Din oras

Cel puțin 8 case demolate și peste patruzeci de imobile afectate de extinderea arterei Moților-Mănăștur: „Vom etapiza fiecare zonă de acolo…”

„Dacă și pe Calea Mănăștur se fac lucrările ca și pe 21 Decembrie mai bine ne mutăm toți din Cluj”, a reacționat un clujean la analiza proiectului de extindere a Căii Moților-Mănăștur. Supra-lărgirea presupune exproprieri, un număr de cca 40 de imobile afectate și 8 case demolate. 

În 10 Ianuarie 2022 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru Calea Mănăștur-Mărginașă-Oțetului-Uzinei Electrice.

CITEȘTE ȘI: Modernizarea Căii Moților-Mănăștur transformă zona într-un șantier întins pe 15 luni. Traficul de coșmar spre Florești se va încheia în vara lui 2023, potrivit celui mai optimist scenariu

Moților+Mănăștur = șantier timp de 15 luni

Sunt lucrări complexe.

Gândiți-vă la complexitatea lucrării – ne-am dori să le putem face în două zile, dar gândiți-vă ce trafic este pe Calea Mănăștur. 

De aceea lucrările se desfășoară etapizat. Din cele 18 luni cât este componenta contractuală, 3 luni reprezintă partea de proiectare, urmând ca celelalte 15 luni să fie partea de lucru efectiv. 

Vom avea o întâlnire în această săptămână pentru a putea etapiza fiecare zonă de acolo. Cu siguranță că după ce vor fi gata toate investițiile de pe Calea Mănăștur-Mărginașă și Uzinei Electrice, va fi o descongestionare serioasă a traficului. 

Nu se varsă în Grigorescu pentru că vedem foarte clar, mai ales cei care circulă pe acest tronson, una din zonele de aglomerare este la USAMV, autobuzele nu au alveolă unde să se retragă și o bandă este blocată; după aceea vedem pe str Mărginașă – pentru că nu pot intra doua mașini una pe lângă celălaltă, mașinile care vor să facă dreapta de pe Calea Mănăștur blochează și ele autobuzele, iar cei care vor să coboare de pe Mărginașă nu pot, pentru că trebuie să-i lase. 

Al doilea punct de blocaj – acolo unde vor să facă stânga spre str George Coșbuc, ori, fiind eliminat acel punct de conflict nu vor mai sta mașinile de două-trei ori la semafor pe George Coșbuc, să facă viraj la stânga”, a detaliat din obiectivele proiectului viceprimarul Dan Tarcea, într-o intervenție online. 

În iunie 2021, proiectul modernizării şi extinderii străzilor Calea Moţilor – Calea Mănăştur a fost votat în unanimitate de către consilierii locali ai municipiului Cluj-Napoca, în cadrul unei ședințe extraordinare a Consiliului Local. 

Un număr de 48 de imobile, din care 25 din domeniul public și 23 din domeniul privat, se suprapun lucrărilor de modernizare a tronsonului Calea Moților – Calea Mănăștur – strada Uzinei Electrice – strada Oțetului – strada Mărginașă. 

Sunt afectate undeva la 45 de imobile, terenuri plus case.

Sunt câteva case care urmează să fie demolate integral, cred că sunt peste 8 case, în totalitate, restul sunt terenuri. 

Urmează ca în următoarea ședință de Consiliu local să intrăm cu actualizarea datelor de carte funciară, o procedură absolut normală pentru a putea să mergem mai departe. 

Vom face, de asemenea și o reevaluare la anul 2022, pentru că legea ne permite, ca să putem să-i despăgubim pe oameni la valoarea corectă a imobilelor, astfel încât să poată să-și cumpere, dacă doresc, alte imobile sau să se poată muta și să fie liberă de sarcini toată zona, pentru a putea intra la lucrări”, a adăugat Tarcea.

Valoarea totală a investiției era estimată de autorități la 54.328.940,68 lei cu TVA.

„Va fi o lucrare importantă, o lucrare serioasă care, cu siguranță că va ajuta la descongestionarea traficului. 

Cu siguranță! Pentru că pe această zonă vor fi și piste pentru biciclete.

Cu această ocazie vom încuraja și vom stimula folosirea mijoacelor de transport alternative, pentru cei care vor și care pot”, potrivit reprezentanților Primăriei. 

Procedura de expropriere pentru proprietățile aflate pe coridorul de modernizare și extindere a fost demarată în urmă cu un an de zile, în ianuarie 2021.

În ședința de Consiliu Local din 22 decembrie 2020 a fost aprobată Hotărârea de Consiliu Local privind exproprierea acestor imobile. 

Valoarea totală a investiției era estimată la 54.328.940,68 lei, ceea ce înseamnă peste 10 milioane de EURO. Lucrările vor fi realizate de Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (ARL).

De altfel, potrivit documentației aprobate deja de consilierii locali, valoarea exproprierilor era estimată la suma de 14.466.601,95 lei, iar durata de a realizare a investiției era preconizată inițial la 24 de luni.

Proiectul prevede modernizarea circulației pentru oferirea unor alternative la utilizarea autovehicului personal, prin realizarea de piste de biciclete și benzi dedicate pentru transportul public în comun, o prefacere a zonei pentru reducerea congestiei traficului în zonă, pe axa est-vest.

Primăria Cluj-Napoca are în derulare proiectul de modernizare a axei est-vest a municipiului Cluj-Napoca pe direcția Calea Moților-Calea Mănăștur, prin exproprieri ale unor case ce trebuie demolate, benzi reversibile semaforizate, un podeț peste Canalul Morii sau o piațetă publică.

Acestea sunt câteva dintre măsurile propuse de specialiști și cuprinse în PUZ, pentru a conecta trei cartiere ale orașului, Grigorescu-Mănăștur-Zorilor, prin extinderea unor artere și pentru a moderniza sistemul de benzi dedicate pe axa est-vest, conform proiecțiilor administrației locale.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *