In vizor

Aleșii locali vor lua din banul public 40 000 euro ca să meargă la un târg în Munchen. Ce sume sunt cheltuite anual pentru deplasările angajaților Primăriei în străinătate

Primăria Cluj-Napoca alocă anual zeci de mii de euro din banii publici pentru călătorii în străinătate, scopul oficial este promovarea imaginii municipiului, însă majoritatea evenimentelor nu justifică cheltuielile exorbitante. Participarea angajaților Primăriei la târguri de turism sau imobiliare, conferințe pe teme bizare și întâlniri în străinătate nu rezolvă problemele orașului. Aceste călătorii scumpe arată mai degrabă ca o vacanță pentru aleși. În luna octombrie, municipalitatea a plănuit o nouă călătorie, care costă zeci de mii de euro. 

O delegație din cadrul Primăriei și Consilului Județean Cluj va participa în luna octombrie la cel mai mare târg de proiecte imobiliare din Europa, Expo Real, în Munchen, iar această călătorie nu este deloc ieftină pentru membri norocoși a celor două administrații publice.

Pentru un eveniment care durează doar trei zile – în perioada 4-6 octombrie 2017- și unde Primăria și CJ vor avea un stand comun pe o suprafață nu foarte mare, de 32 mp, din bugetul local se vor lua 88.000 lei pentru acoperirea cheltuielilor. 

Bugetul total al acestei călătorii se ridică la suma de 355.500 lei, din care 179.500 lei sunt acoperiți de firme private din Cluj-Napoca. Scopul oficial al participării la Târgul de la Munchen, așa cum reiese din proiectul de hotărâre, este prezentarea și promovarea proiectelor de parteneriat public-privat investitorilor europeni. 
Concret, Primăria vrea să se laude în fața străinilor cu imaginea Clujului, prezentând orașul drept un lider în Transilvania pe piața imobiliară, un magnet pentru investiții. Ca să facă reclamă municipiului și să se plimbe în Germania, Consiliul Județean și Primăria nu se uită la bani și vor lua din bugetul public suma de 40.000 euro.

Cheltuielile pentru această călătorie, luate defalcat, înseamnă 31.000 euro pentru închirierea standului, 12.000 euro pentru taxe logo co-expozanți, 7.000 de euro pentru broșuri, materiale promoționale, protocol. Pentru biletele și legitimațiile de intrare s-au alocat  3.000 de euro, iar pentru coordonare, design, execuție materiale stand 18.000 de euro. De asemenea, numai transportul și logistica până la Munchen îi costă pe delegați 8.000 de euro, o căruță de bani. O fi cel mai mare târg imobiliar din Europa, dar se pare că pentru delegații locali e și cel mai scump. 

Ne întrebăm dacă problemele Clujului se vor rezolva prin participarea la un târg de proiecte imobiliare unde au loc expoziții și delegații vor asculta 400 de speakeri care vor vorbi despre tendințe, trenduri actuale și inovări în domeniul imobiliar.

Aceste călătorii ale municipalității au devenit deja o tradiție, pe care votanții o înghit fără să își pună întrebări. În fiecare an, angajații Primăriei obișnuiesc să se plimbe în străinătate, pe banii publici, iar la întoarcere nu dau niciun raport sau feedback care să arate cât de utile au fost aceste delegații pentru cetățeni și pentru oraș sau dacă se justifică sumele cheltuite.

Anul trecut, Primăria a alocat sume colosale pentru evenimente no name, care nu puteau fi găsite nici pe google, pentru conferințe cu teme irelevante precum „Term Opening Ceremony”/Pecs (2016) . Aproape 30.000 de euro – o „nimica toată” pentru cei care ne conduc orașul – s-au cheltuit în 2016 pentru întărirea relațiilor cu diverși parteneri și promovarea potențialului de dezvoltare a Clujului. Angajații Primăriei au bifat în 2016 nu mai puțin de 27 de deplasări, care ridică anumite semne de întrebare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *