Focus

UN FEL DE „HOŢUL STRIGĂ HOŢII!” – Cristian Sălceanu, Bolt România: „Suprataxarea muncii part-time îi afectează pe șoferi și încurajează evaziunea fiscală” Şoferii Bolt nu au casă de marcat, prin urmare cine încurajează evaziunea?

Într-un interviu pentru wall-street.ro, Cristian Sălceanu spune că una dintre îngrijorările companiei legate de 2023 este efectul pe care îl poate avea Ordonanța nr.16/2022, pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal.

Modificările adoptate pe 1 august 2022 și care erau prevăzute să intre în vigoare începând cu 1 ianuarie 2023 au stabilit că, indiferent dacă o persoană muncește 2, 4 sau 6 ore pe zi, impozitarea se va face după aceleași principii după care sunt impozitate contractele cu salariul minim pe economie. Astfel, contractele de muncă part-time rămân la același nivel de impozitare precum contractele de muncă încadrate la venitul minim pe economie. „Statului” îi este foame de bani şi, în foame de bani se avântă tot către turma de oi, fără să se lege de lupii care „păzesc” stânele.

Nici noi nu suntem de acord cu această „suprataxare” a muncii. Dar, ne-ar fi plăcut ca aceste critici să vină din partea unei companii oneste fiscal, ceea ce nu prea este cazul. Dacă organele statului ar avea printre angajaţii de cumetrie şi nişte specialişti şi-ar pune întrebarea de ce, de exemplu, şoferii Bolt nu au casă de marcat. Noi am întrebat şi am primit următorul răspuns:

Mai pe larg:

Prin urmare: „muncă la negru”, „evaziune fiscală” şamd. Dar cine le încurajează?

Unul nu poate da bon, scuzele de rigoare sunt diferite, sau chiar recunosc că NU au case de marcat. Activitate comercială fără casă de marcat, la peste 32.000 de persoane care practică această activitate şi încă nimeni nu s a sesizat de acest aspect de eludare şi frauda fiscală uriașă?