Din oras

Sunt șanse ca anul acesta să înceapă lucrările la pasajul Tăietura Turcului? Emil Boc: „Dacă nu vor fi contestații, că aici, partea de contestații, numai Dumnezeu o poate ști!”

Trecerea peste calea ferată din zona Tăietura Turcului contribuie substanțial la blocarea traficului într-o zonă ce colectează, ca o pâlnie, mii de mașini care circulă dinspre Baciu, Dâmbul Rotund, Iris, Gară, Centru și Grigorescu.

Strada în pantă Tăietura Turcului, care leagă strada Donath din cartierul Grigorescu și strada Tudor Vladimirescu din Dâmbul Rotund, este traversată de o cale ferată cu barieră, în spatele căreia autoturismele formează cozi ce mai apoi se scurg lent spre Grigorescu și Dâmbul Rotund, înclinația mare a acestei străzi și cele două benzi înguste (una pe sens) contribuind din plin la formarea de ambuteiaje.

Un pasaj peste calea ferată ar fi prevenit blocajele inerente trecerii cu barieră și, coroborat cu lărgirea străzii, ar fi reprezentat o soluție eficientă de fluidizare a traficului în zonă. Însă, la fel ca în restul orașului, înainte de a fi implementate soluții pentru deblocarea traficului rutier, au fost ridicate pe stradă blocuri-turn, care au agravat problemele existente. În anii în care municipalitatea promitea pasaj peste calea ferată, dezvoltatorii tăceau și făceau. Blocuri.

Emil Boc a promis construirea pasajului și în calitate de premier, în anul de grație 2008. De făcut, Primăria a făcut ce se pricepe cel mai bine: un studiu de fezabilitate, de 500 000 de lei, pe care l-a cedat CFR-ului, care a preluat povara construirii pasajului în cadrul unui proiect mai amplu, de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea, care mai include încă 9 pasaje, 34 de poduri, 4 tuneluri și 22 de stații. În cadrul acestui proiect, pasajul ar trebui realizat până în anul 2026.

Încrezător în decizia sa, Emil Boc nu a exclus totuși posibilitatea ca acest proiect să nu fie executat, până la urmă, de către CFR, edilul declarând, în februarie 2020, că Primăria va prelua realizarea proiectului în eventualitatea în care Căile Ferate Române nu ne vor rezolva problema pasajului de pe Tăietura Turcului.

Dar, în 13 decembrie 2021, primarul Boc a anunțat triumfal, pe pagina sa electorală de Facebook, că „pasajul de la Tăietura Turcului a intrat în procedura de licitație”.

O jumătate de an mai târziu, pe calea undelor radiofonice, primarul liberal ne anunță colosala veste că, la licitație, sunt nu una, ci 5 oferte depuse! Asta nu înseamnă însă că vom avea, în curând, și pasajul, fiindcă, la modul concret, când va fi realizat acest pasaj, doar divinitatea poate ști, o lucrare de o asemenea anvergură fiind inaccesibilă minții umane.

„Avem pasajul de la Tăietura Turcului, vestea bună aici, că sunt 5 oferte depuse. S-a încheiat perioada de depunere și sunt 5 oferte în evaluare. Deja licitația nu mai e că s-a lansat, s-a și terminat perioada de depunere a ofertelor, sunt 5 oferte în depunere și, practic, vom avea un câștigător!”, a declamat astăzi la radio Emil Boc.

Sunt șanse ca anul acesta să înceapă lucrările?

„Dacă nu vor fi contestații, că aici, partea de contestații, numai Dumnezeu o poate ști, că nu poți să îți dai seama exact cât poate dura! Dar o avem în vedere ca lucrare care să poată începe anul acesta dacă procedurile de licitație nu se complică!”, a explicat primarul Boc.

Așadar, cei care stau zilnic în blocajele din trafic, în zona Tăietura Turcului, nu au decât să se roage la Dumnezeu, pentru o rezolvare mai rapidă a problemei. Arhiepiscopia ar putea ridica chiar și o capelă în zonă, pentru ca cei care staționează câte 20 de minute la bariera de cale ferată să poată citi în liniște un acatist, să aprindă o lumânare, pentru ca procedurile de licitație să nu se complice și să avem la Cluj-Napoca, după decenii la rând, binecuvântatul pasaj.