Din oras

Un alt proiect promis de Emil Boc s-a blocat. Primaria nu mai construieste parkingul de pe Dorobantilor

Municipiul Cluj-Napoca este deficitar atunci cand vine vorba despre spatiile de parcare. Soferii isi gasesc din ce in ce mai greu locuri unde sa isi lase masinile, atat in centrul orasului, cat si in cartiere. In ultimii patru ani administratia locala nu a dat comunitatii niciun parking iar singurul aflat in constructie risca sa nu mai fie finaizat ca urmare a faptului ca municipalitatea doreste rezilierea contractului cu firma constructoare. Mai mult decat atat, promisiunea primarului Emil Boc in priviinta construirii unui parking in cartierul Marasti se pare ca nu va putea fi onorata. Cetatenii riverani spatiului unde ar fi urmat sa fie construit au reusit sa blocheze proiectul primariei in urma dezbaterilor publice. 

Patru ani si niciun parking finalizat in Cluj-Napoca. In schimb, municipalitatea a permis construirea a sute de blocuri si case in mai toate cartierele orasului fara a prelua nicio strada in domeniul public. Din 2004 de la primul sau mandat Emil Boc a reusit performanta uriasa de a ridica in Cluj-Napoca doar 5 unitati de parcare, insuficiente pentru numarul tot mai mare de masini din oras. Astfel la capitolul parcari Clujul a ajuns la coada clasamentului in comparatie cu marile orase romanesti. 

In fiecare mandat de primar, Emil Boc a promis alegatorilor ca va rezolva problema majora a clujenilor – lipsa locurilor de parcare, astfel incat traficul din oras sa fie in parametri decenti.  In 12 ani orasul a construit 5 parkinguri cu un numar total de 1.913 locuri de parcare. Anul trecut primarul Emil Boc declara in cadrul unei emisiuni radio ca va demara demolarea garajelor din cartiere urmand ca pe spatiile respectiva municipalitatea sa ridice aproximativ 40-50 de parkinguri moderne.

“Avem nevoie de 40 – 50 de parkinguri supraterane de 400 de locuri sau mai mici, de 80 de locuri. Ar fi o investitie de 20 de milioane de euro, dar care ar oferi o gura de aer Clujului. Aceste parkinguri ar prelua masinile parcate pe strazile importante si ar creste benzile pentru circulatie. Parkingurile vor fi construite pe actualele garaje dintre blocuri. Am cerut sa fie identificate locatiile si vom vedea unde se poate lucra”, a afirmat Emil Boc, in luna iunie a anului trecut, in cadrul unei emisiuni la un post local de radio.

Una dintre locatiile pe care le-au identificat angajatii primariei a fost spatiul de pe strada Dorobantilor, in partea estica a Pietei Marasti. Acolo in urma demolarii garajelor ar fi urmat sa se ridice un parking modern cu 400 de locuri de parcare. Desi situatia juridica permitea investitia municipalitatii, locatarii riverani s-au opus vehement invocand poluarea si zgomotul care s-ar produce, lucru care ar fi dus la crearea de disconfort. Astfel, in urma dezbaterilor publice se pare ca cetatenii au reusit sa aduca suficiente argumente pentru ca administratia locala sa renunte, cel putin pentru moment,  la ideea construirii parkingului. 

“In urma dezbaterilor publice care as-au desfasurat avand ca subiect construirea parkingului de langa Piata Marasti,  ca urmare a opozitiei locatarilor din zona respectiva, municipalitatea a renuntat pentru moment la acest proiect”, au declarat reprezentantii Biroului mass media din cadrul Primariei Cluj-Napoca.

Prin urmare, inca o promisiune electorala a primarului Emil Boc, in antiteza cu vointa locuitorilor din Marasti, nu va mai fi pusa in practica, iar planul de a construi in urmatorii ani 40-50 de parkinguri pare o idee fanteista demna de secnariului unui film SF.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *