Analiza

Cât s-a muncit pe drumurile din judeţ? Ştim. Cum s-a lucrat? Vom vedea

CJ ne arată cât se munceşte pe drumurile judeţene. Trimite comunicate săptămânal cu tronsoanele de drum pe care au început lucrări sau care sunt finalizate, chiar şi imagini. Practic, nu există kilometru de drum asfaltat, fără nu a fi anunțat printr-un comunicat. Din texte se lucreazăn energic și susținut, însă, în teren, situaţia nu e chiar atât de… arătoasă.

Multe dintre drumurile pentru care s-au alocat fonduri văd doar asfalt. Nu şanţuri, nu rigole. Drumu-i drum. Ce e pe lângă, doar ploile din această toamna şi cele din primăvară vor scoate la iveală.

Pentru primarii care aşteaptă câte un petec de asfalt măcar pe rutele principale din comună, orice metru de drum asfaltat e binevenit. Însă mai sunt şi primari „de meserie”, care au şi pretenţii la drumuri bine făcute.

Din nefericire, multe lucrări au fost atât de întinse în timp, încât banii băgați în asfalt au fost efectiv măcinaţi de vreme sau tociţi de anvelope. Există drumuri asfaltate în urmă cu unul sau două mandate, care acum au trebuit reasfaltate, când s-au făcut şi acostamentele sau lucrări de consolidare. Sunt drumuri care au fost doar asfaltate, deşi nu au şanţuri, rigole. Ori fără șanțuri și rigole în care să se scurgă apa, în această iarnă nu știm cum vor rezista. Cel mai probabil ca și până acum, cât să-i scoată pe politicieni radioși în fața electoratului până la primirea votului. După care, bani la buget să fie, că de asfaltat se tot asfaltează.

Oricum, primarii se bucură pentru orice metru de drum, mai ales că ştiu că banii vin cu țârâita. Se amăgesc că anul acesta se asfaltează, că anul viitor poate vin bani şi de şanţuri și de rigole, apoi şi pentru alte drumuri care n-au văzut asfalt niciodată.

dj 105 t

În septembrie, CJ Cluj anunţa finalizarea investiţiei derulate pe drumul judeţean DJ 105T Popeşti – Corușu – Săliştea Veche – Berindu – DN1F, momentul fiind marcat atât de încheierea lucrărilor de modernizare şi reabilitare pe ultimul tronson de drum cât şi de darea în folosinţă a noului pod peste pârâul Topa Mică. Lucrările la acest drum judeţean au vizat două tronsoane, de la kilometrul 3+447 până la kilometrul 14+447 şi, respectiv, de la kilometrul 19+470 până la kilometrul 21+670, şi au constat în realizarea de acostamente, şanţuri de pământ şi şanţuri betonate, podeţe tubulare, drenuri, ziduri de sprijin, parapeţi direcţionali pentru siguranţă rutieră, semnalizare rutieră verticală (table şi semne indicatoare), strat de asfalt de bază (binder), inserţie de material geocompozit antifisură şi strat de uzură.

„În mandatul 2008-2012 a mai fost asfaltat drumul. Au rămas de atunci acostamentele nefăcute, dar acum arată bine. Eu zic că va ţine ani buni. Podul ne-a dat mari bătăi de cap, dar acum e în regulă”, a precizat primarul comunei Sânpaul.

dj 103

Sectorul de drum DJ 103 G, Aiton – Gheorgheni km 48+887 – km 53+567 a primit 415.352 de lei prin alocarea bugetară. Deşi tronsonul iniţial era de 4,68 kilometri, CJ face lucrări pe o lungime de 2 kilometri, de la kilometrul 54+287 până la kilometrul 52+180, de la ieşirea din localitatea Gheorgheni spre comuna Aiton. Segmentul nu a mai fost asfaltat, iar şanţurile au fost făcute în urmă cu aproximativ 8 ani, după cum îşi aminteşte primarul.

„Drumul acesta e ca o gură de oxigen pentru localitate. Ne-a salvat. Rigole nu are, numai asfalt ne-au pus. Ca norocul, nu avem probleme cu apa pe drum”, a mărturisit primarul.

dj 109 e vad

Pe DJ 109E, pe raza comunei Vad, au fost finalizate lucrările de asfaltare a unui nou tronson în lungime de 1,5 kilometri. După asfaltarea a două tronsoane de drum însumând 2,5 kilometri, mai exact de la kilometrul 8+900 până la kilometrul 10+400, respectiv de la kilometrul 11+900 până la kilometrul 12+900, a fost finalizată asfaltarea unui tronson de drum în lungime de 1,5 kilometri, de la kilometrul 11+900 până la kilometrul 10+400. Practic, în momentul de faţă covorul de asfalt uneşte cele două tronsoane de drum anterior asfaltate, rezultând un sector de drum asfaltat în lungime totală de 4 kilometri, de la kilometrul 8+900 până la kilometrul 12+900, ne arată CJ.

David Prunean, primarul din Vad, aşteaptă să îşi vadă toată comună asfaltată, însă anumite segmente din DJ109 E depind de lucrările la canalizare. „Pe unele porţiuni de drum nu a fost deloc asfalt. Iar la porţiunile asfaltate acum nu sunt făcute şanţuri sau rigole. Am înţeles că sunt în plan pentru 2017„, speră primarul din Vad.

Pe DJ 109A, dintr-un tronson de drum de aproximativ 21.3 kilometri a fost finalizată asfaltarea unui nou sector de drum în lungime de aproximativ 1 kilometru, de la intersecţia cu drumul judeţean DJ 108B (Dealul Jurcii) către localitatea Jurca. Iar CJ ţine să anunţe că s-a finalizat şi acest kilometru.

Ca număr de lucrări, CJ Cluj e pe plus. Cantitativ, jos pălăria! Cât despre calitatea lucrărilor… aşteptăm să treacă iarna și mai vorbim.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *