Din oras

Bicicletele europene ar putea ajunge in Cluj anul acesta, dar in Floresti si Apahida, doar in 2015

Primaria Cluj-Napoca reia procedura de achizitie publica pentru constructia pistelor de biciclete in Floresti si Apahida, deoarece proiectul initial a fost modificat complet. Actele aditionale urmeaza sa fie vizate de ADR-NV, dupa care va fi lansata procedura de licitatie. In acest fel, proiectul european de bike-sharing este amanat, din nou, pana anul viitor.

In Floresti, vechiul traseu de biciclete, care trecea prin spatele Polus Center si Metro, a fost modificat si retrasat. In aceasta zona, trebuia sa fie amenajata Centura de Sud a Florestiului, insa aceasta nu a mai fost realizata. In acest fel, proiectul a fost regandit, astfel ca viitorul traseu va trece pe marginea DN1 .

“Trebuia sa se faca centura si pista sa urmeze centura. Nemaifacandu-se centura in timp util, am fost nevoiti sa regandim traseul”, a declarat Ovidiu Cimpean, manager de proiect.

Si in Apahida au fost aduse modificari la proiectul initial, insa intr-o mai mica masura, din cauza unor retele de canalizare.

In acest fel, executia noilor trasee trebuie scoasa, din nou, la licitatie. In Floresti, este vorba de aproximativ 50% din lucrari. Pana acum, aici au fost trasate si marcate pe strazile interioare si au fost amenajate patru statii self-service, in Cetatea Fetei, la sediul Primariei, la Polus Center si la stadionul din localitate.

Daca in Floresti si Apahida se cauta un nou constructor pentru executia pistelor, in Cluj-Napoca va fi continuat contractul cu firma Viacor Engineering SRL, care a castigat contractul in asociere cu SC Rico SRL.

Managerul proiectului mai spune ca intentia primariei este ca, in vara acestui an, sistemul de bike-sharing sa fie functional in orasul Cluj-Napoca, urmand ca anul viitor sa fie legat si de Floresti si Apahida.

Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. Primul termen de finalizare trebuia sa fie august 2012, cand a fost amanat pana in primavara acestui an. De data aceasta, municipalitatea a cerut o noua amanare.

Proiectul prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *