Politica

Veșnica promisiune: Lotul 2 din A10 Sebeș Turda, dat în folosință pe 1 Decembrie

Când vine vorba despre infrastructura din România, devine o tradiție promisiunea cu km dați în folosință de 1 decembrie. Spre exemplu, promisiunile pentru finalizarea A10 Sebeș – Turda, Lotul 2 au început în 2019, iar an de an se anunță același lucru. 

Lucrările la cei circa 25 de kilometri ai Lotului 2 din Autostrada A10 Sebeș – Turda sunt aproape de final, iar tot tronsonul a fost deja asfaltat. Vorbim practic de ultimii kilometri care așteaptă să fie finalizați după lucrări de mai bine de 7 ani la autostrada A10. Deschiderea traficului în acest an e aproape o certitudine, deși pe o anumită bucată traficul se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări, arată cei de la Hotnews.

Lotul 2 are o lungime de circa 24,3 km, însă odată cu deschiderea sa vor fi dați în trafic alți circa 4,5 km de autostradă de pe loturile adiacente care nu puteau fi folosiți până acum.

În prezent, scriptic tronsonul a ajuns la un progres fizic de circa 90%, însă imaginile video surprinse din dronă arată că Lotul 2 este foarte aproape de finalizare și de deschiderea traficului.

Pe toată lungimea lotului s-a turnat deja asfaltul, iar pe multe porțiuni se lucrează la montarea ultimelor parapete și trasarea marcajelor, informează publicația locală Ziarul Unirea.

A10 Sebeș – Turda – trafic deschis cel mai probabil pe o singură cale la Oiejdea

Desigur, încă există câteva zone unde constructorul se concentrează cu lucrările pe ultima sută de metri. La nodul rutier de la Teiuș (min 9:25) încă mai sunt câteva lucrări de finalizat.

La fel și în zona subtraversării drumului județean DJ107E, în apropiere de Aiud (min. 26.35), unde se lucrează acum la finalizarea rampelor, montarea parapetelor și a panourilor fonoabsorbante.

În acel punct finalizarea pasajului peste autostradă a fost întârziată de problemele cu exproprierea unei proprietăți și cu accesul în curtea acesteia.

Probabil cel mai sensibil punct este zona alunecării de teren de la Oiejdea (min. 2:40), acolo unde au trebuit turnate mai multe ziduri de sprijin pentru a preveni alunecarea dealului prin care trece autostrada.
Pe un sens de circulație însă s-a turnat deja asfaltul, urmând ca porțiunea să fie deschisă traficului la „half profile”, pe o singură cale în ambele sensuri, pe cei circa 200 de metri, urmând ca lucrările de monitorizare și consolidare a dealului să se încheie undeva spre primăvara anului următor.

Deschiderea traficului pe Autostrada 10 Sebeș – Turda, Lot 2 până la finalul anului: „Este perfect fezabil”

„În mod normal, cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR, deschiderea traficului poate fi făcută fără probleme la final de noiembrie, cel mai târziu în primele două săptămâni din decembrie, incluzând aici și procedurile de recepție”, transmitea în urmă cu două săptămâni Asociația Pro Infrastructura.

„Sperăm că după 7 ani de suferință, cu un faliment al partenerului Euroconstruct (țeapă, pe românește), grinzi căzute de pe pile (fără victime, din fericire), mobilizare foarte slabă ani la rând, relocări de utilități amânate la infinit, ba chiar o grevă a subcontractorului Macrotim și multe, multe, multe bâlbe și promisiuni fanteziste din partea autorităților dar și a antreprenorului general, vom circula în MAXIM DOUĂ LUNI pe cei 24 de km și nu vom intra în „logica” de tristă amintire a contractelor reziliate abuziv la stadiu de peste 90% și a autostrăzilor muzeu!”, transmite Pro Infrastructura.

Citește continuarea pe Hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *