In vizor

Taloanele auto trimise de Poliție prin Prioripost ajung la destinatari cu viteza legală a melcului

Certificatele de înmatriculare/taloanele auto trimise prin Prioripost, după depunerea actelor la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Cluj, în vederea înmatriculării, întârzie să ajungă, uneori depășindu-se chiar și termenul de 15 zile pentru care este valabilă dovada înlocuitoare cu drept de circulație.

Ziar de Cluj i-a întrebat pe reprezentanții Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor care sunt cauzele acestor întârzieri și ce se întâmplă în cazul în care certificatul de înmatriculare nu îi ajunge proprietarului mașinii până la expirarea celor 15 zile de valabilitate a dovezii provizorii, dacă se poate elibera o nouă dovadă pentru încă 15 zile, dacă proprietarul poate circula cu dovada expirată până îi ajunge prin Prioripost certificatul de înmatriculare sau dacă șoferul nu mai poate circula cu acea mașină, fără să riște să fie amendat.

Comisarul-șef de poliție Florin Catană, directorul DRPCIV, a răspuns solicitării Ziar de Cluj, precizând că eventualele întârzieri raportate se datorează companiilor de curierat rapid:

„Vă comunicăm faptul că nu sunt probleme în ceea ce priveşte timpul de emitere şi expediere a certificatelor de înmatriculare, dar eventualele întârzieri raportate pot avea cauze diferite, având în vedere că timpul de livrare este direct influenţat şi de companiile de curierat rapid.

În cazul în care un certificat de înmatriculare nu ajunge în termenul definit de normele legale în vigoare, se vor efectua verificări punctuale în baza unei solicitări către instituţia noastră.”

Așadar, ce trebuie să rețină șoferii: certificatele de înmatriculare sunt emise și expediate la timp de către DRPCIV prin Prioripost, întârzierile fiind cauzate de Poșta Română. Dacă vă expiră dovada înlocuitoare, valabilă timp de 15 zile de la depunerea actelor la serviciul județean de înmatriculări, trebuie să vă prezentați din nou la serviciul unde ați depus actele pentru a se verifica punctual situația – care va fi soluția, să puteți circula legal în continuare, veți vedea atunci, directorul DRPCIV neoferind clarificări în acest sens.

Până în 2021, actele vor fi livrate de Prioripost

Printr-un comunicat de presă emis în data de 7 septembrie 2017, Poșta Română anunța câștigarea contractului valabil până în 2021, pentru livrarea permiselor auto și certificatelor de înmatriculare:

„Compania Naţională Poşta Română a câştigat un contract de peste 31 milioane de lei, fără TVA, cu Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat Bucureşti (RAAPPS), în baza căruia va livra, la domiciliul titularilor, permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare pentru MAI – DRPCIV.

Valoarea acordului-cadru este estimată la 31.020.000 lei, iar durata acestuia este de 4 ani. Pe toată durata acordului-cadru se va livra o cantitate minimă de 600.000 de plicuri şi o cantitate maximă de 6.000.000 de plicuri.

Livrarea documentelor este asigurată în toate localităţile din România, iar beneficiarii vor primi documentele la domiciliu, prin serviciul Prioripost, divizia de curierat rapid a Poştei Române. Pentru persoanele fizice, predarea permiselor de conducere sau a certificatelor de înmatriculare se face pe baza actului de identitate, iar pentru destinatarii persoane juridice, corespondenţa se va preda numai persoanei împuternicite.

Contractul a fost atribuit în urma unei licitaţii deschise la care a depus ofertă şi una dintre cele mai importante firme de curierat din România. Poşta a mai câştigat contracte pentru transportul permiselor şi al certificatelor de înmatriculare şi în 2009 şi 2013. Astfel, Poşta Română demonstrează, încă o dată, că este pregătită să concureze, de la egal la egal, cu cei mai buni furnizori de servicii de curierat.”

Divizia de curierat rapid a Poștei Române a livrat un certificat de înmatriculare la Cluj în 13 zile

Conform site-ului oficial al Poștei Române, „pachetele trimise de tine cu Prioripost ajung la destinaţie în 12 ore dacă le trimiţi în aceeaşi localitate, 24 de ore dacă le trimiţi între oraşe reşedinţă de judeţ sau intra-judeţean, sau în 36 de ore între oricare alte două localităţi din România.”

Sunt situații, însă, în care plicurile cu documentele trimise de la București le ajung clujenilor și după 10-15 zile. Pe forumurile de profil există foarte multe plângeri, la nivel național, privind întârzierile cu care ajung actele.

Un șofer clujean a povestit pentru Ziar de Cluj experiența neplăcută a primirii tardive a actelor:

„M-am programat în noiembrie la Serviciul de Înmatriculări Cluj, unde totul a decurs excelent! A fost respectată programarea, în 5 minute am primit numerele negre și dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare, dovadă valabilă timp de 15 zile. Polițistul mi-a spus că talonul îmi va ajunge acasă în 2-3 zile. Așa că am așteptat. Și am așteptat, și iar am așteptat. Până m-am săturat de așteptat!

După 10 zile, am mers la Poștă să verific dacă nu cumva talonul a ajuns, dar poștașul nu m-a găsit acasă. Am scotocit toată poșta după talon, dar nimic, nu ajunsese! Doamnele de la oficiul poștal, foarte amabile, de altfel, mi-au spus că taloanele întârzie de obicei, m-au asigurat că e ceva perfect normal și m-au liniștit zicându-mi că mai este timp până în ultima zi, când s-ar putea să ajungă. Și am așteptat, și am așteptat, și iar am așteptat.

Am revenit la Poștă după două zile, talonul nu ajunsese. E foarte stresant să știi că tu ți-ai făcut datoria față de instituțiile statului, ai depus toate actele la timp, ai plătit la timp și întocmai și dovada înlocuitoare îți expiră în curând și nu mai poți circula cu mașina, fără să riști o amendă! Ziua 13 a fost cu noroc pentru mine. Poștașul m-a sunat pentru a-mi da vestea mult așteptată: a ajuns talonul! În acel moment am simțit că m-am născut a doua oară! Mulțumesc, Poșta Română!”, a exclamat clujeanul, ironic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *