Analiza

Aroganţele electorale trebuie să fie udemereu: “În campanie trebuie să zici ce vor să audă oamenii, apoi când ai câștigat, trebuie să faci ce e bine pentru ei”

A fost Congresul UDMR la Cluj-Napoca. Că-i vorba de locale sau de parlamentare, din 1996, ne-am obișnuit să se numere voturi numai pentru a se hotărî cu cine va merge la guvernare UDMR. Dar ce este UDMR, altceva decât o franciză FIDESZ? Să fie partid, sau o uniune de formațiuni culturale care primeşte bani și de la bugetul României, și de la cel al Ungariei, și ca fundații, şi asociații, cât și ca partid politic?

“Újratervezés”, adică “reproiectare” sau “resetare”, ne-au tot zis de la Cluj-Napoca, liderii UDMR ori de câte ori au avut câte un Congres național. Dar a fost o “resetare” cam ca la “shoot-erele” de pe PC-uri şi console: ne-am trezit cu același “erou”, având aceleași aptitudini. Iar dacă cei din UDMR s-au “resetat” vreodată, sau s-au “reproiectat”, au făcut-o devenind mai “mitici” decât bucureștenii, mai combinatori decât Hrebenciuc și Cozmâncă la un loc. Fapt consumat. Banii le-au luat minţile şi, faptul că majoritatea dintre ei nu-şi pot justifica averile, îi determină să recurgă la soluţii disperate. De exemplu, vă gândeați vreodată că o să vedeți parlamentarii UDMR votând cot la cot cu cei ai PRM împotriva Agenţiei Naţionale de Integritate, ca în legislatura 2004 – 2008? Sau alături de PSD şi PNL împotriva Justiţiei ca în legislaturile 2008 – 2012, 2012 – 2016 şi, cu precădere, în ultimul mandate legislative?

Dar, să revenim la ultimul Congres. Care, defalcat, nu a costat decât 147.000 de euro. Culmea e că şi “poporul” UDMR a primit de banii aceştia numai minciuni.

După Congres, în presa de limbă conlocuitoare a apărut un material care zice că:

“(…) DRAGNEA ÉS A BANDÁJA LOPOTT, ÉS MEG AKARJÁK ÚSZNI.

Vagy: „Kövesi egy hős, Nagy Zsolt, Markó Attila, Horváth Anna ügye sajnálatos tévedés, ők a járulékos veszteség”. De mi tudjuk, hogy „Dragnea és a bandája lopott, és meg akarják úszni”. Ugye, milyen egyszerű a politikai kommunikáció? Éjszaka, mint a tolvajok – zengett az utca hónapokon keresztül. Érthető, rövid hívószavak, amelyeket az általam emlegetett, Facebookon jelen lévő értelmiségiek gyakran ünnepelve vesznek át, osztanak meg. Nem populizmus, nem morálisan aggasztó, ha valaki boldogan megoszt egy bejegyzést, amelyben az áll, hogy

AZ RMDSZ ELLOPJA A MAGYAROK PÉNZÉT, A POLITIKUSAI KORRUPTAK (…)”

Aşa cum ştim noi să silabisim şi pricepem că nu prea este de bine cu privire la colaborarea UDMR cu PSD-ALDE. Dar, ca să vezi, acestui material i se răspunde rapid cu ceva de genul: „AMI AZ EMBEREKNEK JÓ”. A „MÁSNAPOSOK”-KAMPÁNYRÓL”. Din care înţelegem, pe sărite, că “mahmureala” post-campanie electorală nu prea se poate trata.

Pe scurt, ce înseamnă acest duel “articolicesc”: Kovács Péter, fost director executiv al UDMR spune, într-un text mega-arogant că, citez (cu aproximaţie), “în campanie trebuie să zici ce vor să audă oamenii, apoi când ai câștigat, trebuie să faci ce e bine pentru ei”.

Adică fix ce fac toţi politicienii, indifferent de religie, rasă, naţionalitate, sex, lipsă de sex şamd. Numai că cinismul acestui enunț e subiectul muielii din textul doi, care spune, “bun, dar voi sunteți în campanie perpetuă, asta înseamnă că ne vindeţi rahat perpetuu, nu?”

Deci şi “telectualii” maghiari de seamă s-au băgat în „samă” cu privire la relaţia de curvăsărai politic pe care o face formaţiunea culturală de asociaţii politice și s-ar putea să iasă cu șifonare la UDMR. Şi ştiţi de ce? Că una-i să fii curva politicii româneşti, dar să începi şi să te dai virginală şi să bagi perverse și față de propriul “bobor”, așa pe față, e de un nivel pe care s-ar părea că unii nu mai vor să accepte să-l joace şi să dea resuscitare (reset) la UDMR…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *