In vizor

Clujenii sunt puși pe drumuri în pandemie de Primăria care le trimite din nou înștiințările de plată a impozitelor prin PinkPost

Zeci de mii de clujeni se trezesc în această perioadă cu un aviz poștal înfipt ca un fluturaș în tocul ușii. Avizul îi înștiințează că în ziua respectivă s-a încercat predarea scrisorii nr… și că trimiterea poate fi ridicată, începând cu următoarea zi, timp de 3 zile lucrătoare, de la biroul poștal PinkPost de pe strada Ciocârliei din Mărăști, de luni până vineri între orele 10-18.

Clujenii sunt puși pe drumuri, în plină pandemie, pentru a ridica o scrisoare misterioasă despre care pot doar bănui ce e. O fi o amendă, vreo impunere aberantă de la ANAF? Și, mânați de frica unei găuri în bugetul personal, își iau liber de la serviciu și se prezintă la demisolul din Mărăști al PinkPost, unde au supriza primirii unei scrisori cu o foaie pe care au mai primit-o deja, la începutul anului, cu două luni în urmă.

Trimiterea misterioasă conține decizia de impunere a impozitelor și taxelor datorate Primăriei Cluj-Napoca.

Ziar de Cluj a sunat la numărul de telefon al Pink Post, trecut pe avizul poștal, pentru a cere mai multe detalii referitor la trimiterea avizată care ne-a fost pusă la dispoziție de un cititor:

„De la Direcția de Impozite Locale și Impozite Cluj este. Sunt informări de plată pentru impozitul de pe 2021, indiferent de proprietatea pe care o aveți – mașină sau apartament, casă. Sunt 130 000 de plicuri în momentul acesta.  Se trimite la toți, că au plătit sau că nu au plătit. Fiindcă ei, până tipăresc și dau spre tipărire atâtea mii de plicuri, apucă oamenii să își plătească impozitul și ei nu le mai scot din distribuție atunci”, ne-a precizat angajata PinkPost.

La începutul anului, Primăria Cluj-Napoca le-a trimis clujenilor, direct în cutiile poștale, un alt plic ce conținea înștiințarea de plată a impozitelor (și scrisoarea primarului Boc, cu realizările închipuite ale anului trecut și ale anului în curs).

Practic, cele două documente, chiar dacă au denumiri diferite (decizie de impunere și înștiințare de plată), conțin același lucru – cuantumul impozitelor și taxelor locale datorate Primăriei.

Înștiințarea de plată trimisă de Primărie la începutul anului conține, în plus, și cheia de plată online a sumelor datorate, decizia de impunere primită de clujeni acum fiind doar o maculatură inutilă, care îi pune pe drumuri fără sens, în plină pandemie, în timpul programului de serviciu, în puținul timp în care guvernul liberal le mai permite oamenilor să umble pe străzi.

Dacă tot consideră că e nevoie să le trimită contribuabililor și decizie de impunere și înștiințare de plată, Primăria putea trimite ambele documente, în care sunt exact aceleași informații, într-un singur plic, o singură dată, și nu de două ori, cu două firme diferite – Poșta Română și PinkPost. Un clujean a primit chiar de trei ori recipisele Primăriei:

„Am declarat noua mașină la Primărie în toamna anului 2019. La începutul anului 2021, Primăria mi-a trimis în poștă o înștiințare de plată care includea doar impozitul pe apartament și pe vechea mașină. Am primit ulterior și un al doilea plic, ce conținea numai înștiințarea de plată pentru impozitul pentru noua mașină. Acum am primit și avizul de la PinkPost, că trebuie să merg pe Ciocârliei să ridic un al treilea plic, ce conține decizia de impunere pentru apartament și mașina veche. Mă aștept să primesc în curând de la PinkPost aviz să merg să ridic și al patrulea plic, ce va conține, cel mai probabil, decizia de impunere pentru impozitul pentru mașina nouă, declarată la Primărie în 2019!”, a declarat un cititor pentru Ziar de Cluj.

În stânga puteți vedea decizia de impunere trimisă acum de Primărie prin Pink Post, iar în partea dreaptă înștiințarea de plată trimisă de Primărie la începutul anului prin Poșta Română:

Și cea de-a doua trimitere, cu mașina pe care Primăria o are în evidențe din 2019:

Primele două plicuri, de la începutul anului, conțineau și scrisoarea primarului către clujeni. Cel de-al treilea plic, trimis de Primărie, practic, pentru același lucru, dar pe alți bani, prin PinkPost, nu mai conține și scrisoarea primarului, care ar fi riscat să primească înjurături, nu voturi, din partea clujenilor puși pe drumuri inutil în plină pandemie.

În loc să cheltuiască banii publici pentru trimiterea unei singure scrisori, cu toate actele necesare într-însa, Primăria trimite 2-3-4 plicuri unuia și aceluiași contribuabil, doar și firmele de curierat trebuie să trăiască, și oamenii trebuie să se plimbe, să mai facă mișcare, acum că guvernul impotent liberal a închis și sălile de sport, pentru a nu mai fi invidioși patronii falimentari din Horeca pe patronii prosperi ai sălilor de fitness.

Ziar de Cluj a solicitat Primăriei Cluj-Napoca să ne informeze care este motivul pentru care, în acest an, clujenilor li s-a trimis și înștiințare de plată a impozitelor prin Poșta Română, și decizie de impunere prin Pink Post, câte trimiteri au fost efectuate cu înștiințări de plată și câte cu decizii de impunere și cât au costat trimiterile. Vom reveni cu răspunsurile municipalității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *