PubliNews

Atlantica.ro, hobby-ul devenit afacere al Ioanei Bora

Shopping-ul este una dintre pasiunile femeilor care nu cunoaste trecerea timpului sau limite. Insa, la fel ca orice alt aspect al vietii cotidiene, atat cumparaturile, cat – mai ales – modul in care se realizeaza isi schimba mereu dinamica si mecanismele de functionare. 

In 2016, outlet-urile si magazine online sunt o componenta fireasca a intregului proces de achizitie de bunuri, fie ele haine, pantofi, tehnologie, electrocasnice sau orice altceva se regaseste pe lista de nevoi a omului modern, activ. Outlet-urile nu sunt, asa cum s-a impamantenit eronat ideea, magazine second hand. Hainele din outlet-uri sunt haine noi, cu eticheta, din colectii noi sau actuale, acesta fiind doar un loc care iti da posibilitatea sa te imbraci bine cu bani putini. 

Ioana Bora Atlantica

Asa a aparut, in martie 2015, magazinul de haine online de tip outlet atlantica.ro, un brand clujean care devine din ce in ce mai cunoscut. 

In spatele proiectului sta Ioana Bora, autoarea www.ioanabora.com – blog inceput ca un hobby. 

Ioana Bora Atlantica

Ioana este freelancer si consultant in domeniul IT; face training si ofera consultanta de business de mai bine de 8 ani, iar inainte de asta a lucrat ca educatoare si traducator autorizat. 

“Magazinul de haine online atlantica.ro a venit ca o extensie naturala a pasiunii mele pentru moda. La inceput a fost un proiect realizat mai mult in joaca, un soi de test care sa ne spuna mai multe despre comertul online, care sa ne inlature anumite dileme, dar si o ambitie mai veche de-a mea, bazata pe ideea ca poti porni o afacere cu buget minim. Cu 2000 de euro am pus pe roti un magazin online de tip outlet. Am pus cap la cap toate aptitudinile mele si ale sotului meu si am realizat ca putem face totul in-house: de la dezvoltarea platformei si achizitii pana la styling, fotografii, procesarea comenzilor si tot ce tine de un magazin online de haine si accesorii. La abia un an de lansare, magazinul a devenit si profitabil, in conditiile in care tot profitul obtinut in primul an a fost reinvestit in magazin, sub diverse forme. Momentan este o afacere de familie, insa lucram la un plan de extindere ambitios. Curand vom deschide si un showroom, unde vom oferi servicii gratuite de styling.”

Ioana spune ca atunci cand incepi o noua afacere, ai doua optiuni: fie mergi pe calea usoara si batatorita, fie alegi o cale care nu stii unde duce, dar care are potential si unicitate. La inceput, si atlantica.ro a urmat o directie deja cunoscuta, intrucat bugetul de pornire era restrans si riscurile prea mari ar fi fost greu de asumat. Au mizat pe branduri deja populare in Romania, la preturi foarte bune: Zara, Bershka, Stradivarius, H&M, Asos. 

Ioana Bora Atlantica

Apoi au studiat piata si au extins portofoliul. Decizia care a urmat a fost sa se axeze pe doua branduri de calitate premium, mai exact brandurile de lux ale H&M: COS si &Other Stories. Reactiile au fost foarte bune, asa ca au restrans nisa pe aceste doua branduri. 

„Clientii care cumpara COS sau &Other Stories pentru prima data sunt uimiti de calitatea produselor si de pretul avantajos, care ajunge sa fie injumatatit fata de cel de pe eticheta. Majoritatea au revenit cu a doua, a treia sau a zecea comanda. Eu cred ca atunci cand poti oferi calitate la un pret foarte bun, nu ai cum sa dai gres”, a mai adaugat Ioana Bora.

COS sau &Other Stories

Poate ca acum va intrebati ce-i cu brandurile astea… ca nu suna prea familiar. Asta e bine, inseamna ca v-am facut curiosi! Va spunem cateva cuvinte si despre ele, caci poate va identificati cu stilul pe care il promoveaza, insa, intre noi fie vorba, numai o vizita pe site va poate convinge. 🙂 

Ioana Bora Atlantica

Asadar, COS reprezinta moda functionala, privita in cel mai mic detaliu. Directia brandului este aceea de a reinventa piese clasice, esentiale, in variante actuale, care transcend tendintele si preferintele sezoniere. Materialele folosite sunt predominant naturale, iar de la lansarea sa in 2007, COS a devenit brandul preferat al celor care iubesc stilul minimalist, dar interesant, mereu surprinzator cu un detaliu iesit din comun. 

Colectiile &Other Stories sunt construite in jurul unor povesti inspirate din moda. Liniile brandului variaza de la masculin la feminin, structurat sau chic si sunt proiectate pentru a oferi optiuni de styling nesfarsite. Materialele atent selectate sunt un ingredient important al fiecarei piese, alaturi de design-ul unic ce are ca scop construirea unei garderobe de durata.

Un asemenea proiect, ca oricare altul, de fapt, nu are numai parti frumoase si secvente de vis ca-n filmele glossy. El vine la pachet cu provocari si obstacole ce trebuie sa fie depasite, pentru a te diferentia pe piata deja existenta in domeniul pe care l-ai ales.Daca va intrebati cu ce anume te poti confrunta in sustinerea unui outlet ca atlantica.ro… 

“Cel mai dificil este sa gasesti furnizori de incredere, cu care sa construiesti o relatie pe termen lung. Majoritatea se gandesc la castigul imediat, nu la profitabilitatea relatiei in timp. Cred ca e important sa inteleaga faptul ca trebuie sa inceapa sa isi cunoasca clientii indeaproape si sa incerce sa contribuie cat mai mult la succesul lor, pentru a-si asigura un rulaj mare si – implicit – un profit mare. Brandurile bune, de calitate, nu se gasesc usor, iar conditiile de achizitie sunt uneori destul de aspre”, puncteaza tanara.

Planurile de viitor ale magazinului de haine online sunt frumos conturate. Deja se lucreaza la un showroom ce va fi inaugurat in viitorul apropiat, unde vor fi oferite sedinte de styling gratuite pentru cei ce aleg sa-i treaca pragul. Cei din Cluj vor putea chiar sa savureze o cafea sau un ceai impreuna cu cei care au cladit tot ceea ce se vede astazi, sa-i cunoasca mai bine sau, de ce nu, sa probeze chiar acolo piesele vestimentare preferate; o simpla vizita la showroom-ul atlantica.ro va deveni o experienta de shopping diferita, personala si memorabila. Urmeaza extinderea portofoliului cu branduri premium, fashionable, dar axate pe materiale naturale, cu mentinerea profilul de outlet al magazinului si preturile foarte avantajoase.

Ioana Bora Atlantica

Nu va ramane decat intrati in shop si sa incercati un mic experiment: adaugati in cosul de cumparaturi tot ceea ce va place. Aveti de unde sa alegeti, tocmai a intrat noua colectie de haine, incaltaminte si accesorii, semnata &Other Stories!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *