
Ne zice primarul Emil Boc de la una din emisiunile sale de chitanţier, unde zice ce vrea, fără să fie deranjat cu întrebări incomode, pe banii clujenilor (şi crede că şi-a îndeplinit şi obligaţia legală de a susţine conferinţe săptămânale de presă), că totu-i în grafic: metroul mere, centura se dezvoltă “atât cât s-a putut”. Nici pâs nu ne zice, că nici chitanţieristul cu care e în emisie nu-l întreabă despre cum a dat Stanca Gidro în judecată municipalitatea, Agenţia de făcut sluj de Mediu Cluj şi statul român pentru traseul centurii care trece fără şi justă şi dreaptă despăgubire (conform Constituţiei, tovarăşul “constituţionalist”), peste terenul ei şi nici de ce metroul începe din Sopor, deşi scopul lui ultra-mediatizat a fost “decongestionarea” traficului din Floreşti.
Şi, mai ales, unde sunt banii pentru centură, ăia despre care ne anunţa că sunt la altă emisiune de chitanţier?
Despre bătutul disperat-justificativ al apei în piuă citiţi
Minciunile acestea în formă continuată au să-l îngroape politic pe Boc.
Boc spunea în noiembrie 2022 că sunt bani pentru Centură, iar acum că lipsesc 400 de milioane de euro. Unde au dispărut banii?
Azi ne spune: ”Avem 1 miliard de euro asigurați, mai e nevoie de 419 milioane de euro pentru cap și coadă. Atât s-a putut, nu-i numa Clujul în țara asta, acuma căutăm soluții de finanțare pentru faza 2, de capete”.
Ieri (în 2022) ne spunea: ”Centura Metropolitană a Clujului, în valoare de 1,4 miliarde de euro, are finanțarea asigurată, în două etape. Etapa unu în implementarea Centurii Metropolitane are o valoare de 998 de milioane de euro, aproape un miliard de euro. Întreaga centură are 100 de kilometri, cu centura propriu-zisă și drumurile de legătură, și mai adăugăm încă 35 de kilometri de piste de biciclete. Etapa unu este prima care va intra în implementare și este legată de Spitalul Regional de Urgență. Acesta a fost motivul pentru care etapa unu are ca punct de început Floreștiul cu Spitalul Regional de Urgență. Această centură începe de la nodul 5 Florești și care asigură legătura cu Baciul în această primă etapă, printr-un drum de legătură. Acesta ne va permite să decongestionăm partea care ține de Tăietura Turcului și care ține de Grigorescu. Nodul numărul 6 este la Cora / Muzeul Apei, iar apoi pasaj peste DN 1 și mergem la nodul 7 care este capătul Mănășturului / Grigore Alexandrescu. Această structură ne asigură conectarea cu Spitalul Regional de Urgență. Acest lucru ne va permite extinderea DN1. Acum avem patru benzi de circulație și vom avea 6 benzi, din care patru vor fi pentru circulație și 2 pentru transportul în comun și pompieri / salvare. De asemenea, vom avea o pistă de biciclete de 3 metri. La Spitalul Regional de Urgență se va intra de pe DN1, dar și printr-o bretea din spatele Polus”.
Unde-s dom’le 400 de milioane de euro? Că dacă iar încerci să te dai “cool” zicând “atâta s-a putut”, mai bine te duci acasă. E clar că eşti depăşit de situaţie.