Din oras

Un "selfie" pentru Capitala Culturala Europeana. 15.000 de fotografii vor sustine candidatura Clujului

Orice clujean care isi iubeste orasul isi poate arata lumii intregi mandria fotografiindu-se cu mesajul lui, scris pe o pancarta. 40 de fotografi vor imortaliza iubirea pentru Cluj la festivaluri si manifestari publice, iar la vara se vor duce cu caravana prin cartiere. Cine nu are fotograf, isi poate face un selfie cu mesajul pentru Cluj si toate pozele vor fi publicate pe site-ul campaniei Clujul merita... si pe retelele de socializare.

Lansarea campaniei a avut loc la Casino, intr-un cadru de capitala europeana, in mijlocul parcului animat de Photo Romania Festival, Zilele Clujului, copii, catei, si voie buna, cu un primar si un presedinte al Consiliului Judetean (CJ) care se intretin amical si organizatori entuziasti.Inainde de inceperea evenimentului, poeta Ana Blandiana a tinut sa ii salute pe cei doi politicieni. 

“Proiectul Clujul Merita… s-a nascut ca o necesitate care deriva din ideea de candidatura la titlul de Capitala Culturala Europeana (CCE): dorim sa unificam dorinta clujenilor de a se implica direct in proiect. Inca de la lansarea proiectului am constatat ca sunt foarte multi oameni care chiar ar vrea sa faca ceva pentru asta si am cautat cea mai simpla metoda de a-i implica. Pe de alta parte, cu aceasta actiune ii vom convinge pe cei din juriu ca nu doar noi, cei care facem parte din Asociatia Cluj-Napoca 2021- CCE ne dorim sa castigam proiectul, ci si cei 15.000 de clujeni care vor fi fotografiati in cadrul campaniei”, a declarat Florin Morosanu, presedintele asociatiei.

Horea Uioreanu, presedintele CJ Cluj, s-a aratat entuziasmat de ideea organizatiei.

“Sunt convins ca cele 15.000 de imagini se vor strange rapid. Este pentru prima data cand toata administratia si tot ce inseamna universitati sau asociatii  s-au reunit pentru un scop comun. Toti cei care traim in Cluj ar trebui sa aratam lumii ca avem cu ce sa ne mandrim, sa dam divergentele la o parte si sa lucram impreuna”, a declarat Uioreanu.

Primarul Emil Boc a laudat faptul ca, din start, proiectul a fost gandit ca unul al comunitatii clujene.

“Faptul ca nu participam doar la seminarii si dezbateri despre CCE, ci si la campanii la care fiecare clujean poate participa direct, spune mult despre acest oras. Sunt extrem de interesat sa vad si mesajele”, a declarat Boc.

Proiectul este dezvoltat de agentia Fapte, alaturi de Asociatia Cluj-napoca 2012 –CCE si va mobiliza nu mai putin de 40 de fotografi.

“Echipa noastra va merge la diverse actiuni din Cluj, la festivaluri si actiuni publice si va fotografia oameni cu mesajul lor de sustinere a candidaturii Clujului. La vara, vom avea o caravana care se va deplasa prin cartiere cu acest scop. Pe langa asta, oricine vrea sa se implice poate sa isi faca un „selfie” cu mesajul sau si sa ne trimita poza la adresa de contact www.clujulmerita.ro”, a precizat Constantin Covaliu, manager de proiect in cadrul agentiei Fapte.

Primele mesaje au fost scrise in fata presei, in parc, de Boc, Uioreanu si Florin Morosanu.

Site-ul campaniei va fi disponibil de duminica, 26 mai, dupa cum au promis organizatorii. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *