In vizor

Taximetristii nu mai vor rovinieta in Zona Metropolitana

Taximetristii care deservesc localitatile limitrofe municipiului Cluj-Napoca solicita sa nu mai plateasca rovinieta asemeni Companiei de Transport. Motivarea doleantei taximetristilor clujeni este ca si ei la fel ca si Compania de Transport deservesc interesul public ca transportatori.  In Cluj-Napoca sunt emise 2.563 de autorizatii de transport persoane in regim de taxi pentru 13 firme.

Zona metropolitana Cluj cuprinde pe langa municipiul Cluj-Napoca si 19 comune limitrofe acestuia. Unele au  cunoscut in ultima vreme o dezvoltare mai semnificativa, precum Floresti, Apahida si Baciu, fiind considerate suburbii. Altele s-au dezvoltat mai ince,t precum Feleacu, Gilau sau Chinteni fiind incadrate in zona peri-urbana.

Delimitarea intre comunele limitrofe si  municipiul Cluj-Napoca este in cele mai multe cazuri de doar cativa metri.  Exceptie face comuna Feleacu. Fapt pentru care nu s-a luat niciodata in discutie amedarea taximetristilor pentru neplata rovinietei. Totusi, pentru a evita sanctionarea, multi taximetristi platesc taxa de drum.

„Nu e normal ca noi care deservim calatorii sa fim obligati sa avem rovinieta daca mergem pana in Apahida, Feleac sau in Floresti. Avem foarte multe comenzi pe zonele limitrofe municipiului Cluj-Napoca, insa daca nu avem rovinieta suntem supusi sanctiunilor. Compania de Transport este scutita de aceasta taxa, de ce nu am fi si noi scutiti? Taxa de drum este suportata atat de patronii firmelor de taximetrie cat si de soferii angajati cu chirie. De exemplu la firma la care lucrez eu suntem doi  chriasi pe masina si rovinieta este suportata  60%  de noi si 40% de catre proprietarul masinii”, a declarat I. Silviu, sofer de taxi.

„Compania de Transport Public, fiind  in Asociatia Metropolitana  de Transport Public Cluj este scutita de plata rovinietei prin lege. Spre deosebire de taximetristi, care sunt autorizati ca persoane fizice pentru transportul de persoane”, a declarat Liviu Neag, director CTP.

C. Mihai considera ca e discriminatorie si legea prin care, pentru autorizarea masinilor de taxi o conditie importanta e ca ele sa nu aiba o vechime mai mare de 10 ani.

„Sunt masini mai vechi  de 10  ani, care insa indeplinesc cerintele tehnice si de mediu pentru a putea deservi transportul in regim de  taxi, dar nu sunt acceptate la taxi spre deosebire de autobusele pe care uneori le vedem in trafic si care au mult mai mult de 10 ani vechime”, arata acesta.

Cu toate acestea o parte dintre soferii de taxi doresc sa  obtina, nu doar la nivel declarativ , eliminarea obligativitatii  de plata a rovinietei in Zona Metropolitana Cluj. Pentru aceasta urmeaza sa se analizeze posibilitatea de propunere pentru autoritati a unei  modificari de lege care sa  le asigure linistea. Locuitorii din Zona Metropolitana, posesori de masini, ar putea beneficia si ei de aceasta lege, tinand cont de faptul ca principalul motiv pentru care s-a decis infiintarea Zonei Metropolitane Cluj a fost dezvoltarea polului economic al localitatilor de langa municipiu.

Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Eugen Cecan, nu a putut fi contactat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *