In vizor

Centura Metropolitană riscă să intre pe celebra «LISTĂ A RUȘINII», înainte de a începe. Emil Boc: Am prelungit termenul de finalizare a documentației cu 3 luni

Proiectul realizării Centurii Metropolitane înregistrează întârzieri serioase, riscând să intre pe celebra «listă a rușinii», țidulă ce conține numele unei singure firme de execuție împreună cu care Primăria se angajase să modernizeze câteva școli. 

Încă de finalul lunii noiembrie 2021, Ziar de Cluj semnala că proiectul centurii ocolitoare a Clujului a rămas în urma metroului…

Mai nou, primarul Emil Boc a apreciat proiectul centurii ca fiind „mai complicat decât metroul”. 

„Este cea mai complexă și complicată lucrare pe care a avut-o Clujul în istorie. E mai complicată decât metroul.

Trebuie să faci 20 de noduri care trec printre case, trebuie să expropriezi terenuri, trebuie să faci studii geotehnice, să treci prin Făget, să obții avize de la Mediu pentru a defrișa pădure și să plantezi în altă parte, să faci pasaje ca să poți trece.

La Metrou e mai simplu. E subteran”, semnala Boc, în decembrie 2021. 

CITEȘTE ȘI: Metroul merge mai departe, chiar dacă proiectul centurii ocolitoare a rămas în urmă: „Din păcate, Centura Metropolitană are o întârziere de câteva luni…”

Chiar dacă subiectul centurii ocolitoare este o temă acută, iar necesitatea realizării acesteia pentru descongestionarea traficului blocat din municipiul Cluj-Napoca ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru autorități, administrația locală a reușit să se achite de îndatoririle publice într-un stil ardelenesc: proiectul metroului merge înaintea centurii metropolitane

Motivul întârzierilor – complexitatea lucrărilor

„În privința centurii metropolitane, termenul de finalizare a documentației este 31 martie 2022 după care urmează aprobarea la Ministerul Transporturilor și apoi la Guvern pentru a demara procedurile ca în cazul metroului. După aceea va fi realizată licitația de execuție.

Am prelungit termenul cu trei luni, la solicitarea proiectanților.

Le atrag atenția în modul cel mai elegant și politicos cu putință că vor intra pe lista rușinii dacă termenele pe care și le-au asumat nu le respectă.

Eu înțeleg complexitatea proiectului dar ei trebuie să facă din acest proiect o prioritate”, a declarat primarul Emil Boc în conferința susținută la începutul acestei săptămâni. 

După ce anul trecut, primarul se plângea că nu sunt bani pentru centura metropolitană, acum a ieșit la rampă cu un anunț aparent optimist.

„Vestea bună în legătură cu centura este că la sfârșitul lunii decembrie, chiar în ultima zi a anului, a fost aprobat în Guvern planul investițional al infrastructurii de transport 2020 – 2030.

Vreau să știți că centura metropolitană este pe locul 3 din 12 proiecte ca prioritizare.

Pe primul loc este A1 Timișoara – Aeroport – Traian Vuia,

pe poziția 2 este A8 Lețcani Vest – Centura Iași,

iar pe 3 este centura metropolitană Cluj-Napoca în privința priorității de finanțare din fonduri europene și naționale”, a adăugat edilul Emil Boc. 

Din păcate, centura metropolitană are o întârziere de câteva luni față de metrou, cu toate că proiectul pentru metrou a fost început după proiectul centurii metropolitane. 

Abia la finalul lui Octombrie 2021 proiectanții studiului de fezabilitate pentru proiectul centurii ocolitoare a Clujului anunțau depunerea la Agenţia de Protecţie a Mediului Cluj studiile aferente etapei de obţinere a Acordului de Mediu.

«Lista rușinii» nu e o rușine

În repetate rânduri, edilul Emil Boc aduce în discuție «lista rușinii» – o foaie electronică unde firmele cu care Primăria Cluj-Napoca colaborează pentru realizarea diverselor obiective din oraș, precum modernizarea parcurilor, realizarea de noi spații sportive, întreținerea și reabilitarea corpurilor de clădiri aferente instituțiilor de învățământ preuniversitar din oraș etc riscă să fie înregistrate din cauza nerespectării termenilor contractuali stabiliți. 

La Terenuri, Turnul Pompierilor, Parcul Ștefan cel Mare, Podul Porțelanului, Parcul Feroviarilor, drumul de acces în Lomb sunt doar câteva din șantierele care sunt în întârziere, dar cu toate acestea nu apar pe așa zisa Lista Rușinii, pe care a inventat-o Emil Boc pentru, chipurile, firmele care nu își respectă termenele de realizare a lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: LISTA RUȘINII lui Boc e degeaba! Doar o firmă apare cu întârzieri foarte mari la lucrări, deși lista trebuie să fie mult mai lungă

Pe acea listă se află acum o singură asociere, condusă de SC RHEINBRUCKE SRL Timișoara, care are trei contracte cu întârziere de sute de zile. Toate cele trei contracte au fost reziliate. (Detalii AICI).

Întârzierea proiectului centurii metropolitane este una reală, însă așa-numita listă a rușinii pare să rămână o glumă a administrației clujene. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *