Din oras

Un an și 6 luni doar pentru studii – Clujenii, tot mai sceptici în privința Someșului velo-pietonal: «Preșcolarii de astăzi vor „prinde” acest culoar tocmai când vor absolvi cele 8 clase»

Un contract în valoare de 1,4 milioane EUR/7.050.000 LEI licitat de autorități pentru studiile de specialitate privind realizarea culoarului velo-pietonal al Someșului. Termenul este însă unul smintitor: 1 an și 6 luni. «18 luni este doar studiul?» – întreabă clujenii pe pagina edilului Emil Boc.

Ziar de Cluj semnala că realizarea acestui proiect ar putea fi concretizată prin anul 2030:
CITEȘTE ȘI: Culoar de mobilitate nemotorizat, fără deșeuri: Clujenii vor bate Someșul la picior sau velo prin 2030
„Pentru culoarul Someșului velo-pietonal a fost lansată licitația, pe traseul – Cluj, Florești, Gilău, Apahida.
Ne propunem să realizăm Puz-ul și studiile tehnice – valoarea contractului licitat este de 1,4 milioane euro/7 mil lei – în 18 luni.
După 18 luni vom lansa licitatia de proiectare și execuție.
Vor fi zeci de kilometri pe care vei merge cu bicicleta.
Lungimea totală o să ne-o spună specialiștii – pe raza Clujului are 16 km, probabil 30 de km în total, deci dus-intors va insemna cca 60 km”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții telefonice la un post local de radio.

18 luni – doar pentru hârtii

Și edilul Emil Boc nu a omis să anunțe, pe pagina sa de Facebook, etapa lansării licitației drept o mare realizare…

„Culoarul velo-pietonal Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida scos la licitație – termen depunere oferte: 14.06.2022
A fost lansată licitația pentru realizarea Planului Urbanistic Zonal, a studiului de fezabilitate, expertizei tehnice și a celorlalte studii specifice tipului de investiții pentru proiectul „Amenajare coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș”. Valoarea estimată este de 1,41 mil. Euro (7.050.000 lei) iar durata contractului este de 18 luni.
Culoarul velo-pietonal reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și se alătură marilor proiecte de infrastructură (metrou și centură metropolitană) ale orașului.
Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta Municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. În materie de mobilitate urbană, coridorul va oferi o alternativă viabilă
transportului cu mașina personală și va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Astfel, râul Someș se transformă într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului din două perspective: cea ecologică și cea a mobilității sustenabile.
Acest proiect va fi depus pentru finanțare din fonduri europene” – a anunțat Emil Boc.

Clujenii au reacționat

„18 luni este doar studiul?” –  a întrebat Cătălina P.

„Copiii prescolari de astăzi vor „prinde” acest culoar, de-a lungul Someșului, tocmai când vor absolvi cele 8 clase” – a notat și Alexandru I.

„Nu se poate construi ceva temeinic, de azi pe maine, ci doar pentru generatziile viitoare!”.

„Se poate face un circuit de gondole in Cipariu”.

„Bravo!! Ați reușit să creați unda verde în Manastur la salba de stopuri de pe strada Primăverii!! La fel în tot Clujul!”.

„Nu prima data face pista pentru velo și după metro!!!” – au fost doar câteva dintre reacțiile clujenilor, pe lângă obișnuitele «felicitări» pentru o asemenea realizare birocratică.

La începutul lui aprilie 2022, Primăria semna parteneriatul între Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida pentru coridorul de mobilitate urbană durabilă de-a lungul râului Someș.
CITEȘTE ȘI: Clujenii, sceptici în privința realizării Someșului velo-pietonal, după acordul Cluj-Gilău-Florești-Apahida: «Mă speriasem că se face realmente ceva, dar am realizat ca e vorba doar de puz, sf și dtac. Licitații pentru niște hârtii cu desene, cifre și litere fără noimă și aplicabilitate»

Potrivit autorităților, culoarul de mobilitate Someș velo-pietonal va deveni un spațiu sigur pentru pietoni, bicicliști/trotinete și tot ceea ce înseamnă transport alternativ.

Amenajarea malurilor Someșului reprezintă un proiect cu bătaie lungă – anul 2030 fiind vehiculat ca termen limită de realizare.