In vizor

Tupeu maxim. Kiat a dat in judecata Consiliul Judetean Cluj

Asocierea Kiat Group SRL si Tehnic Asist SRL a actionat in instanta Consiliul Judetean Cluj si solicita executivului judetean plata profitului pe care cele doua firma ar fi trebuit sa il obtina ca urmare executarii lucrarilor de reabilitare a drumurilor judetene, contract reziliat de CJ. Printre pretentiile celor doua firme se regasesc si investitiile in utilaje, materialele achizitionate pentru executarea lucrarilor, cheltuielile pentru organizarea santierelor pe care acestea le-au facut ca urmare a semnarii acordului cadru in 2011 de CJ Cluj.

Contractul cu asocierea dintre Kiat, Tehnic Asist si Damar Consult a avut drept scopt reabilitarea a peste 438 de kilometri de drum judetean. Dupa nenumarate amanari si intalniri cu reprezentantii Consiliului Judetean Cluj, institutia administrativa clujeana a fost actionata in judecata de firme pentru recuperarea profitului neobtinut. In tot acest timp drumurile judetene sunt in stare avansata de degradare, singurii care au de suferit fiind locuitorii judetului. 

Contractul de refacere a drumurilor judetene a fost semnat in august 2011 si avea o durata de executie a lucrarilor de 4 ani. Dupa ce CJ Cluj a comunicat Aocierii celor trei firme care urmau sa repare drumurile din judet lista prioritatilor pe tronsoanele de drum judetean pe cateva dintre acestea au inceput sa apara cateva neconcordante intre proiectele tehnice intocmite si oferta tehnica depusa in cadrul procedurii de achizitie publica. 

Solutiile tehnice propuse de Kiat si Tehnic Asist SRL de modificare a proiectelor tehnice au fost respinse de 7 ori catre RAADPP Cluj. Abia la a opta incercare a fost intocmit caietul tehnic conform pentru tronsonul de drum Gherla – Taga- Camaras, insa reprezentantii Kiat s-au opus la solicitarilor Regiei aflata sub patronajul CJ de a nu executa stratul de piatra in localitatea Fizesul Gherlii si de a turna cat mai urgent stratul de asfalt. Acest lucru a dus la revolta locuitorilor comunei care s-a concretizat prin blocarea drumului judetean si crearea unui disconfort participantilor la trafic. 

Directorul RAADPP Cluj, Mircea Avram a afirmat a platile pe care Kiat le-a reclamat ca au fost facute cu intarziere sau ca au fost suspendate la plata pe motiv ca nu erau prevazute in bugetul executivului nu sunt fondate. Aveau termen scadent la 12 luni de la executie.

“Cat priveste platile, noi aveam tremen sa platim lucrarile executate is receptionate la 12 luni conform contractului. Toate facturile care au fost aceptate de catre dirigintii de santier au fost paltite in termenul legal. In perioada decembrie 2011- aprilie 2012 de cinci ori am fost nevoiti sa refuzam proiectele tehnice pe care le-au adus cei de la Kiat. Au venit cu modificarea, in speta la partea de asfalt si in final la partea de podete tubulare. Acestia doreau inlocuirea tubulaturii de beton cu cele de plastic. Inca din aprilie  2012 noi am pus in discutie rezilierea contractului. Aceste modificari propuse de Kiat erau in contradictie cu caietul de sarcini licitat. Nu este in regula sa licitezi un material dupa care, dupa ce ai castigat licitatia sa pui alt material, alte preturi”, a afirmat Mirea Avram.

Contractul pentru modernizarea drumurilor judetene a fost semnat intre CJ Cluj si Asocierea Kiat Group, Tehnic Asist SRL si Damar Consult SRL in august 2011. Suma pe care urma sa o plateasca executivul clujean pentru reabilitarea celor aproape 438 kilometri de drum judetene era de 66 milioane de euro. Motivul pricipal al rezilierii contractului a fost nerespectarea graficului de lucrari si a prevederilor legale privind protectia mediului. Rezilierea s-a facut in 21 mai 2014, la aproape trei ani de la semnarea contractului si aproape nici un kilometru de drum judetean reabilitat. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *