In vizor

Centura Metropolitană în an electoral: mai multe variante de traseu. Responsabilitatea revine Ministerului Transporturilor

Proiectul Centurii Metropolitane avansează rapid, iar în curând va intra „în linie dreaptă” (formula preferată a administrației clujene). Acest proiect avansează uluitor „din vorbe”, dacă ținem cont de faptul că ne aflăm într-un an electoral. Ultima știre se referă al variantele multiple ale Centurii Metropolitane. Termenul limită de realizare a centurii este anul 2024, dar cele mai sforăitoare declarații sunt avanste în anul electoral 2019. Autorizația de construire a centurii urmează să fie gata la finele acestui an, conform ultimelor promisiuni lansate de Emil Boc.

Prezent în cadrul unei emisiuni radiofonice, edilul clujean a anunțat că la Ministerul Transporturilor au fost trimise mai multe variante de traseu ale viitoarei Centuri Metropolitane. 

„În acest moment, specialiştii au definitivat variantele de traseu, potrivit legii, şi au fost trimise joi, 21 februarie, la Ministerul Transporturilor, la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru a fi analizate şi aprobate, pentru că ei sunt cei care decid varianta finală a traseului centurii ocolitoare. Sunt multe variante de traseu pentru că legea obligă proiectanţii să prezinte decidentului mai multe variante de traseu.

Sunt variaţiuni pe aceeaşi temă, dar cu mici nuanţe.

Urmează să aibă loc o şedinţă tehnică la Ministerul Transporturilor, şedinţă în care se va tranşa definitiv varianta de traseu, după care ne vom întoarce din nou la Cluj şi vom începe, pe acea variantă de traseu, să facem studiile geo, să obţinem avizul de mediu astfel încât, până la sfârşitul anului să poată fi pusă pe masă autorizaţia de construire în vederea derulării licitaţiei„, a declarat Emil Boc.

Cu privire la variantele propriu-zise de traseu, Emil Boc nu a oferit detalii suplimentare. 

”Eu nu discut variantele de traseu decât după ce ele sunt aprobate. Variantele sunt mai multe. Nu avem voie să le discutăm public pentru că nu ştim care e varianta finală. Noi procedăm ca la carte. Proiectanţii sunt direct răspunzători de ceea ce propun.

Evident că noi trebuie să conectăm centura la Cluj şi avem nodurile respective pentru conectare centurii la Cluj-Napoca, dar varianta finală va fi stabilită de Minister, pentru că această centură este de nivel naţional, dar noi am luat în locul Guvernului misiunea de a face documentaţia tehnică pentru a nu pierde banii europeni. Obiectivul este ca, până la 1 ianuarie 2024, această centură să fie relizată şi să poată fi circulată„, a mai precizat primarul Emil Boc.

Centura metropolitană are o lungime de 38 de kilometri si o alocare financiara de 150 de milioane de euro din fonduri europene.

Pentru inceput, Primaria Cluj-Napoca impreuna cu celelalte unitati administrativ-teritoriale vor suporta cheltuielile legate de realizarea documentatiei tehnice mentionate, urmand ca apoi sa existe posibilitatea ca acesti bani sa fie rambursati din fondurile U.E.. Prin urmare, in bugetul municipiului pe anul 2018 a fost realizata o alocare financiara speciala pentru acest proiect. 

ETAPA I — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — CENTURA METROPOLITANĂ

ETAPA II — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — DRUMURI DE LEGĂTURĂ.

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care aproximativ 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou (se va decide la aprobarea variantei de traseu). Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.
Termenul de realizare a procedurii de întocmire a studiului de fezabilitate final Etapele I și II este de 12 luni.

Potrivit lui Emil Boc, având acest studiu, nimic nu va mai împiedica Ministerul Transporturilor să realizeze, până în 2023, această centură.

Acesta este doar proiectul. Pentru că centura încă nu există și nici nu va interconecta degrabă nici o localitate. 
Suma de 150 de milioane de euro, o sumă deloc neglijabilă, este destinată studiului de fezabilitate.

Iar Apahida nu a fost conectată de Gilău. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *