In vizor

Aproape 5.000 de tablete pentru elevii din Cluj vor ajunge cu Moș Crăciun, după 4 luni de școală online fără dispozitive digitale

Guvernul PNL-ist stabilește un record negativ în privința educației. Cu un clujean la șefia Agenției pentru Digitalizarea României, aproape 5.000 de elevi din județul Cluj au fost obligați să participe la orele online fără a dispune de tablete și dispozitive digitale în acest sens. Abia marți, 8 decembrie, Ministerul Educației a distribuit pentru județul Cluj peste 4.700 de tablete, care urmează să ajungă la elevi în perioada următoare, probabil, prin amabilitatea și suportul nemijlocit al unui personaj legendar, Moș Crăciun. Astfel, de la debutul anului școlar și până în prezent, vreme de 4 luni de zile, aproape 5.000 de elevi din județul Cluj nu au dispus de tabletele promise de Guvernul PNL-ist, dar au fost obligați să participe la orele desfășurate în regim on-line. 

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Cluj, un număr de 4.723 de tablete au fost repartizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) pentru județul Cluj.

Acestea urmează să fie distribuite în teritoriu prin intermediul programului „Școala de acasă” către unitățile de învățământ din Gherla, Dej, Huedin, Câmpia Turzii.

Iar abia apoi, de la unitățile de învățământ, către elevii din cătunele și satele din Cluj.

Recent, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a decis să prelungească suspendarea activităților care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și continuarea activităților didactice în sistem online pentru perioada 09.12-23.12.

Ulterior elevii vor intra în vacanța de iarnă până în 10 ianuarie.

CITEȘTE ȘI: Școlile rămân închise până după vacanța de iarnă

Dacă în anii anteriori elevii se confruntau cu problema absenței manualelor din școli, acum, în condițiile pandemiei de coronavirus, aceștia au fost nevoiți să-și desfășoare activitățile on-line de învățare, din cursul primului semestru, fără a dispune de tablete și dispozitivele digitale promise de Ministerul Educației și Guvernul Orban. 

Dacă în municipiul Cluj-Napoca tema dispozitivelor digitale pentru elevi a fost rezolvată prin concursul autorităților locale și a IȘJ Cluj, situația elevilor din județ, adică din cătune și sate, nu a fost la fel de îmbucurătoare. 

După cum informează IȘJ Cluj, la nivel județean figurează un număr de 99.750 de elevi, „iar dintre aceștia peste 90% dețin echipamente digitale de conectare la platformele educaționale”

Cum au participat la ore cei sub 10% dintre elevii care nu au dispus de tablete, autoritățile implicate evită să se pronunțe, chiar dacă abia în prag de Crăciun un număr de aproape 5.000 de elevi abia urmează să primească tabletele pe care trebuiau să le aibă încă din 15 septembrie 2020. 

„În aceste zile Inspectoratul Școlar Județean Cluj va distribui  4.723 de tablete mai multor  unități de învățământ preuniversitar din județul Cluj, în scopul desfășurării activităţilor de învățare online, prin intermediul platformelor educaționale.

Tabletele au ajuns ieri, 8 decembrie 2020, de la Ministerul Educației și Cercetării, prin programul „Școala de acasă”, finanțat prin H.G.nr.370/2020 și vor fi distribuite, conform criteriilor prevăzute prin acest program suport, acelor elevi care nu dispun, în acest moment, de niciun echipament  digital care să le faciliteze conectarea la activitățile educaționale online, respectiv acelor elevi care, deși dețin dispozitive pentru conectare, acestea sunt partajate cu alți frați sau membri ai familiei. 

„Cele 4723 de tablete achiziționate de MEC vor ajunge la elevi din 36 de școli, majoritatea din mediul rural, dar și din Gherla, Dej, Huedin, Câmpia Turzii, facilitând accesul elevilor la activități de învățare online.

La acestea, se vor adăuga, în zilele următoare, alte 1890 de tablete achiziționate de ISJ Cluj, din sume alocate de MEC, prin H.G. nr. 756/2020, demers complementar celorlalte inițiative și eforturi de cuprindere a tuturor unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj, pe una dintre liniile de finanțare, în vederea accesării resurselor și a echipamentelor digitale necesare învățării online, în funcție de nevoile specifice identificate la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, mai ales din zona rurală a județului Cluj”, a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Cu un clujean în fruntea Autorității pentru Digitalizarea României, pe numele său, Sabin Sărmaș, Ministerul Educației anunța abia la finalul lui octombrie 2020, procesul de elaborare a Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021 – 2027 – SMART.Edu (Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale).

Pentru clujeni acest proiect nu aduce nimic nou, chiar dacă la șefia Autorității pentru Digitalizarea României se află un ardelean, Sabin Sărmaș, fost consilier local în cadrul Consiliului local Cluj. 

Drept dovadă, abia în decembrie 2020 elevii din județul Cluj vor primi tabletele promise de Guvernul PNL-ist încă din vara acestui an. 

CITEȘTE ȘIDupă 8 luni de pandemie, Ministerul Educației lansează „procesul de elaborare” a strategiei de digitalizare a educației printr-o dezbatere online

Ziar de Cluj semnala că licitațiile pentru achiziția de tablete pentru elevi a eșuat, context în care regiunea Nord-Vest, inclusiv județul Cluj, rămânea fără tablete pentru elevi.

CITEȘTE ȘIClujul rămâne fără oferte și după a doua licitație pentru tabletele elevilor. Inspectoratul Școlar: „Am resimțit cu toții lipsa echipamentelor…”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *