Rautacisme

UN NOU PROVERB CLUJEAN: La pista lăudată, să nu te duci cu bicicleta

Au vopsit de două ori pista din Piaţa Universităţii, acum împart carduri pentru biciclete. Să se plimbe clujenii de niciunde spre nicăieri. Aşa a ieşit Ecoul lui Boc, viceprimarul Dan Tarcea, să ne comunice şi cât de curat e oraşul şi cât de sănătoşi vor fi clujenii dacă se vor folosi de sistemul Cluj Bike. Primăria ne spune că 30.000 de clujeni se folosesc de aceste biciclete şi că municipalitatea A ÎNCEPU (nu a terminat) distribuirea a 5000 de noi carduri.

„Am început distribuirea a 5000 de noi carduri Cluj Bike, pe care le găsiţi la Centrul de Informare pentru Cetățeni din Calea Moților nr. 7 și la primăriile de cartier. Suntem fericiţi să anunţăm că deja avem cca 30.000 de utilizatori ai bicicletelor noastre”, s-a manifestat luni, pe Facebook, Dan tarcea.

Asta cu ocazia faptului că au fost instalate 50 de stații Cluj Bike şi au fost construite fix circa 46,5 km de piste și benzi pentru biciclete. Başca, la care se adaugă, „cei 10 km de bandă de BUS, pe care aveţi acces şi voi, bicicliștii”.

„Fiindcă oraşul întinereşte de la an la an, iar deplasarea pe două roţi devine tot mai agreată, avem grijă ca lungimea pistelor dedicate să crească. De pildă, fiecare proiect de reabilitare a unui drum sau pod are prevăzute, obligatoriu, piste de biciclete. Lăsaţi acasă maşina! Pe două roţi e mai sănătos, mai ieftin şi, adesea, mai rapid”, îndeamnă viceprimarul.

Foarte „mumos”. Aşteptăm ca, aşa pe sfârşitul săptămânii, să ia şi Boc din sertar discursul despre „Cluj Bike” şi să ni-l servească. Mai ales că pe undeva prin februarie, data stelară, aflam că AU FOST demarate lucrările la 7 construcții metalice pentru parcarea bicicletelor, un contract în valoare de 1.339.853,73 (TVA inclus) şi cu termenul de finalizare la sfârșitul anului 2022. Trebuie doar să aflăm care an 2022.

În fine, „ce mumos”! Numai că, deocamdată, de atâţia kilometri de piste pentru biciclete „realizate” de nicăieri, spre niciunde, pe trotuare sunt mai mulţi biciclişti, trotinetişti, motociclişi, mopedişti, decât pietoni.

Plus, noi nu uităm desele rateuri de soft ale acestui sistem care, periodic, o ia razna şi nu mai funcţionează. Din 2016 scriem la Ziar de Cluj (dar aşa suntem noi, răi şi fameni, nimic nu ne place) despre cum Cluj Bike este nefuncțional şi cum este pus pe butuci de un soft care, după ce a tocat bani europeni, toacă acum nervii clujenilor. Nu am auzit să se fi pus la punct de aşa manieră încât să fie operaţional şi după ce plouă mai zdravăn – că, de obieci, ploaia nu inundă numai străzile Clujului, ci şi „aparatura” de calitate montată de administraţia clujeană pe străzi (dar vom verifica).

În ce priveşte „sănătatea” noi habar nu avem cu ce vopseşte municipalitatea aceste piste pe trotuare, dar, după cum se vede şi din fotografia ultimului dezastru (cel din Piaţa Unirii), particulele de vopsea rămân pe trotuar, numai bune pentru a fi inhalate de către clujeni, în mod sănătos.

Şi, să nu uităm, „dragi clujeni”, în timp ce Emil Boc promite pistă metropolitană de biciclete, în Cluj-Napoca pistele sunt nefuncționale. Chiar şi Radu Mititean, Clubul de Cicloturism Napoca declara: „Eu, ca biciclist, am ajuns să evit străzile pe care s-au făcut așa-zise piste de biciclete”.

La pista lăudată, să nu te duci cu bicicleta, va fi noul proverb clujean.