In vizor

AUTOSTRADA MELCULUI: După 20 de ani, lotul Chețani – Câmpia Turzii este gata în proporție de 42% – de zici că raportează Emil Boc despre malurile Someșului

Contractul de finalizare a lotului-lipsă Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3) a ajuns la un grad de realizare de 42%, au transmis reprezentanții constructorului STRABAG.

Constructorii de la STRABAG sunt încrezători că până la finalul anului vor termina lucrările la cei aproape 16 kilometri din lotul Chețani – Câmpia Turzii, înainte de termenul contractual de anul viitor. În luna mai, stadiul fizic pe noul contract privind acest lot din A3 se ridica la 25%.

”Facem tot posibilul să finalizăm anul acesta și considerăm că șansele să finalizăm proiectul sunt foarte mari, momentan suntem la un grad de realizare de 42%. Cu siguranță condițiile meteorologice sunt cele care au un impact major în finalizarea contractului.

În luna iunie am avut un progres redus din cauza numeroaselor precipitații abundente care au afectat în special progresul pe partea de terasamente”, susțin reprezentanții STRABAG pentru economica.net.

În cadrul asocierii cu GEIGER pentru finalizarea lucrărilor la acest lot din A3, în sarcina STRABAG se află trei pasaje:

– Km 28 – pasaj DN15 pe autostradă: a fost finalizată montarea grinzilor. Este în curs de montare predale și realizare placă supra betonare
– Km 36 – pod peste Arieș: a fost finalizată infrastructura urmând ca în iulie să înceapă montarea grinzilor
– Km 37 – pasaj DN15 peste autostradă: a fost finalizată suprastructura și au început lucrările aferente rampelor pasajului

AUTOSTRADA MELCULUI

Lucrările la autostrada Transilvania au început în 2003, parte a propagandei făcute de Guvernul Năstase din bani publici pentru lansarea candidaturii lui Ioan Rus la primăria muncipiului Cluj-Napoca. Lucrarea începută undeva de nicăieri către niciunden județul Cluj, a fost atribuită companiei Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA. Una dintre explicațiile eșecului, cea oficială, nu cea reală, este că statul a decontat cu întârziere lucrările, compania a avansat lent şi a oprit aproape în totalitate investiţia în 2011. În 2013, după ce cheltuise 1,4 miliarde euro, CNADNR i-a reziliat definitiv contractul și a despăgubit firma cu 37 de milioane euro.

În realitate, pe șantierele autostrăzii s-a furat banul public din greu, cot la cot funcționari-particulari-politicieni-constructori, până lucrarea a fost pusă pe butuci. S-au scris tone de materiale pe acest jaf, nu s-a sesizat niciun procuror. Că nu au primit ordin să se trezească din dolce far niente-le pensiei speciale.

E bine să faci afaceri cu statul român: nu faci nimic, încasezi o șapcă de bani ca ”prejudicii”.