Din oras

Vreme trece, vreme vine, străzile modernizate de Primărie se surpă. Strada Borhanci, reabilitată doar de cinci ani, arată ca după război

Strada Borhanci este dovada că administrația locală nu respectă cetățenii și lucrează cu firme care fac treabă de mântuială, de multe ori. Această arteră importantă a fost modernizată total în anul 2012, dar de atunci s-a tot stricat. 

Strada Borhanci, modernizată complet și inaugurată cu mare fast de primarul Emil Boc, se strică pe zi ce trece. Acum, la doar cinci ani de la lucrări, pe anumite porțiuni este dezastru.

Locuitorii de pe această stradă au așteptat 20 de ani lucrările de modernizare și au primit o stradă nouă și cu asfalt neted ca în palmă, care a rezistat surprinzător de puțin. Degradarea străzii Borhanci este vizibilă pentru oricine, mai puțin pentru conducerea orașului. Porțiuni mari de asfalt sunt crăpate și distruse; trotuarele sunt foarte înguste, denivelate, au porțiuni surpate și distruse. Bordurile trotuarelor nu mai există demult în mai multe zone de la mijlocul străzii. 

strada borhanci

Trecerile de pietoni au marcaje șterse și crăpate și sunt la mare distanță unele de altele. Primăria s-a zgârcit să marcheze drumul în mai multe locuri, așa că riscurile de accidente cresc în aceste condiții fiindcă pietonii se aventurează să treacă și prin locuri nemarcate. Și mai periculos este pe timp de noapte când vizibilitatea trecerilor de pietoni este redusă.

Mașinile de tonaj mare întregesc dezastrul din peisaj, aducând noroi pe stradă de la șantierele din zonă. În plus, tulbură liniștea zonei rezidențiale și strică drumul. Clujenii care locuiesc pe Borhanci spun că problema principală este faptul că acest drum nu are temelie solidă. A fost rău construit, altfel nu s-ar fi stricat atât de repede. 

“Arătați poze primarului. Nu are fundație, a fost așa de la început. Nu noi l-am stricat. Primăria nu face nimic”, ne-au spus doi proprietari de terenuri din zonă. 

Nu este prima dată când strada Borhanci se degradează, deși a fost modernizată total în 2012. În 2013, la aproximativ șase luni de la inaugurare, presa locală semnala că 500 de metri din stradă s-au surpat. Iar situația s-a repetat periodic – gropi, denivelări, fisuri în asfalt.

strada borhanci2

La primele probleme, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca spuneau că strada este în garanție, iar constructorul va fi obligat să facă reparațiile. S-a lucrat o vreme apoi muncitorii au dispărut. 

Valoarea investiției este de 9 milioane de euro. Lucrările au fost executate de asocierea Kiat-Diferit, două din firmele de casă ale Primăriei Cluj-Napoca. Ani la rând, Kiat-Diferit s-au ocupat de modernizarea străzilor din oraș. 

Emil Boc uită că locuitorii străzii Borhanci plătesc impozite la fel ca ceilalți cetățeni din Cluj-Napoca, iar oamenii nu își doresc decât să aibă o stradă finalizată, cu aspect cel puțin decent. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *