In vizor

Tișe vrea să aducă în CA al Aeroportului Cluj un personaj DUBIOS, care a condus Aeroportul Băneasa 5 luni, timp în care a JEFUIT instituția. Încrengăturile ajung până la Elena Udrea și Dan Voiculescu

Schimbarea Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca e o misiune la care Alin Tișe, președintele Consiliului Județean nu renunță nici în ruptul capului. La prima tentativă a ieșit un scandal monstru în ședința forului județean, cu discuții contradictorii interminabile între Tișe și colegul de partid Viorel Secară și cu o amânare a modificării CA. Mai mult, avocatul Mihai Lăpușan, care l-a reprezentat pe Tișe în procesul de divorț, a refuzat propunerea de a face parte din CA. Joi va fi o nouă ședință. Pe ordinea de zi se află, iarăși, un proiect de hotărâre dedicat schimbării membrilor CA al Aeroportului.

La prima tentativă de schimbare a CA, Alin Tişe a dorit să îi revoce pe Irimie Popa (PSD), Konnert Agnes (UDMR) și Viorel Federiga (PNL) „datorită încălcării obligațiilor contractuale”. Conform proiectului de hotărâre, în activitatea celor trei membri CA „s-au constatat unele disfuncționalități care afectează în mod grav relația cu autoritatea tutelară ai cărei reprezentanți sunt, aceștia încălcându-și obligațiile stabilite prin contractul de mandat”.

Citește și:

Ziua când TIȘE DEZLĂNȚUIT a bătut filmul DJANGO UNCHAINED. „Dom’le, de ce a crăpat pista? De ce a crăpat?” – VIDEOREPORTAJ

Între timp, Tișe s-a răzgândit și nu mai vrea să îi schimbe pe cei trei membri. Dintr-o dată nu mai sunt importante acele încălcări ale obligațiilor contractuale. Nu numai că nu mai dorește să îi înlăture pe Irimie Popa, Konnert Agnes și Viorel Federiga, dar vrea să adauge încă patru persoane, astfel că se va ajunge la un CA format din 7 persoane. Așadar, cei 4 noi membri care vor fi votați sau nu în ședința de CJ de joi sunt: Alina Mirela Petre – reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice; Diana Angelica Rădulescu; Valentin Grigoriu şi Daniel Perşu – reprezentantul autorității publice tutelare. Cei 7 membri ar urma să primească lunar o indemnizație de 1.500 lei.

Valentin Grigoriu este un personaj cu un trecut dubios, implicat în încrengături care au devalizat Aeroportul Băneasa. Grigoriu a fost directorul Aeroportului Băneasa timp de 5 luni, în perioada iulie – noiembrie 2005. Acesta a fost pus la conducerea aeroportului de către omul de afaceri Adrian Gărdean, care dorea cu orice preț schimbarea destinației arealului din zona Aeroportului Băneasa. Gărdean este un milionar în euro, din Petroșani, județul Hunedoara, abonat la banul public.

Același lucru l-a dorit și Dan Voiculescu, în 1999. Prin intermediul companiei Benefica, Voiculescu achiziţionează de la stat Aviaţia Utilitară Bucureşti SA. Voiculescu revendică de la Ministerul Transporturilor un teren de câteva zeci de hectare, presupus a fi deţinut de Aviaţia Utilitară în perimetrul Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa (AIBB). Din cauză că nu se înţelege cu ministrul Transporturilor de atunci – viitorul său duşman de moarte, Traian Băsescu -, Voiculescu vinde Aviaţia Utilitară unei firme înfiinţate în 1999. Este vorba despre Aviaţia Utilitară 2000, societate deţinută de Adrian Grădean.

Ce face Grigoriu în aceste CINCI luni cât a fost parcat pe înalta funcţie? Într-o anchetă publicată de puterea.ro, este notat faptul că Valentin Grigoriu recunoaşte dreptul de proprietate al Aviaţiei Utilitare 2000 asupra unui teren de 1,1 hectare de teren, pe care sunt situate hangarele societăţii aflate în… faliment!

Mai mult, pentru a produce un haos total, Valentin Grigoriu semnează alături de directorul economic Liliana Pop, din partea AIBB, un PROTOCOL cu Aviaţia Utilitară Bucureşti SA, pentru a construi un… MALL pe terenul de 8,9 hectare, aflat în litigiu!!!

Cum justifică Grigoriu şi Pop semnarea acestui protocol complet ilegal? Prin faptul că „există un litigiu între AIBB şi Aviaţia Utilitară Bucureşti SA care nu dă semne să se finalizeze”.

Deşi, în preambulul protocolului, Grigoriu confirmă faptul că Ministerul Transporturilor, proprietarul iniţial al celor două entităţi aviatice, a eliberat un certificat de atestare a dreptului de proprietate pe numele AIBB, în finalul protocolului, acelaşi director general Grigoriu recunoaşte dreptul de proprietate al Aviaţiei Utilitare Bucureşti SA pe cele 8,9 hectare aflate în litigiu!!!

Culmea, Grigoriu consideră îndreptăţit dreptul Aviaţiei Utilitare asupra celor 8,9 hectare, deoarece are nevoie să-şi desfăşoare activitatea de… aviaţie. Dar atunci, dacă aceasta este motivul real, de ce Grigoriu a semnat împreună cu Aviaţia Utilitară şi cu societatea Băneasa Mall construirea unui centru comercial pe cele 8,9 hectare disputate încă în tribunal?

Autorul articolului de pe site-ul puterea.ro scrie că în 25 de ani de presă nu a cititit un protocol mai aberant, ilogic şi antistatal ca acela semnat de directorul general al AIBB, Valentin Grigoriu, şi de directoarea economică Liliana Pop.

La finele anului 2017, atât Adrian Gărdean cât şi fratele lui, Miron Dorel Gărdean (în calitate de administrator şi acţionar al SC Termogaz Company SA), au fost trimişi în judecată de DNA pentru dare de mită, într-o cauză disjunsă din dosarul „Gala Bute”. Procurorii îi acuză că ar fi dat şpagă fostului ministru Elena Udrea pentru ca aceasta să le asigure finanţarea la timp a unor contracte de lucrări încheiate de SC Termogaz Company SA cu mai multe unităţi administrativ teritoriale în cadrul programului „Schi pentru România”.

În dosarul “Gala Bute”, Adrian Gărdean a dat declarații detaliate depre modul în care Elena Udrea ar fi pretins şi încasat şpăgi de la oamenii de afaceri pentru contractele finanţate de către Ministerul Turismului. Gărdean a dezvăluit că omul de afaceri Corin Boian care deţine societatea Kranz Eurocenter SRL, i-ar fi adus Elenei Udrea şpaga în valiză, direct la Minister.

Este interesant faptul că firma Kranz Eurocenter SRL Pitești a primit un contract de 24 milioane euro de la conducerea CJ Cluj pentru finalizarea Centrului de Management Integrat al Deşeurilor (CMID). La vremea semnării contractului, anul 2016, conducerea CJ Cluj era preluată din nou de Alin Tișe.

Kranz Eurocenter a fost înființată în 2005 și are ca obiect de activitate lucrări de construcție a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. În 2017, firma din Pitești declara o cifră de afaceri de 39,5 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *