PubliNews

Banca Transilvania a avut un 2015 exceptional: 2,41 miliarde lei profit net, peste 10 miliarde de euro active si 2,15 milioane de clienti

Într-un an de revenire a creditării şi consumului, dar şi cu provocări noi pe piață, Grupul Financiar Banca Transilvania a înregistrat o creştere organică de peste 10% în activitatea de creditare şi de peste 19% privind atragerea de depozite, la care se adaugă impactul pozitiv al fuziunii cu Volksbank România.

BT a continuat să se focuseze pe susținerea sectorului IMM şi retail, alături de creşterea competențelor în zone specializate – agribusiness şi finanțarea domeniului medical. BT Securities şi BT Leasing au reuşit anul trecut să atingă cote de piață semnificative şi, alături de BT Asset Management, să acopere o gamă largă de produse financiare integrate.

Pentru 2016, Grupul Financiar Banca Transilvania şi-a propus dezvoltarea unui nou model de microfinanțare pentru continuarea susținerii spiritului antreprenorial românesc – urban şi rural.

Activele BT au crescut cu 32,6% faţă de finalul anului trecut, fiind de 47.240 milioane lei – din care creşterea organică a însemnat peste 10%. Veniturile operaționale au ajuns la 2.286,2 milioane lei, cu 14,3% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, când erau 2.000,5 milioane lei. Profitul net BT este de 2.418 milioane lei, incluzând câştigul din achiziția Volksbank România. În anul 2015 au fost acordate de Banca Transilvania aproape 160.000 de credite noi, în valoare totală de peste 8.674 milioane lei, beneficiari fiind companii și persoane fizice.  Numărul de clienţi a crescut cu 14%, comparativ cu anul 2014, de la 1,89 milioane, la 2,15 milioane.

“Rezultatele financiare indică faptul că 2015 a fost cel mai bun an din istoria BT şi confirmă că am reuşit să ne atingem obiectivele de creştere organică, în paralel cu achiziția şi integrarea Volksbank România. Suntem preocupați de eficientizarea, în continuare, a modelului nostru de business, de investiții în oameni şi în tehnologie. În contextul unui climat global şi regional foarte volatil, pentru noi ramâne esențială relația cu clienții noştri, care va fi şi în continuare constructivă şi rezonabilă, iar noi vom avea o atitudine responsabilă şi rațională în tot ceea ce întreprindem. Vom continua să susținem economia românească şi antreprenorii, indiferent de marimea lor şi suntem optimişti privind potențialul de dezvoltare a pieței locale”, a precizat Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania.

„Mulțumim clienților Băncii Transilvania şi celor proveniți de la Volksbank România, ei sunt capitalul nostru. Rezultatele din 2015 ne fac şi mai resposabili față de aceştia. Ne-am propus eficientizarea interacțiunii cu clienții din toate segmentele, prin fluxuri şi produse mai accesibile, precum şi prin platforme tehnologizate. Creşterea organică şi focusul pe servicii de calitate sunt prioritățile noastre şi în 2016. În plus, prin competențele noi dobândinte în contextul achiziției şi integrării Volksbank România, suntem mai bine poziționați pentru a fructifica noi oportunități”, a declarat Ömer Tetik, Directorul General al Băncii Transilvania.

La sfârșitul anului 2015, soldul creditelor Băncii Transilvania este cu 43,3% mai mare decât era la finalul anului 2014, în ciuda continuării scoaterii de credite în afara bilanțului în această perioadă (694 milioane lei). În același timp, totalul resurselor atrase de Banca Transilvania de la clienți este cu 27,8% peste nivelul de la sfârșitul anului 2014.

Creditele neperformante, cu restanţe mai mari de 90 de zile, reprezintă 9,75% din totalul portofoliului de credite al BT. Eficienţă operaţională, în ciuda costurilor aduse de integrarea Volksbank România Eficiența operațională BT este ridicată, raportul cost/venituri fiind de 49,85%, fără a include elementele majore determinate de integrarea Volksbank România atât pe venituri, cât şi pe cheltuieli.

Din punctul de vedere al impactului integrării Volksbank România privind rezultatele financiare, estimările prezentate de BT la Adunările Generale ale Acţionarilor Băncii Transilvania din aprilie şi octombrie a.c. sunt confirmate de rezultatele înregistrate la 31.12.2015. Banca Transilvania a acordat unui număr de aproape 34.000 de clienți persoane fizice ai Volksbank România reduceri de aproape 1,5 miliarde de lei, prin conversia creditelor în franci elvețieni şi diminuarea datoriei totale aferente creditelor curente.

Rezultatele activităţii curente a Bancii Transilvania, in anul 2015:

  • Profitul net BT este de 2.418 milioane lei, incluzând câştigul din achiziția Volksbank România de 1.651 milioane lei.
  • Numărul de operaţiuni derulate prin conturi BT a crescut cu peste 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, iar ritmul de creştere al veniturilor din comisioane operaționale a fost de 12%.
  • BT a continuat să se focuseze pe sectorul IMM, în anul 2015 acordând clienţilor peste 16.300 de credite noi.
  • Banca Transilvania a încheiat la 31 decembrie 2015 cu un portofoliu de 2,54 milioane carduri, generând tranzacții cu 19,15% mai mari față de perioada similară a anului precedent.
  • Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de 18,5%. BT are în portofoliu 280.000 de carduri de credit, prin programul de loialitate STAR. 

BT a înregistrat la 31 decembrie 2015 cheltuieli nete cu ajustari de depreciere şi provizioane de 329,4 milioane lei, aceasta suma include efectul diferențelor de estimare privind valoarea justă a portofoliului de credite înregistrat de Volksbank România, precum si efectul pozitiv al altor programe desfasurate la nivelul Volksbank Romania.

Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente şi garanţii ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 119%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii. Soldul total al ajustărilor de valoare (provizioane şi alte ajustări) este de 3.683 milioane lei, la data de 31.12.2015. Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul anului 2015 este de 22,64% (fără profit este de 13,68%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *