiau sa fie dotate cu 240 de validatoare (6 buc. pe autobuz) si 40 de calculatoare de bord (cate unul pe autobuz). Conform obligatiilor contractuale, Solaris era obligata sa cumpere echipamentele (mentionate mai sus) de la CS Vision si sa le instaleze pe cele 40 autobuze. Pentru ca Solaris nu a vrut sa plateasca in avans la CS Vision echipamentele, autobuzele s-au livrat, in decembrie 2014, la sediul CTP Cluj fara echipamente pe ele”, arata sursele Ziar de Cluj.
Astfel, CTP Cluj a organizat in decembrie 2014 o procedura separata pentru aceleasi echipamente necesare pe cele 40 de autobuze.
Contractul atribuit prin negociere fara anunt de participare de aproape 2 milioane de lei a ajuns, evident tot la CS Vision, cei care implementau sistemul de ticketing.
Aceste „echipamente PT Sistem Ticketing” in valoare de 1.974.112 lei platite de CTP Cluj au fost instalate pe cele 40 de autobuze articulate livrate de Solaris. Ziar de Cluj a adresat inca de ieri intrebarea catre Primarie daca s-a achitat toata valoarea contractului catre Solaris, chiar daca anumite echipamente lipseau. Deocamdata nu am primit raspuns.
Sursele noastre arata ca acelasi lucru s-a intamplat si cu PESA Polonia pentru cele 4 tramvaie.
“La data livrarii tramvaielor Pesa s-a obligat prin protocol de comunicare sa cumpere in viitor validatoare pentru cele 4 tramvaie . Insa tot CTP a platit 1,9 milioane in martie 2015 la CS Vision aceste validatoare”.