În urmă cu o săptămână, strada Emil Isac, modernizată cu fonduri europene, inaugurată doar cu 3 luni în urmă, a fost spartă de muncitorii de la gaz. În momentul în care strada a fost excavată integral, compania Delgaz Grid nu a considerat că rețeaua subterană de gaz întrunea condițiile de includere în planurile de investiții, așa că nu a modernizat-o.
Electrica, Compania de Apă, CFO Integrator (introducerea cablurilor în subteran) și-au executat lucrările de infrastuctură atunci când strada a fost excavată de la un capăt la altul, atunci când era firesc să o facă. Primarul Emil Boc a supravegheat îndeaproape modernizarea acestei străzi, aflate în buza Primăriei, dar nu a observat, din câte se pare, evidența: faptul că rețeaua subterană de gaze a rămas neatinsă, riscând ca pe viitor strada să fie spartă pentru intervenții și să ajungă, în scurt timp, toată numai un petic de asfalt! Ceea ce s-a și întâmplat.
Primul petic major a apărut în urma săpăturilor de săptămâna trecută:
Și nu este singurul. Cu toate că acum 3 luni strada a fost integral asfaltată, astăzi putem vedea pe ea mici decupaje reasfaltate:
Pistele de biciclete verzi au fost pictate cu vopsea care a acoperit gurile de canal. Acum, fierul ruginește sub vopsea, conferind străzii un aspect inestetic, iar la prima intervenție, când capacul va trebui detașat, pista va fi deteriorată:
Aceeași lucrare ineptă și la trecerile de pietoni:
Pe pistele roșii de biciclete, gurile de canal nu au fost acoperite. Însă, în jurul lor, crapă asfaltul:
Aceasta este calitatea lucrărilor publice de la Cluj. La inaugurare, străzile proaspăt modernizate arată minunat în pozele postate de primar, pe pagina sa oficială de Facebook. După o lună – două, maximum trei, încep lucrările de intervenții și de întreținere, săpăturile și peticelile. Iar străzile se integrează treptat în marele și eternul șantier ”smart”.