Uncategorized

Terapia: o companie solida, cu "branding" pe hartie

Pe de o parte, noi, clujenii, suntem foarte mandri cu  marimea orasului nostru – al doilea din Romania, cu performantele de orice fel care pornesc din orasul nostru si, nu in ultimul rand, cu companiile care isi au sediul la Cluj.

Pe de alta parte, companiile, in general, ar vrea sa isi masoare „dimensiunea” brandului in functie de cifra de afaceri, numarul de angajati sau volumul exporturilor. Daca ar fi asa, nu ar mai fi nevoie nici de agentii, nici de consultanti de branding. Din fericire, consultanta in branding, la fel ca si consultanta juridica, cea medicala sau cea din zona de arhitectura, ramane extrem de necesara. Urmeaza ca managerii companiilor sa constientizeze tot mai puternic acest aspect.

Sunt convins ca puterea economica a unei regiuni se masoara cel mai bine in functie de numarul de branduri existente in acea zona. Asa am ajuns sa ma „uit” la Terapia, la BT si, in urmatoarele articole pe aceasta tema, la tot ceea ce am putea crede ca reprezinta „brand clujean”.

Terapia este un jucator puternic – sunt sigur de asta.

Este un brand?

Da, este un brand local. De ce il vedem ca brand? Pentru ca ofera multe locuri de munca, pentru ca exista un partener extern interesant, pentru ca face investitii, pentru ca are un istoric local puternic. Este suficient ca acest tip de brand sa fie si valoros pentru regiune? Nu este.

Terapia este absenta din toate experientele afective, fie ale clientilor sai (consumatori finali), fie ale angajatilor. Faptul ca este prezenta ca sponsor nu rezolva cu nimic aceasta absenta. Terapia lipseste din viata noastra, desi unele produse se afla aproape in toate casele clujenilor. Nu ne pasa. Nu avem de ce sa ne pese pentru ca nu suntem constienti.

Cum se materializeaza aceasta absenta ce provoaca nepasare afectiva? Am sa iti dau un singur argument: site-ul companiei.

 

Fereasca Mama Branding-ului si Zeul Web Design-ului din 2013!

„Bine ca exista macar!” – nu e un argument pozitiv. Site-ul nu e total inutil, sunt de-acord! Asteptarile mele, din partea unei astfel de companii sunt altele. Nu as putea sa am niciun argument de justificare a unei astfel de lipse. Nu e nevoie de foarte multi bani de investit, nu e o scuza ca suntem in curs de refacere (site-ul e din 2004, daca ar fi sa ma iau dupa nota de subsol), nu e un instrument neimportant care nu merita atentie.

Daca maine Terapia si-ar reface site-ul, ce s-ar intampla?

Nimic esential. E adevarat. Site-ul e doar o mica parte din ce ar putea face Terapia mai bine. In niciun caz, rezultatele nu ar avea loc spontan. Componenta de timp e mereu o justificare a leneviei si comoditatii noastre ca antreprenori. Comparatia ce mai potrivita este aceea cu slabitul sanatos – e nevoie de timp si de schimbarea permanenta a stilului tau de viata pentru a deveni cu adevarat sanatos. Si totusi, desi stim acest lucru, cautam mereu solutii rapide sau amanam procesul de corectarea a vietii noastre alimentare pana in momentul in care… e prea tarziu.

Partea interesanta este ca cu doar o zecime din bugetul de promovare al unui Paduden sau Aspacardin, doua dintre produsele Terapia cele mai bine promovate, s-ar rezolva… foarte multe.

Foto: http://incomemagazine.ro

Dragos Alexa este specialist in branding si marketing, cu o experienta de 10 ani in domeniu, este blogger, speaker, fondator al Ministerului de Marketing si autor al Cartii cu Secrete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *