In vizor

Autostrada Transilvania, monumentul hoției

Parcă am fi în plină scrisoare de intenție cu Autostrada Transilvania: intenționăm să o terminăm (cam de 13 ani), dar ne-mpiedicăm când de un ciot, când de un pod, când de un tronson sau două care o iau la vale șamd.

Și peste 100 de ani ni se va spune că Autostrada mâine-i gata.

Vestea bună de azi, cu 100 de ani înainte de finalizare, este că Lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, al cărei constructor este Tirrena Scavi, este aproape de final. În mod normal, constructorul va finaliza lucrările în această lună.

Dar, n-ați vrea ca Autostrada să se-mpiedice de-un ciot? Altfel cum s-ar mai putea câștiga un ban cinstit din licitații veșnic nefinașizate?

În octombrie 2015, lucrările au fost sistate pe acest tronson din cauza lipsei unor autorizaţii de construcţie. Mintenaș, anul acesta, din lotul, care are în total 12,45 km și care ne-a ușurat la buzunare în valoare de 420.511.921,44 lei fără TVA, vom putea folosi doar 8,5 km (între nodul Decea și nodul Aiud). Restul de 4 km, după nodul Aiud, se reportează la finalizare pentru anul 2019.

În fond și tronsonul de 8,7 km din A3 între Gilău și Nădășelu se apropie de finalizare… Atâta tot că nu va putea fi folosit pentru că lipsește un pod peste Someș, în continuarea autostrăzii către A3 spre Câmpia Turzii.

Suntem țara cu cele mai multe tronsoane de autostradă care pornesc de niciunde către nicăieri, numai bune de folosit eventual ca piste de aeroport. Toate acestea sunt numai bune de conservat ca monumente ale indolenței acestui popor față de cum se lasă buzunărit de o clasă politico-economică organizată în stil mafiot.

Dacă în 27 de exerciții bugetare (din 1990 încoace) s-ar fi construit un minim de 50 de kilometri de autostradă, România s-ar fi bucurat de măcar de 1350 de kilometri de străzi de mare viteză. S-o luăm altfel: dacă un melc ar fi avut șansa să trăiască la fel de mult (și de inutil) ca și guvernele post-decembriste ale României, adică 27 de ani, ar fi parcurs (târât) în acești ani 709,36 kilometri. Guvernele României au construit, în 27 de ani, 730 de kilometri de autostradă.

Să-i fie rușine melcului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *