In vizor

Trei loturi ale Autostrăzii Transilvania sunt blocate în contestații. Reevaluarea ofertelor

  • „Autostrada Veşniciei” „Transilvania”: Instanțele „răstoarnă” deciziile CNAIR pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii (lotul Straco)

Curtea de Apel București (CAB) și Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) au invalidat recent două decizii ale Companiei de Drumuri privind licitațiile pentru loturile Chiribiș – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii, ambele de pe traseul Autostrăzii A3 Transilvania – scrie econmedia.ro.

În primul caz, pentru lotul Chiribiș – Suplacu de Barcău (26 km), la sfârșitul lunii februarie, Curtea de Apel București a admis „în parte” contestația Selina și a dispus, definitiv, reevaluarea ofertei câștigătoare (Erbașu – Vahostav). Constructorul Erbașu câștigase în septembrie contractul de peste 500 de milioane lei.

În al doilea caz, CNSC (instanța administrativă) a admis contestația constructorului Strabag la contractul pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii (lotul Straco) câștigat de Drum Asfalt, care face parte din Grupul de firme Selina. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dispus reevaluarea ofertei câștigătoare. Pentru „lotul Straco” (16 km), un contract evaluat la 383 milioane lei, CNAIR a primit în septembrie 2021 trei oferte:

1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL

2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA

3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL. În contestația depusă de Strabag pe 10 februarie la CNSC se solicită anularea raportului procedurii și reevaluarea ofertei Selina.

Reevaluarea ofertei poate însemna inclusiv desemnarea aceluiași constructor, dar cu riscul de a avea, din nou, contestații. Au fost situații când, după reevaluare, CNAIR a desemnat același constructor sau a stabilit un nou câștigător (cazul lotului 1 A0 București – Nord)

Firma bihoreană Drum Asfalt (Selina) este constructorul care ar fi trebuit să înceapă de mai bine de un an lucrările pentru lotul Biharia – Chiribiș (30 km). Practic, trei loturi ale Autostrăzii Transilvania cu o lungime totală de 72 km încă sunt blocate după ce CAB și CNSC au „întors” deciziile comisiilor de evaluare și pentru că Ministerul Transporturilor „tărăgănează” de aproape un an rezilierea contractului cu Selina.