Ziar de Cluj vă prezintă străzile din orașul SMART de cinci Răchițele care arată ca niște ulițe. Sunt neasfaltate, fără trotuare sau luminat public. Astăzi vă prezentăm situația străzii Dimitrie Gusti.
Strada Dimitrie Gusti este plină de gropi în care clujenii își strică zilnic mașinile, în timp ce circulația pietonilor este o întreagă aventură având în vedere lipsa trotuarelor și a iluminatului public. Iar Primăria le-a transmis clujenilor care locuiesc aici că modernizarea strrăzii face parte din proiectul Centurii metropolitane, cu alte cuvinte mai au de așteptat câțiva ani până vor avea condiții adaptate anului 2024.
„Strada Dimitrie Gusti din Cluj-Napoca nu este asfaltată corespunzător, deși este zilnic intens și super intens circulată de autoturisme și autobuze! În 2024 această stradă este împânzită de petece și gropi pe care dacă încerci să le ocoleșți dai din una în alta. Pe toată porțiunea dinspre strada Dimitire Gusti și Edgar Quinet lipsesc trotuarele și iluminatul public. Nu poți să ieși să te plimbi cu copii și/sau cu căruciorul pentru că îți este teamă să nu te calce mașină care ocolește multitudinea de gropi ,de parcă face slalom! Mai mult decât atât, la intrarea pe Edgar Quinet, în apropiere de magazinul Mega Image, s-a făcut o reparație la o groapă și, deși s-a decopertat vechiul asfalt, noul asfalt a fost turnat extrem de prost (complet denivelat). Oare când vom evolua?! Este inadmisibil ce se întâmplă! Este imposibil să nu ti se defecteze mașina pe astfel de străzi. Oare reparațiile autobuzelor care se defectează circulând pe astfel de străzi tot din banii noștri sunt plătite?! E retorică întrebarea. Știm că noi plătim pentru tot, dar nu beneficiem de nimic!”, se revoltă un clujean.
Iar Primăria răspunde din nou, cu nonșalanță, că nu poate să modernizeze strada, că aceasta este cuprinsă în proiectul Centurii metropolitane. Da, acel proiect care va fi gata în cel mai bun caz peste vreo patru ani, dar și că va face lucrări de întreținere dacă permite bugetul.
„Modernizarea zonei -Edgar Quinet este cuprinsă proiectul Centurii Metropolitane a Municipiului Cluj-Napoca-Etapa I centura Metropolitană și Etapa II-Drumuri de legătură, proiect cuprins în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de ,,Drumul Trans-Regio Gilău-Apahida’’. Până la finalizarea acestor obiective de investiții majore în infrastructura rutieră, vă comunicăm faptul că în funcție de fondurile alocate, întreținerea străzii va fi inclusă în programele noastre aprobate la nivelul Municipalității”, este răspunsul Primăriei.
Citește și:
Din serialul „ulițe” din Cluj-Napoca fără trotuar și iluminat: Edgar Quinet