In vizor

Topul celor mai exotice achiziții ale RADP. Directorul Ion Pantelimon a cheltuit mii de euro pe tablete, aparat de înregistrare vocală, flori de lux pentru magazinul regiei

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca este dispusă să cheltuie mii de euro pe obiecte cât mai exotice, „necesare” bunei desfășurări a activității lor. Banii publici se duc anual pe diverse obiecte de lux, mai mult sau mai puțin utile – de la tablete și aparate de înregistrare vocală,  publicitate și reclamă, la flori exotice și scumpe. Vă prezentăm un top al achizițiilor exotice făcute de RADP anul trecut.

RADP Cluj-Napoca cheltuie anual milioane de euro pe obiecte care nu au nicio legătură cu întreținerea străzilor și a spațiilor verzi din municipiu. Același RADP se laudă pe site-ul propriu că anual la data de 20 iulie este sărbătorită ziua RADP, cunoscută sub numele de „Ziua gospodarului”. Gospodarii din RADP fac anual zeci de achiziții publice, dar unele dintre ele sunt de-a dreptul exotice. Iată lista celor mai atipice echipamente și obiecte pe care le-a cumpărat RADP Cluj-Napoca în ultima perioadă: 

1. Tablete și aparat de înregistrare vocală pentru angajați

RADP a achiziționat anul trecut echipamente informatice în valoare de 131.245 lei plus TVA, de la SC UNIONCO SRL, SC COPY TEAM 2000 SRL, pentru o parte din cei 460 de angajați care lucrează în birourile instituției publice. 
Regia condusă de Ioan Pantelimon a cumpărat din banii publici 6 laptopuri, 8 computere de masă și 7 tablete în valoare de aproximativ 29.165 mii de euro, o sumă exorbitantă pentru valoarea acestor bunuri. Tot în categoria gadgeturilor informatice cumpărate în 2016 de Ion Pantelimon intră și un aparat de înregistrare vocală. Ne întrebăm dacă angajații RADP le folosesc în munca de teren sau se înregistrează unul pe altul la birou. 

2. Mii de sticle de apă minerală și plată

Anul trecut, RADP a cumpărat 22.400 de bucăți de apă minerală carbogazoasă ambalată la PET de 2 l, 500 bucăți apă minerală plată ambalată la PET de 2 l, 1.000 bucăți de apă minerală carbogazoasă ambalată la PET de 0,5 l și 500 bucăți apă minerală plată la PET de 0,5 l. Achiziția a fost făcută de la SC SAMMILLS DISTRIBUTION SRL, ca măsură de protecție a salariaților pe timp de caniculă, conform legislaţiei în vigoare. Valoarea investiției s-a ridicat la 22.043 lei + TVA, echivalentul a peste 4.000 de euro. Problema nu este faptul că angajații RADP consumă apă, ci numărul de bucăți achiziționate pentru condiții de caniculă. La Cluj-Napoca, anul trecut ca și în alți ani, perioada de caniculă, în care temperaturile au ajuns la aproape 40 de grade, a ținut doar câteva săptămâni. Suma pe care RADP o alocă pe apă este exagerată, în condițiile în care canicula durează maxim o lună, în climatul actual.

3. Flori de lux, cumpărate din bani publici pentru magazinul RADP

Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public Cluj-Napoca deține un magazin numit Florex, pe bulevardul Eroilor în care comercializează material floricol, de la flori la fir la plante la ghiveci. Regia a cumpărat în 2016 de la SC TEOFLOR ANGELI SRL flori în valoare de 100.000 lei + TVA. Și nu orice tip de flori. Unora le place luxul. RADP cumpără în general flori exotice și pretențioase: orhidee Cymbidium, leucadendron, orhidee vanda, iriși, bujori, palmieri la ghiveci.

Peste 66 de specii la fir și la ghiveci s-au cumpărat anul trecut din banii publici pentru a fi comercializate în magazinul RADP. O parte din florile comandate sunt flori de sezon, care nu rezistă mult. Veniturile încasate din vânzarea florilor intră în bugetul general al RADP. Să recapitulăm: RADP a cheltuit 100.000 de lei pentru flori de lux care se vând în magazinul propriu, în timp ce pe domeniul public se plantează puține flori anual. Angajații RADP au risipit anul acesta florile de sezon care trebuiau plantate pe domeniul public. În loc să planteze petuniile, begoniile și mușcatele în luna mai, le-au pus la sfârșitul lunii iunie.

4. Reclamă și publicitate

RADP Cluj-Napoca a avut nevoie și de publicitate. Anul trecut au cheltuit nu mai puțin de 5.312,37 lei pentru reclamă și publicitate, conform datelor de pe site-ul RADP. Ne întrebăm ce activități RADP care vizează domeniul public din Cluj-Napoca au fost promovate prin reclame plătite în presă în 2016 și de ce a fost nevoie de o căruță de bani pentru promovarea unei instituții care trebuie să gestioneze banii publici primiți, în primul rând, pentru întreținerea străzilor și spațiilor verzi din oraș.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *