Din oras

CLUJUL DIN VIS: Cand vom avea piste pentru biciclisti?

 

Clujul din vis este o campanie prin care incercam sa aratam cum ne-ar placea sa arate Clujul. Sa aratam exemple pozitive din alte tari, pe care autoritatile clujene ar putea sa le urmeze.

In alte tari europene, pistele pentru biciclisti respecta un anumit standard, acestea fiind la fel de importante precum soselele pentru masini, in unele cazuri poate chiar mai importante. Locul pistelor de bicicleta nu este pe trotuar, ci pe sosea, acolo unde au un segment din strada special dedicat. In Olanda, acestea sunt construite cu un ciment de culoare rosie, special pentru a fi recunoscute de catre trecatori si soferi. Bineinteles, pe pistele de bicicleta nu au acces decat biciclistii.

Pe pistele din Cluj se parcheaza fara jena

La Cluj, pistele, acolo unde exista, sunt doar o caricatura pe care parcheaza masini si se plimba pietoni. Cele mai multe piste de biciclisti din Cluj sunt amplasate pe trotuare, au latime de numai un metru sau chiar mai putin si intreruperi pentru portiuni de 10-20 de metri in zona fiecarei interesectii.

In fiecare an, biciclistii clujeni „pedaleaza” pentru infiintarea unor piste corecte si de bun simt, dar marsurile lor nu fac decat sa atraga atentia presei si cam atat. Autoritatile nu au imbunatatit starea pistelor din 2010, dar anunta ca schimbarile o sa vina in curand.

„Proiectul ClujBike este deja in executie, iar in vara acestui an va fi finalizat”, spun reprezentantii Primariei Cluj-Napoca.

Radu Mititean, directorul Clubului de Cicloturism Napoca, spune ca pistele din Cluj-Napoca pot fi numite asa doar pe hartie, pentru ca sunt practic inutilizabile.

“Pistele trebuie sa aiba o latime de 1,5 metri sau 2,5 metri in cazul in care au doua benzi, dar la noi abia daca au un metru sau si mai putin. De multe ori sunt blocate, incep si se termina nicaieri, nu sunt solutii in intersectii”, a subliniat acesta.

Mai mult, Mititean spune ca nu a avut acces la proiectul de Bike Sharing, care prevede construirea de piste pentru a vedea daca acesta respecta normele.

“Dupa doi ani in care am tot incercat sa vedem proiectul, sa vedem cum sunt pistele, unde sunt amplasate, Primaria a refuzat sa il faca public. Pana la urma am castigat procesul, avem o decizie definitiva si irevocabila si Primaria refuza in continuare sa faca public proiectul. Nu stiu, probabil vom ajunge sa amendam primarul pentru ca nu pune in aplicare o hotarare judecatoreasca”, a explicat Mititean.

In total, ClujBike presupune 540 de biciclete, 43 de statii in Cluj-Napoca, 4 in Floresti si 3 in Apahida si un total de 59 de kilometri de piste. Din cei 59 de kilometri de piste pentru biciclete, 19 kilometri vor fi dedicati pistelor separate fizic de carosabil si pietonal. Restul vor fi trasee adecvate circulatiei biciclistilor, marcate prin semne de circulatie, dar la comun cu traficul auto sau pietonal.

sursa foto: www.freerider.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *