In vizor

Tișe nu ține cont de nimic și taie în carne vie. Cea mai profitabilă companie din subordinea Consiliului Județean rămâne cu un buget ciuntit

Bugetul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a fost redus cu 500.000 lei, la ședința de Consiliu Județean de luni. S-au tăiat bani de la cheltuieli cu bunuri și servicii, asistență juridică și protocol reclamă. Deși a avut un profit de 17 milioane lei pe anul trecut, aeroportul a fost defavorizat de conducerea forului județean și are un buget ciuntit, în comparație cu alte companii care deși sunt falimentare sau în prag de faliment s-au ales cu finanțare de la bugetul județului.

Comisiile de specialitate, consilierii județeni și conducerea Consiliului Județean Cluj au decis reducerea bugetului Aeroportului Avram Iancu.

„Ce s-a întâmplat cu tariful de 5 euro pentru dezvoltare din 2007 dat pe pasager. Dacă facem un calcul, atunci la 2 milioane de pasageri înmulţit cu 5 euro ar trebui să avem undeva la 10 milioane de euro numai pentru dezvoltare. Ar trebui să ajungem la un nivel foarte mare, pe lângă partea de administrare. Comisia vine cu o serie de propuneri pentru reducerea bugetului la aeroport. La capitolul «cheltuieli cu bunuri şi servicii» cu suma totală de 487.000 lei, deci o reducere cu 487.000 lei, din care o reducere la consultanţă juridică cu 162.000 lei, cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate reducere cu 271.000 lei, iar 54.000 de lei reducere la cheltuielile de deplasare. În rest, avizul este favorabil”, a spus Ioan Haiduc, președintele Comisiei de Buget Finanțe din Consiliul Județean.

Potrivit consilierilor județeni, nu ar trebui ca publicitatea pe care și-o face aeroportul să fie finanțată din bugetul județului.

Deși David Ciceo, directorul Aeroportului Avram Iancu a adus argumente prin care să nu fie redus bugetul companiei, consilierii au votat exact cum au plănuit.

“Am reuşit să avem 17 milioane lei profit, anul trecut încă am recuperat o parte din pierderi, dar anul acesta vom vira peste 3 milioane de lei profit Consiliului Judeţean. Anul acesta ne-am propus un profit ambiţios, 18,4 milioane lei. Peste 6 milioane de lei vor intra la Consiliul Judeţean Cluj. Legat de serviciile juridice, avem acest profit, avem numărul de pasageri, în primul rând pentru că am avut posibilitatea să angajăm servicii juridice. Avem o competiţie foarte mare, în primul rând, competiţia cu aeroportul din Târgu Mureş, care într-o perioadă dădea tot pe gratis. Am reuşit prin avocaţi să anulăm 5 hotărâri definitive ale Consiliului Judeţean Mureş. Ne-am recuperat şi banii. Eficienţa este foarte mare, o parte din aceşti bani i-am recuperat. Nu am fi avut 17 milioane lei anul trecut, nu am fi avut 18 milioane lei anul acesta dacă nu am fi avut avocaţi. Nu am fi avut 2,7 milioane pasageri. Serviciile juridice s-au produs în milioane de lei pentru aeroport şi milioane de lei pentru Consiliul Judeţean. Dacă este posibil să nu se reducă nivelul la servicii juridice. În ce priveşte o parte din plăţile pentru avocaţi sunt pentru această investigaţie a Comisiei Europene. Noi am pregătit, aeroportul, notificarea pistei şi a infrastructurii. Am pregătit întreaga documentaţie, am obţinut un aviz de la Consiliul Concurenţei, am discutat la Bruxelles şi s-a blocat la Consiliul Judeţean. Pentru că nua înaintat Consiliul Judeţean această documentaţie. Pentru această documentaţie suntem investigaţi. Dacă ar fi fost înaintată, nu am fi fost investigaţi. Prin aceste servicii juridice apărăm interesele comunele ale Consiliului Judeţean şi aeroportului. Având în vedere miza mare, este foarte important să avem o apărare profesionistă. Având în vedere că aeroportul Târgu Mureş a dat totul pe gratis am fost obligaţi să sesizăm şi Comisia Europeană în acest sens. Este unitatea cu cel mai mare risc din judeţ. Competiţia a crescut foarte mult. Se redeschide Aeroportul din Târgu Mureş. O parte din trafic va pleca. Este Ryanair pe Oradea, ne-a furat deja o parte din trafic. Publicitatea este foarte importantă. Noi trebuie să promovăm destinaţiile noi, companiile noi. Am avut peste 20 de destinaţii noi, unele nu au rezistat, Hamburg, Bratislava. Anul acesta sperăm să avem 7-8 destinaţii noi. O destinaţie nouă este un mare risc. De asemenea, concurăm cu peste 30 de aeroporturi regionale în lume să atragem companii”, a explicat Ciceo.

Directorul aeroportului a adus precizări și referitoare la cheltuielile cu deplasări.

“În ce priveşte deplasările, sunt în primul pentru relaţiile pe care le avem cu Romatsa, cu Ministerul Transporturilor, suntem nevoiţi să facem foarte multe cursuri legate de siguranţă şi securitate. Colegii mei de la marketing participă la întâlniri cu companiile aeriene. O reducere exagerată a cheltuielilor de deplasare va pune în pericol strategia noastră de siguranţă şi securitate. Deplasările, serviciile juridice şi publicitatea sunt instrumente manageriale care au dus la acest profit”, a subliniat David Ciceo.

Nu ar trebui să fie nicio surpriză reducerea bugetului aeroportului, ținând cont de războiul dintre Alin Tișe și David Ciceo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *