Din oras

Viceprimarul Dan Tarcea si-a stabilit prioritatile in actualul mandat. Liberalul vrea decongestionarea traficului din Cluj-Napoca

Problema aglomeratiei in traficul din Cluj-Napoca este pe cale sa fie rezolvata in urmatorii patru ani. Cel putin aceasta este parerea noului  viceprimar Dan Tarcea. Liberalul considera ca lucrarile la autostrada urbana care va lega Gilaul de Apahida, ocolind municipiul Cluj-Napoca vor demara inainte de expirarea mandatului sau. Ce mai conteaza patru ani, la eternitatea problemelor de trafic ale orasului, nu?

Viceprimarul Dan Tarcea si-a stabilit prioritatile in actualul mandat. Principalele probleme ale orasului pe care acesta doreste sa le rezolve sunt decongestioanrea traficului si construirea de noi parkinguri – aici ar putea sa ia lectii de la colegul sau, primarul in functie, care-si doreste aceleasi lucruri si si le propune spre rezolvare macar de 12 ani. Liberalul a anuntat pe calea undelor radio, la un post local, cum va reusi sa solutioneze o situatie, cea a traficului sufocant din oras,  ignorata de administratia publica locala de mai bine de un deceniu

“Imi doresc in primul rand sa rezolvam situatia aglomeratiei din municipiul nostru, situatia locurilor de parcare. Aceasta este principala mea prioritate  pentru mandatul pe care il am. Am demarat si demaram constructia autostrazii urbane care va merge de la Gilau pana la Apahida pe o distanta de 38 de km. Vom construi noi parking-uri si vom si dezvolta transportul in comun prin crearea de linii dedicate. Deja sunt primele licitatii pentru autobuzele electrice. Anul acesta vor fi achizitionate 12 autobuze electrice. Clar dezvoltarea transporului in comun este una dintre prioritatile noastre si cu siguranta aceasta va decongestiona traficul din Cluj”, a afirmat Dan Tarcea.

Despre autostrada urbana care ar putea face ca traficul de tranzit in special, precum si cel prin care soferii doresc sa ajunga din partea vestica a orasului in est, s-a vehiculat mult in presa. Proiectul este unul cat se poate de dificil ca urmare a faptului ca trebuie realizat pe teritoriul a patru  UAT-uri ( Gilau, Floresti, Cluj-Napoca, respectiv Apahida) finantarea urmand a se face din fonduri eurpene si gvernamentale, precum si din contributia fiecarei UAT in parte. Exista posibilitatea ca Primaria Cuj Napoca sa detina resuresele financiare pentru a demara proiectul, insa Gilau si Apahida, mai sarace din punctul de vedere al posibilitatii de investitii, sa nu detina resursele necesare. O alta problema care poate impiedica construirea in actualul mandat al autostrazii urbane este acela ca exista o serie de probleme in privinta identificarii prorpietarilor de terenuri aflate pe traseul acestei viitoare autostrazi urbane. 

“Cand am afirmat ca am demarat constructia autostrazii urmabe, am facut referire la faptul ca am reusit sa introducem proiectul in Masterplanul de transport. In prezent se lucreaza la identificarea terenurilor si  proprietarilor pe aliniamentul pe care va trece aceasta centura de ocolire a orasului. Este o procedura destul de anevoioasa, ca urmare a faptului ca finantarea se va face din fonduri europene, guvernamentale si de la bugetul local, iar procedura este una anevoioasa, in opinia mea. Va trebui organziata licitatie pentru proiectare, urmeaza apoi avizarea si executia efectiva. Cred ca vor demara efectiv lucrarile in actualul  mandat”, a adeclarat  Dan Tarcea pentru  Ziar de Cluj.

Cum ziceam, ce mai conteaza patru ani la eternitatea problemelor de trafic din Cluj-Napoca?
 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *