Din oras

Tramvaiul mov, bun doar pentru campania electorala a lui Emil Boc

A promis ca in Cluj-Napoca vor circula 12 tramvaie noi, pe sinele modernizate cu 120 de milioane de lei. In acest moment, circula doar patru, iar primarul Emil Boc nu a inclus in bugetul pe 2013 achizitionarea de alte mijloace de transport in comun. Tramvaiul mov, condus cu mandrie de Boc in campania electorala, a fost inca un mijloc mult prea scump de propaganda electorala.

“Primaria Cluj-Napoca a decis ca, in baza contractului cu PESA, sa nu mai cumpere si alte tramvaie”, a declarat Mirela Ogrutan, din cadrul Biroului Mass-Media al Primariei Cluj-Napoca.

Cu alte cuvinte, in bugetul pe 2013, achizitionarea de noi tramvaie nu este o prioritate. Un astfel de tramvai costa 1,5 milioane de euro. Pana acum au fost cumparate patru, dar au fost promise 12!

Intrebarea care se pune este cat de matura este administratia clujeana condusa de Emil Boc, din moment ce decide sa temporizeze fara niciun anunt prealabil achizitiile pentru un unul dintre cele mai mari proiecte din fonduri europene pe care municipalitatea le-a accesat pana acum. La ce bun sa reabilitam 20 de kilometri de cale de rulare, cu zeci de milioane de euro, daca aceasta modernizare nu se regaseste si in parcul de transport in comun?

Linie moderna, tramvaie vechi

Contractul subsecvent dintre primarie si firma poloneza PESA expira la sfarsitul lunii martie, iar contractual-cadru mai este valabil inca un an. “In baza contractului-cadru se mai poate semna un contract subsecvent”, a mai spus Mirela Ogrutan. Cu alte cuvinte, municipalitatea mai poate face comanda de alte tramvaie, insa nu este, deocamdata, o prioritate. In schimb, proiectul european de modernizare a liniei de tramvai continua si anul acesta. Clujenii vor avea, astfel, cea mai scumpa linie de tramvai, pe care vor circula tramvaie vechi.

Emil Boc declara, in momentul in care la Cluj-Napoca sosise al treilea tramvai, ca municipalitatea va achizitiona toate cele 12 tramvaie, cat le permite contractul semnat cu firma poloneza.

“In anii urmatori vom achizitiona restul tramvaielor pana la numarul de 12 maxim pe care il avem contractat. Vom vedea cum arata şi bugetul pe anul viitor, cert este ca vom mai achizitiona tramvaie. Doua sunt achitate, al treilea este in curs de achitare, dupa care incepem achitarea celui de-al patrulea pana la sfarşitul anului. Vom utiliza inclusiv creditul bugetar pe care il avem la dispoizitie pentru tramvai”, a declarat  Emil Boc in septembrie 2012.

Nicoara: binele clujenilor, pe locul secund pentru domnul Boc

“Asta nu face decat sa arate ca binele si confortul clujenilor sunt pe locul secund pentru domnul Boc. Pe primul loc, va ramane intotdeauna imaginea sa si a partidului. Liniile de tramvai au fost modernizate degeaba, s-au investit in zadar zeci de milioane de euro, pentru ca, iata, primarul nu mai continua proiectul. Sunt bani aruncati intr-o teribila campanie electorala si atat”, este critica adusa de senatorul USL  Marius Nicoara.

Pe de alta parte, Radu Moisin este mai rezervat in declaratii, spunand ca, deocamdata, prioritatile bugetului nu au fost trasate.

“Suntem in faza incipienta in discutiile pentru buget. Urmeaza sa il dezbatem si sa vedem ce conteaza si ce nu”, a declarat Radu Moisin, fostul primar al municipiului Cluj-Napoca.

Iosif Pop, presedintele Consiliului Civic Local, este de parere ca achizitionarea de noi tramvaie mai poate astepta.

„Cred ca este o asteptare fireasca si incerc sa imi explic decizia prin faptul ca nevoia de tramvaie pe distanta pana la Tetarom este alta decat pe distanta Manastur-Gara si inapoi. Judecand gospodareste, pana nu se termina lucrarile pe tot tronsonul ne descurcam cu tramvaiele pe care le avem. E firesc sa astepte cu achizitia, daca contractul nu-i forteaza. Avem alte investitii incepute, care ar trebuie sa aiba prioritate, precum Filarmonica sau Sala Polivalenta. Alegerile au trecut, avem alte prioritati”, a spus Iosif Pop, fondatorul Consiliului Civic Local.

Prioritatile lui Boc

Investitiile prioritare anuntate de Emil Boc, care vor fi prinse in bugetul pe 2013, sunt finalizarea Salii Polivalente si a liniei de tramvai pe intreg tronsonul din cartierul Manastur pana pe Bulevardul Muncii si sala de sport de la Colegiul National “George Cosbuc”. Un alt program prioritar anuntat de Boc va fi asfaltarea aleilor si trotuarelor din cartierele Clujului.

Printre lucrarile noi, se numara amenajarea unei baze sportive si de agrement in cartierul Gheorgheni, modernizarea Pietei Mihai Viteazu, pietonalizarea strazii Kogalniceanu, Centrul Cultural Transilvania, modernizarea cinematografului Dacia, modernizarea Spitalului Clinic Municipal Clujana si drumul rapid de 8,4 kilometri, care sa lege Autostrada Transilvania de Cluj-Napoca.

Foto: monitorulcj.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *