PubliNews

Amortizor de șocuri

 

Amortizoarele funcționează prin preluarea energiei cinetice (mișcare) a suspensiei și transformarea acesteia în energie termică (căldură), care este apoi disipată în atmosferă prin mecanismul schimbului de căldură. Dar nu este nici pe departe atât de complicat pe cât poate părea. După cum am menționat, amortizoarele sunt practic pompe de ulei.

Amortizoarele sunt o piesă fundamentală a întregului aranjament de suspensie al unui vehicul și fără ele ați avea o călătorie îngrozitoare și, în plus, ați experimenta un număr mai notabil de probleme mecanice.

În cazul în care ne impotmolim în jos, fără îndoială, clarificarea fundamentală, acestea sunt gadgeturi acționate de apă care lucrează atât pentru a controla, cât și pentru a reduce efectul produs de dezvoltarea atât a arcurilor, cât și a suspensiei autovehiculului.

 

Video reparatie amortizor preluat de pe autodoc24.ro

 

tipuri de amortizoare:

 

  1. Amortizoare de tip hidraulic
  2. Amortizoare cu dublă acțiune
  3. Amortizoare cu acțiune unică
  4. Amortizoare de tip fricțiune
  5. Amortizoare cu pârghie
  6. Amortizoare de tip telescopic

Cum se schimbă:

 

  1. Slăbiți șuruburile roților din spate.
  2. Puneți mașina în marșarier, blocați roțile din față, apoi ridicați partea din spate a mașinii și sprijiniți pe suporturi pentru punți.

3.Scoateți roata.

4.Îndepărtați piulița/șurubul (șuruburile) de montare superioară a amortizorului.

5.Slăbiți și scoateți șurubul (șuruburile) de montare din partea inferioară a amortizorului.

Când este timpul să vă schimbați:

 

În cea mai mare parte, amortizoarele și amortizoarele se strică la fiecare 50.000-100.000 de kilometri. Presupunând că sunteți un șofer mai energic și, în plus, din când în când conduceți pe străzi neplăcute, acestea se vor defecta mai repede. Amortizoarele și swaggerii nu se strică în același timp, ci se strică pe îndelete după un timp.

 

aceste 4 semne principale care indică faptul că trebuie să înlocuiți amortizoarele.

1. Plimbare accidentată, dură

Când vă loviți de o denivelare pe șosea, simțiți că ați putea pierde controlul vehiculului? Vehiculul dumneavoastră sare mai mult de o dată sau de două ori? O deplasare dură și accidentată este unul dintre cele mai ușor de observat simptome.

2. Scurgeri de lichid

Scurgerile de lichid de pe exteriorul amortizoarelor/amortizorilor sunt un semn că ceva nu este în regulă. Dacă amortizoarele nu au suficient lichid hidraulic, acestea nu vor putea absorbi impacturile în timp ce conduceți.

3. Uzură neuniformă a benzii de rulare

Măsurarea – plonjari festonate, ondulate pe urma anvelopei – este o indicație a amortizoarelor și a swaggerilor uzate. Este provocată de faptul că anvelopele nu sunt ținute imobile pe stradă în timp ce conduceți. Măsurarea abreviază existența utilizabilă a anvelopelor și scade puterea de îngrijire și de oprire.

 

4. Instabilitate la frânare sau la întoarcere

Mașina ta intră în picaj atunci când frânezi? Sau se balansează în viraje? Acest lucru înseamnă că amortizoarele și montanții nu sunt capabile să facă față modificărilor în distribuția greutății vehiculului. De asemenea, este posibil să dureze mai mult timp pentru a opri atunci când suspensia dvs. este proastă, ceea ce nu este niciodată un lucru bun.