In vizor

SUNTEM ÎNGRIJORAŢI: Expertul în termene de finalizare, Emil Boc, dă asigurări că drumul expres Tureni OSĂ fie gata în ianuarie 2025

Primarul Cluj-Napoca, care nu are nici în clin nici în mânecă cu construcţia drumului expres Tureni – Turda se dă supervizor de lucrare prin presa locală de chitanţier.

Marţi, în deschiderea şedinţei de Consiliu local, probabil să contracareze incomodele întrebări (pe care oricum nimeni nu i le adresează, că presa e de chitanţier, iar opoziţia de mucava), despre  cum mai stăm cu cei 2 kilometri de Centură metropolitană (scremuţi în hârtii), expertul în termene de finalizare al şantierelor Clujului a declarat că e în legătură directă cu reprezentanţii DRDP Cluj (cam cum era fostul ministru de Interne, Velea, pe infractori pe Facebook) şi că stăm chiar bine cu lucrarea care va „decongestiona” traficul greu din Cluj-Napoca. Că care (sic!) trafic greu dinspre Turda mai trece prin Cluj-Napoca, urmează să aflăm, dar până atunci să derulăm banda cu declaraţia Maestrului Poveştilor:

„Conectarea Clujului la autostradă este un proiect care merge foarte bine. Sunt în contact permanent atât cu echipa de la DRDP Cluj, cât și cu ministerul de profil, pentru asigurarea finanțării, dar și cu constructorul.

Pot spune că proiectul este în grafic, iar cel mai târziu ianuarie 2025, dacă nu poate chiar în decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului pe axa Baciu-Cluj-Napoca, prin realizarea acestei conexiuni la Autostrada Transilvania, pe la Tureni.

Tot ceea ce astăzi se descarcă pe trafic de autostradă la Nădășelu, prin Baciu, spre Baia Mare sau Bistrița, tot acel trafic nu va mai trece prin Cluj-Napoca. Să nu mai spunem și de avantajul uriaș pentru Turda. Lucrurile la acest proiect merg în direcția corectă”.

Faptul că Maestrul aflărilor în grafic ne-a spus că lucrarea este în grafic ne îngrijorează profund. Mai ales că societatea care a câştigat execuţia lucrării, Dimex este deţinută de omul de afaceri Ioan Scurtu, condamnat în 2015 la doi ani de închisoare pentru cumpărare de influenţă, într-unul din cele mai ciudate dosare de corupţie: A DAT ȘPAGĂ UN POD.

CITEȘTE ȘI: Ghici cine s-a prezentat la licitația pentru trosnsonul I al Centurii metropolitane? O firma al cărei patron a dat șpagă… un pod unui magistrat

Apoi e afirmaţia: „Tot ceea ce astăzi se descarcă pe trafic de autostradă la Nădășelu, prin Baciu, spre Baia Mare sau Bistrița, tot acel trafic nu va mai trece prin Cluj-Napoca.”

Se va teleporta acest trafic pe drumul expres care va asigura legătura dintre două căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni?

Traficul greu dinspre Baia Mare se descarcă în autostradă, când se descarcă pe la intrarea în Gilău, locul în care există singura legătură a Clujului cu Autostrada (trecând prin traficul infernal din Floreşti), restul sunt minciuni grosolane.

Chiar aşa cum ajung camioanele acelea din declaraţiile lui Boc în Tureni? Câte TIR-uri aţi mai văzut prin Cluj-Napoca pe ruta Căii Turzii? Pauză. Mister. Sunt declaraţii pentru urechile celor care mai pun botul la poveştile Maestrului Minciunilor.

Că tot traficul greu care e pe Centura de Diamant tot nu trece prin Cluj-Napoca. Iar ce vine pe Munciicătre Centură, tot pe acolo va trece şi după ce se va conecta Tureniul de Autostradă.

CITEŞTE ŞI:

UN FLEAC: 663 milioane de lei pentru aproximativ 5 kilometri de drum expres între Cluj-Napoca și Autostrada Transilvania

ÎNCERCAŢI SĂ NU UITAŢI UN LUCRU: Conform documentațiilor, drumul expres va degreva traficul greu şi de tranzit din municipiul Turda, și va reduce timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15.

Adică toţi cei care trec prin Cluj-Napoca sau pleacă din municipiu nu vor mai tranzita Turda, nu Cluj-Napoca cum, cu neruşinare s-a grăbit Maestrul Fake-urilor de PR să facă declaraţii neconforme realităţii.

RECAPITULARE: Drumul expres nu e în ograda lui Boc, el doar se lipeşte de lucrare în scopuri auto-publicitare. Drumul expres, de 5 kilometri, este pornit din Tureni şi este un fel de centură ocolitoare a Turzii,nu a Clujului. Decongestionează de rafic greu Turda. Clujul va beneficia doar de legături mai rapide cu autostrada Transilvania către ruta Sebeş – Alba.

Restul e mâncare cu poloniculcel mare, PR de proastă calitate.

Mai zi-ne, Maestre, despre cei 2 kilometri de Centură metropolitană, despre cum OSĂ faci metrou – chestii palpabile, concrete!